Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Aner ikke om jeg rammer rigtigt her med mit spørgsmål - men er det muligt at åbne for bogstaver først/sidst i fakturanummer?;) i Dinero. Eller kunne få åbnet for?;)

Med venlig hilsen

Teis Holmfjord
Alkotesten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39

Jeg husker den har været oppe og at svaret VISTNOK var nej - det er jo en mekaniske med løbende nummerering som er kravet for fakturaer når først man er begyndt - men om det kommer - kan Dinero jo overveje

Jeg vil bare høre dig hvad du skal bruge det til, for måske kunne der findes en anden løsning - enten ved at lægge styringen af det du vil styre i varegruppen eller ved at kunne ha kundegrupper - eller ved at vælge forskellige konti knyttet til varen - som man jo kan vælge - med moms - uden moms - special moms osv

MÅSKE hvis du kan løfte slør for hvad du skal ha løst med det, KAN der være en herinde der har en løsning. Jeg styrer alle transaktioner ind og ud - via sagsstyring i mit program (endnu ikke dinero Smile) og kunne derved let trække alle faktura ud - hørende til A eller B -osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 13
Skrevet kl. 20:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Tak for tilbagemelding. Jeg tænker at bogstavet kunne være et tilvalg ved siden af nummereringen så den ikke figurere i samme menubar - men lige ved siden af hvor man kan sætte den på "blank" eller ja, A,B, C.... Jeg spørger kun - fordi jeg er en nød til pc desværre, men iværksætter i maven - lader mig ikke stoppe af manglende kunne på PC, men her i opstarten desvære ikke økonomi til at få et firma til at udvikle eget system.

I mit tilfælde - fordi jeg har indtægt på salg til en konto og har et sideløbende regnskab med indkomst fra deleordning på automater jeg sætter gratis op på beværtninger. Det regnskab jeg har indgående fra automaterne har jeg et A efter - 001A, og det udgående når jeg afregner med beværteren har jeg et B efter 001B. Jeg har en selvstændig konto til indgående automat hvorfra jeg udbetaler beværterens andel. Derfor denne opdeling med bogstaver.

Jeg var ved at falde ned af stoien af glæde da en kammerat fortalte mig at han havde hørt om Dinero - kunne forleden før jeg forlod kunden færdiggøre faktura og sende den - mens jeg stadig var på stedet - fantastisk. Kun derfor mit hoved begyndte at tænke - et bagstav på og jeg kan oprette Dinero konto mere og køre sideløbende regnskab og overblik -hvor jeg ved hver kunde kan oprette "kvittering/fatura der anvendes som kvittering" for indgående. og når ejeren får sin andel kunne jeg i princippet lave faktura med B med negativt tal - som indikere den udbetaling jeg har lavet inkl. moms og ikke mindst ville det hele ligne hinanden jeg kunne meget nemt holde styr på det hele i "overblik". Jeg arbejde i øjeblikket med ovennævnte løsning men i selvskabte "gitre" i word min kundegruppe er stigende og det bliver mere og mere tidskrævende, at side og skabe, nummerere og udfylde mine egne ark. En løsning som Dineros tænker jeg kunne give mig tosse godt overblik.

Håber det var fyldestgørende svar der giver mening ;o)

Med venlig hilsen

Teis

Tilmeldt 14. May 13
Skrevet kl. 20:59

Hej John

Supplerende: Jeg tænker at jeg jo kan rette "faktura" til "omsætning automater"  løbenummer med A og "faktura" til evt.  "udbetaling af omsætningens andel"

I salgslinien beskriver jeg antal salg samt andel i procent og tilføjer beløb som minus ligesom når man giver rabat så vil den i det samlede regnskab anføre det som udgift og give retvisende billed af indtægt og udbetalinger.

Med venlig hilsen

Teis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja da det gav mening - specielt hvis det der A eller B osv kunne trækkes ud i statistik, men endnu mere glæde ville du i den sammenhæng ha af et regnskabsprogram der kunne håndtere "sager" - og den med at betale ved hjælp af en minus faktura B er jeg ikke vild med - du virker til at ville køre indtægter og udgifter via faktura - måske som en type kreditnota - men jeg har nok ikke helt overskuet det - tror bare du skal se hvad der kommer af regnskabsprogram til Dinero - eller hvad der ellers findes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)