Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan må jeg håndtere fødevarer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu jeg har en idé om at sælge og bringe mad ud, ex. fra en restaurant som selvfølgelig allerede er godkendt til at lave og sælge fødevarer af fødevarestyrrelsen.

- Må jeg dette, altså bringe madvarerne ud? hvis nej, hvilken beviling eller certifikat skal jeg sørge for at få mig.

- Yderligere, må ompakke maden? evt. ved at samle det i min egen pose.?

- Kan jeg ompakke maden i eget køkken, eller skal jeg have mig et godkendt køkken til at ompakke i?

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 13:39

Vil anbefale dig at tage direkte kontakt til fødevarestyrelsen, for at få svar på dine spørgsmål.

I stedet for at du får et forkert svar herinde fra og kommer i knibe hvis det ikke håndteres korrekt.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:02

Det var også lidt min tanke :) - Det kunne bare være at nogen herinde kunne give mig en god ide om hvad det skulle kræve. Lige nu er jeg blot på et idestadie, i min innovativé process:)

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 17:47

For at ompakke fødevarer, skal du have et godkendt køkken.

for at levere fødevarer, behøver du ingen godkendelser, sålænge transportmåden er godkendt (kølevarer uden køl max 1 time, og temperaturen må stadig ikke overstige 5 grader) samt du skal være ansat i firmaet, vil du køre det som kurer, skal du have godkendelser af bla. fødevareregionen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)