Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad størrelse skal jeg lave en html hjemmeside fil i af mm.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg skal lige have en simpel hjemmeside op og køre - så er lige ved at skal lære den del af livet Stick out tongue

jeg skal blot(lige da jeg ikke er en haj, øve mig, så må jeg lære med tiden)- så forventer at lave en enkelt billed fil som er forside, og faktisk hele hjemmesiden, jeg skal ikke dele ud med knapper, funktioner osv lige pt- så dygtig er jeg ikke lige nu!, så faktisk er det et samlede billede jeg vil smide op, blot så der er et logo mv på siden.

hvad størrelse skal jeg lave den i af mm. højde x brede, således at den fungere og fylder skærmen rigtig.

Jeg arbejder i CorelDraw, og har prøvet at lave filen til 1024x768 px, jeg syntes dog den virker til kun at fylde en lille smule i hjørnet- den skulle jo gerne fylde hele siden når folk går ind på den!

go aften

Bo

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke rigtig sikre dig, at den fylder hele siden. For det er forskelligt hvilken opløsning folk kører med. Jeg kører med 1920x1080 her på min bærbar, hvor andre måske kører 800x600.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ok- tak Marc

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Størrelsen er sådan meget fin (måske en 800x800 vil kunne opfylde dit behov?), husk at sætte billedet til at være "center" i stedet.

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo.

Det er altså en forholdsvis skidt løsning du vælger her. Google vil ikke være i stand til at indeksere din hjemmeside, og uanset dine anstrengelser, kommer det ikke til at se pænt ud på alle opløsninger. Det bliver også håbløst på mobile enheder, som ikke vil være i stand til at zoome ind i teksten, så den efterfølgende tilpasser sig skærmen (word wrapping).

Overvej at bruge et Content Management System - du kan evt. tjekke Sitemagic CMS som jeg arbejder på. Det er fabelagtigt nemt at bruge. Du finder en demo på hjemmesiden. Så kan selv du skabe rigtig flotte resultater.

Good luck :)

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Overvej at bruge et Content Management System - du kan evt. tjekke Sitemagic CMS som jeg arbejder på. Det er fabelagtigt nemt at bruge. Du finder en demo på hjemmesiden. Så kan selv du skabe rigtig flotte resultater.

En dag skal jeg simpelthen prøve dit CMS Jimmy, nu er jeg faldet over det i så mange tråde her på Amino efterhånden - så der må sættes tid af i kalenderen. 

Til trådstarter, så kan jeg af erfaring også anbefale Wordpress, de fleste hosts har i dag one-click-install, så det er hurtigt oppe :-)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Vesterskov:
En dag skal jeg simpelthen prøve dit CMS Jimmy, nu er jeg faldet over det i så mange tråde her på Amino efterhånden - så der må sættes tid af i kalenderen. 

Hej Lasse.

Det synes jeg bestemt du skulle :-)
Men måske endnu bedre; hvis du har tid, lyst og energi til at deltage i et Sitemagic CMS kursus, afholder jeg et sådan d. 13. Juli i Odense. Dér kommer vi hele vejen rundt om Sitemagic CMS - fra installation, gennemgang af funktioner, tilpasning af design, udvikling af unikke design-skabeloner og udvikling af udvidelser. Det er gratis at deltage, og med fuld forplejning dagen igennem. For mere information og tilmelding, se her: Gratis kursus i Sitemagic CMS :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Send mig billedet med det indhold du vil have og send mig også original billedet og logo. Så sætter jeg det op for dig i html og css, så din side kan vises ordentligt og indekseres af Google.

Jeg gør det gerne gratis, så send materialer pr. Mail til info@jawe3.dk så sender jeg det hele tilbage til dig færdigt.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav billedet (org) i 1280 X 1024 pixels

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Valby
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Fra  PurpleCow webbureau Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Et godt grid at arbejde ud fra er 960 px grid. Hvis alt indhold er inden for 960 px er du sikker på, at de fleste brugere kan se det. 960 px er 254 mm. Men i og med det er til Web vil jeg anbefale dig at bruge px som mål.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)