Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af firmabil til sælger eller egen bil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.. 

Jeg er igang med at starte egen virksomhed. I den forbindelse skal jeg have en sælger ansat. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an i forhold til bil. 

Min ide er at i de første 4 mdr. der er det den ansatte der selv ligger bil til. Viser det sig at det går rigtig godt, vil jeg efter 4 mdr. lease en bil til min sælger. 

Det jeg gerne vil høre jer om, er om hvad i kan anbefale af løsning. Jeg vil også gerne vide om i har nogle forslag til leasingselskaber og hvilke bil man skal vælge. Det skal være en bil på hvideplader jeg skal lease til sælger. 

Send mig gerne nogle forslag til biler jeg skal lease. Skriv gerne hvad 1. gangs ydelsen er og hvad den koster pr. mdr. 

På forhånd tak.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 17:44

Hej schua,

Hvis det er muligt, ville det for dit eget vedkommende nok være favorabelt, at finde en sælger der har egen bil, men sælgere er som alle andre medarbejdere og har forskellige krav. Så find den rette mand til jobbet og se derefter på om det er nødvendigt.

Du kan evt. tilbyde at betale hans benzin, så mødes i da på midten ;)
Mht. Hvor du kan lease til den bedste pris, er jeg nok ikke den mest kompetente til at svare dig.

held og lykke.
Mvh. Mick Hansen
Www.salgssucces.com

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 17:57

Helt sikkert så er det med at der er en der har egen bil det bedste. Jeg tror dog ikke at jeg kan få ham til at acceptere, at jeg kun vil betale hans benzin. 

Min strategi er i starten at han selv skal ligge bil til, når han har bevist sit værd og har skabt en indtjening, så vil jeg give ham en firma bil. 

Normalt vil det så ikke være, at man som sælger skal føre kørsels regnskab også få udbetalt kørepenge. 

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 18:03
Hej,
Langt de fleste sælgere er vant til at skulle stille egen bil til rådighed, og så får de kilometerpenge efter statens takster.
Nogle er dygtige nok til at forhandle sig til et biltilskud på alt fra 1000-10000/mdr.
God luck
Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 18:20

Okey tak for dit indlæg

Hvad er statens takster? Og når det statens takster, så skal sælgerne selv stå for alle omkostninger eller hvordan? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:00

schua123:
Hvad er statens takster? Og når det statens takster, så skal sælgerne selv stå for alle omkostninger eller hvordan? 

Læs dette link:

http://www.revigruppen.dk/SN/2423

Man står selv for alt vedrørende bilen - dvs. forsikring, lån, reparationer, brændstof, skader og alt, hvad der ellers kan opstå af udgifter. Man kører bare i sin egen bil, og laver en kørebog over de ture man har kørt. Arbejdsgiveren udbetaler så 3,82 kr. skattefrit pr. km.

For mange (inkl. mig selv) er det langt bedre at få kørselsgodtgørelse fremfor hvis jeg havde firmabil. Jeg har ikke så meget privat kørsel, men kører måske 10.000 arbejdsrelaterede kilometer om året, og for dem får jeg så 3,82 kr. skattefrit pr. km.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)