Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt JOB som som telefonsælger? Hjælp til start?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk..

Jeg har fået nyt job som telefon sælger. Jeg har aldrig arbejdet indenfor branchen før og kender absolut intet til det. Men jeg har taget springet og vil prøve kræfter med salg. Jeg har hørt at det er ekstremt svært at sælge over telefonen, og vil så høre om jeres erfaringer.

Måske i havde nogle tips og trick som man kunne lære af, som ny Phoner. Nogle ting som vil være gode at sige, eller handle på? Så det jeg i bund og grund er ude på er en masse gode råd til en ny der er startet i den branche. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest skal du være forberedt på, at mange mennesker har så travlt, at de ikke har tid til dig. En del af dem har ikke empati og prøver morsomheder for at gøre dig til grin inden de smækker på. Dem skal du bare ha ondt af.

Andre vil hurtigt forklare pænt, at det du tilbyder ikke har interesse, og det skal du respektere og gå videre

Du skal sikre dig, at det du arbejder med som phoner er et produkt der kan være rimelig interesse for, ellers kører du hurtigt død - og du skal regne med at nogle dage gør bedre end andre.

Du skal ikke lade de følelsesløse mennesker - som finder tilfredsstillelse ved at håne dit arbejde genere dig - der er masser af kolde mennesker, men telefonsælger er et fuldt ærligt job, og netop iværksættere burde som minimum behandle dig godt. Jeg er personlig finder det sørgeligt, at der er nogle der behandler en person, som rent faktisk udfører et jo frem for at hente understøttelse - uanset jobbet - telefonsælger - IT mand - oprydning - så kan du være sikker på, at jeg i alle fald behandler dig med respekt - kort hvis det ikke har min interesse, men jeg tænker altid på, at det kunne være en ven eller en søn, der sad der i den anden ende - og du fortjene samme respekt som alle andre arbejder

Jeg kan ikke gi dig andre råd end, respekter et nej og lad manden slippe - kend dit produkt så du kan fremføre alle dets fordele bedst muligt og svare godt når du får "hul igennem" - Det kan være en måde at lære salg om kommunikation med andre på via tld

Held og lykke med det - (håber du i har en aftale som sikrer en vis grundløn i alle fald)

Venligst

Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12

Først og fremmest vil jeg gerne takke for dine råd. Dem vil jeg bestemt tage med mig. Jeg er rigtig glad for din holdning og syn på jobbet som Phoner, da man godt kan blive mødt med en hvis afstand. Jeg er glad for at du deler dine erfaringer..

Mange tak og mange hilsner herfra.

Forsat god aften..

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:31

Jeg er selv startet som Phoner for omkring en måned siden, så jeg har dog ikke den største erfaring indenfor faget. Men på blot 1 måned har man dog gjort sig nogle ret interessante erfaringer:

1. Kend det produkt som du sælger, hvis ikke kommer der for megen usikkerhed i din samtale - der automatisk også gør kunden usikker - Resultat: ingen salg

2. Arbejdt hele tiden på at virke så og konkret som overhovedt muligt.

3. Forsøg at få en god samtale igang - afhængig af hvilket produkt/firma som du sælger/sælger for, (hvis det er et velkendt)har de fleste luret hvorfor du ringer - så det er super vigtigt at de første 30 sek. ikke handler om det produkt/tilbud som du har, men istedet en lille "sluder for en slader", hvor du skal være super opmærksom på det er kunden som skal snakke og så herefter kan samtalen drejes overpå hvilket fantastisk produkt/tilbud du sælger.

(3a. Få kunden til at føle sig udvalgt/speciel - ved at de er udvalgt/modtagelig for tilbud/produkt)

(3b. Snak langsomt: For mit vedkommede kom jeg til at snakke hurtigere og hurtigere jo mere erfaring man får, så husk at tale normalt/langsomt således fremstår man også mest troværidg)

4. Når kunden lyder interesseret (formentelig 1 udaf 100) - så skal der presses på for at lukke aftalen - her er det vigtigt at få det til at lyde supernemt for kunden at få produktet/tilbudet - påpeg her hvorfor netop de skal vælge dit produkt...

5. Når kunden er 90% klar til køb: "Er det så bare ikke det vi gør *Navn* (min erfaring: gerne nævn deres et par gange i løbet af samtalen - gør  man fremstår mere tilstædeværende og det ikke blot er en standart-præsentation som du fremlægger hver gang)

6. Virk positiv: ikke for overivrig, men blot positiv og glad...

7. Lyt til dine kolegaer: de har formentelig den største erfaring og ved hvordan det foregår - LYT,LYT og byg din egen samtale op, som du syntes den bør være.

***vær opmærksom på jeg arbejder med salg af avis, så ikke alle elementer kan formentelig benyttes til netop dit job***

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 22:41

Da jeg arbejde i Nykredit med at sælge forsikringer og bankprodukter, så handler det om at skabe tillid til dine kunder og det bedste jeg gjorde var at snakke i øjenhøjde med kunden..

