Hej Amino folk.. Jeg har fået nyt job som telefon sælger. Jeg har aldrig arbejdet indenfor branchen før og kender absolut intet til det. Men jeg har taget springet og vil prøve kræfter med salg. Jeg har hørt at det er ekstremt svært at sælge over telefonen, og vil så høre om jeres erfaringer. Måske i havde nogle tips og trick som man kunne lære af, som ny Phoner. Nogle ting som vil være gode at sige, eller handle på? Så det jeg i bund og grund er ude på er en masse gode råd til en ny der er startet i den branche. |
Først og fremmest skal du være forberedt på, at mange mennesker har så travlt, at de ikke har tid til dig. En del af dem har ikke empati og prøver morsomheder for at gøre dig til grin inden de smækker på. Dem skal du bare ha ondt af.
Andre vil hurtigt forklare pænt, at det du tilbyder ikke har interesse, og det skal du respektere og gå videre
Du skal sikre dig, at det du arbejder med som phoner er et produkt der kan være rimelig interesse for, ellers kører du hurtigt død - og du skal regne med at nogle dage gør bedre end andre.
Du skal ikke lade de følelsesløse mennesker - som finder tilfredsstillelse ved at håne dit arbejde genere dig - der er masser af kolde mennesker, men telefonsælger er et fuldt ærligt job, og netop iværksættere burde som minimum behandle dig godt. Jeg er personlig finder det sørgeligt, at der er nogle der behandler en person, som rent faktisk udfører et jo frem for at hente understøttelse - uanset jobbet - telefonsælger - IT mand - oprydning - så kan du være sikker på, at jeg i alle fald behandler dig med respekt - kort hvis det ikke har min interesse, men jeg tænker altid på, at det kunne være en ven eller en søn, der sad der i den anden ende - og du fortjene samme respekt som alle andre arbejder
Jeg kan ikke gi dig andre råd end, respekter et nej og lad manden slippe - kend dit produkt så du kan fremføre alle dets fordele bedst muligt og svare godt når du får "hul igennem" - Det kan være en måde at lære salg om kommunikation med andre på via tld
Held og lykke med det - (håber du i har en aftale som sikrer en vis grundløn i alle fald)
Venligst