Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Hvad er den helt rigtige måde at sætte sine produkt links op på?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som titlen hentyder til er jeg i færd med at sætte min webshop op fra bunden. Så vidt jeg har forstået betragter google det første link til en produktside som det eneste link til produktet. Dette vil sige at hvis jeg har et link på et billede, der linker til et produkt. Under dette billede har jeg en god beskrivende titel på produktet, som også linket til mit produkt.

Mine tanker omkring dette er at google helt bestemt ville give mit tekst link en bedre bedømmelse end mit billede, men da google ikke kommer til at tage min tekst i betragtning, eftersom at det står efter mit billede, ville det i mit hoved give et dårligere resultat.

Den nemme men ikke særlig brugervenlige løsning ville jo være at fjerne linket på billedet, hvilket jeg ikke har i sinde.

Er der en god løsning på dette problem. Jeg har hørt at google er ligeglad med nofollow på intern linking. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

For det første. Du skal ikke sætte nofollow på dine interne links.

Det er korrekt, at anchortext nummer 2 ikke bliver taget med. Det giver selvfølgeligt dig ikke en lige så god intern linkbuilding. Kan du ikke bare sætte linket før billedet?

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:14

Internexus:

For det første. Du skal ikke sætte nofollow på dine interne links.

Det er korrekt, at anchortext nummer 2 ikke bliver taget med. Det giver selvfølgeligt dig ikke en lige så god intern linkbuilding. Kan du ikke bare sætte linket før billedet?

Jo jeg kunne naturligvis rykke min text før billedet. Men hvis der var en anden løsning ville jeg meget heller bruge den i forhold til layout og brugervenlighed.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Piece of cake :-)

Linket fra billedet forsyner du med et hash tag (#). Altså for eksempel: site.dk/produktnavn#smartprodukt - og linket fra teksten er så site.dk/produktnavn

I Googles øjne er det forskellige links, men da de ikke "ser" noget fra og med #, er der ikke tale om duplicate content.

Sådan!

P.S. Metioden er vel dokumenteret for medlemmerne på e-universe.dk ;-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:34

Thomas Rosenstand:

Linket fra billedet forsyner du med et hash tag (#). Altså for eksempel: site.dk/produktnavn#smartprodukt - og linket fra teksten er så site.dk/produktnavn

I Googles øjne er det forskellige links, men da de ikke "ser" noget fra og med #, er der ikke tale om duplicate content.

Sådan!

Det var meget interessant. Men vil dette betyde at hvis jeg har 3 links. En der linker til siden uden #, en der linker til #smartprodukt og en der linker til #smartprodukt2, så vil google betragte de to links med hashtag som det samme link?

Jeg kender meget til dig Thomas, og vil bestemt ikke sætte din viden på nogen prøve eller lignende. Men jeg har meget svært ved at se for mig, hvorfor google ikke betragter siden/siderne som havende  duplicate content. 

Hvis jeg roder lidt rundt i tankegangen bag dette, så vil det faktisk sige at man kan forøge pagerank flow til en side markant ved at "Double linke" til dem, eftersom at google tager begge links i betragtning men kommer frem til samme side, og medtager juice med fra begge links? 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Rasmussen:

Det var meget interessant. Men vil dette betyde at hvis jeg har 3 links. En der linker til siden uden #, en der linker til #smartprodukt og en der linker til #smartprodukt2, så vil google betragte de to links med hashtag som det samme link?

Nej - Google ser det som forskellige links.

Jeg kender meget til dig Thomas, og vil bestemt ikke sætte din viden på nogen prøve eller lignende. Men jeg har meget svært ved at se for mig, hvorfor google ikke betragter siden/siderne som havende  duplicate content. 

Det er helt OK. SEO er også en ordentlig omgang at sluge, og det er ikke nødvendigt, at du forstår hvorfor. Men du kan jo spørge dig selv, hvorfor en URL med mange anchors så ikke er DC, hvis du nu ikke helt kan tro på mig ;-)

Hvis jeg roder lidt rundt i tankegangen bag dette, så vil det faktisk sige at man kan forøge pagerank flow til en side markant ved at "Double linke" til dem, eftersom at google tager begge links i betragtning men kommer frem til samme side, og medtager juice med fra begge links? 

Nej da. Der flyder jo ikke mere PR, fordi du har flere links til samme URL.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:52

Nej - Google ser det som forskellige links.

- Smart.

Det er helt OK. SEO er også en ordentlig omgang at sluge, og det er ikke nødvendigt, at du forstår hvorfor. Men du kan jo spørge dig selv, hvorfor en URL med mange anchors så ikke er DC, hvis du nu ikke helt kan tro på mig ;-)

- Det er bestemt ikke fordi at jeg ikke tror på dig Thomas. Jeg har bare et behov for at forstå hvorfor, og hvordan det kan lade sig gøre. For mig lige nu forstår jeg det, som om at google betragter de to linkt til produktet som en variation af linksne. Forstået som http:/google.com/ http://www.google.com. 

Nej da. Der flyder jo ikke mere PR, fordi du har flere links til samme URL.

- Helt fint. Der er nok en del jeg lige skal læse op på. En side med 10 links vil forsøge at uddele pagerank ud til de 10 link og give dem 10% hver. Hvis jeg så har 2/10 link på siden, som google tager i betragtning der linker til et produkt (via # metoden), ville det i mit hoved give 20% til produktet. Men det er så ikke helt sådan google tolker løsningen med hashtags.

Jeg vil helt bestemt tage løsningen i brug. Jeg må nok bare prøve at dulme min lyst til at forstå hvorfor.

Tusind tak for sådan en simpel løsning Thomas :) 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 18:16
Thomas Rosenstand:

Sådan!

Ja selvføgeligt. Det er klart. Min fejl.

Og ikke nok med det så er jeg også tidl. E-Universe bruger haha
Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 06:03

Internexus:
Og ikke nok med det så er jeg også tidl. E-Universe bruger haha

Det er nok det med "tidligere", der er forklaringen på, at du ikke var med på noderne ;-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)