Og så spørg du: Hvordan snakker man i øjenhøjde med kunden? Ja godt spørgsmål:)

Det gør du simpelthen ved, at tale i deres tempo og toneleje.. Du kan med det samme tyde hvor de ligger! Jeg er selv for København og derfor går det ikke at snakke københavner-smart og hurtigt med forskellig "slang", hvis du snakker med en nordjyde - så handler det om, at snakke mere roligt!

Og hvis personen ikke er inde i produktet, så fortæl langsomt om fordelene - men hvis personen har helt styr på det, så prøv ikke at fortælle ALT det gode da det kan virke som om, at du vil belære kunden..

Håber det kan bruges!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:43

Morten @ så det er super vigtigt at de første 30 sek. ikke handler om det produkt/tilbud som du har, men istedet en lille "sluder for en slader".

Hmm.. Ja der har jeg nok stik modsat holdning - kom hurtigst muligt til sagen.

Hos mig kan jeg garantere at du ikke får en samtale på 30 sec.

Ellers er jeg meget enig med John - husk at behandle sælgeren ordentligt - der går intet af dig ved at sige pænt nej tak.

Men det gælder absolut også den anden vej - som sælger skal du respektere et nej hurtigst muligt ( desværre er det nok ikke det mange lærer på "skolingen" ).

Men ellers, skal du først og fremmest ikke tage noget personligt - for du vil uvilkårligt få mange sure kommentarer med på vejen. Så bare husk det er business, og videre ud over stepperne :)

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:51

Formuleringen kunne mulgivis havde været bedre.... men det som jeg mener, er jeg syntes det er vigtigt at det bliver en form for en dialog. Jeg føler blot jeg midster kunden, hvis jeg kommer til sagen med det samme, og snakker løs omkring mit produkt....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:24

Jeg arbejdede i 6 mdr. som phoner under opstarten af min 2. virksomhed, og lærte utroligt meget af det.

En ting som jeg havde gode erfaringer med, var, ikke at præsentere for mange muligheder for kunden. Hvis du har 5 produkter, så præsenter kunden for 1-2 af dem. Der er simpelthen grænser for hvor meget folk kan overskue når de får et opkald. Jo flere muligheder, og jo mere information, man giver kunden, jo større chance er der for et nej. Gør det meget nemt for kunden at forstå hvad du forsøger at sælge, så er der større chancer for et salg.

På kold kanvas solgte jeg til ca. 10% i gennemsnit, så jo flere opkald, jo flere salg. På leads som på en eller anden måde var direkte i målgruppen, og som på forhånd havde været positive overfor kontakt, var hit raten omkring 25%. Så det kan sagtens lade sig gøre, og jeg havde absolut ingen erfaring da jeg startede.

Tag på ingen måde noget som helst personligt. Nogle elsker at svine phonere til, men det har intet med dig at gøre. Og hvis du får en i røret som absolut ikke er interesseret, så videre til den næste. Hellere have 3 gode kald, som enten giver et salg eller et tilbagekald, end at bruge en masse tid på at forsøge at vinde en kunde som stritter imod. I starten kan de dog være gode nok til at få trænet sine argumenter på :-)

Mvh Carsten

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 11:27

Hej, sælger-toppen,
Fedt at se du har mod på en udfordring.

Mine bedste råd til dig, som nyetableret tele sælger er:
1: Udvis begejstring(det smitter).
2: Sælg produktet på fordele. Selvom dit produkt er billigt, så handler folk ikke med dig, medmindre produktet skaber værdi for dem(der er selvfølgeligt altid ja kunderne, men de er få).
3: Søg altid at skabe den bedst mulige løsning for kunden.
4: 80-20 reglen, lad kunden snakke 80% af tiden.
5: Stil ledende spørgsmål og bed gerne kunden om at uddybe. På den måde får du kunden til at åbne sig, og give dig alt du har behov for.
6: Når du lukker kunden, så tag kontrol og husk at bede om ordren, vent aldrig på at kunden selv tager intiativ.

Hvis du vil holde dig op to date driver min partner jeg siden www.salgssucces.com hvor vi kommer med vores bedste guldkorn

Mvh.
Mick Hansen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:39

Jeg vil supplere lidt til de øvrige fine indslag her med:

Håndter kundens indvending i stedet for at give dem muligheden for at sige nej. Så stil ikke det lukkede spørgsmål, som nævnt før:"er det ikke bare det vi gør?" For så giver du kunden mulighed for at sige nej.

Spørg istedet for: Hvad siger du til at starte allerede fra den 1. juni? Nu kan kunden så sige, at det passer ikke så godt, og så kan du foreslå ny dato eller andet, men kunden kan i det mindste ikke sige nej.

Hvis kunden indvender, at det produkt har han ikke brug for, så er det mega vigtigt at du i behovsanalysen har fået svar, der kan underbygge din håndtering, såsom: Du sagde før, at det ofte irriterede dig, at tv'et ikke slukkede automatisk efter 1 time, så du har jo faktisk brug for denne dims, der slukker tv'et automatisk og sparer dig strøm, så hvad er det jeg har misforstået?

Din "sludder for en sladder" må aldrig være spild tid, så interesser dig for kunden og stil relevante spørgsmål, der giver dig skud i bøssen, når du skal lukke salget.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)