Hej Ole. At arbejde med en bedre konvertering er lige som at sælge elastik i metermål: Der er ingen endelige tal. Man kan arbejde mindre på et projekt og opnå store procentvise forbedringer eller arbejde lang tid på et projekt og opnå mindre procentvise forbedringer; men til gengæld noget, der sparker r.. på bundlinien. Måden, jeg arbejder på er, at jeg starter med de ting jeg kan se giver en umiddelbar gevinst for min kunde. Herved skaber jeg lynhurtigt en bundlinie hos min kunde, som let kan financere yderligere forbedringer. Og sådan fortsætter det indtil det ikke kan betale sig at optimere mere. Ser du, optimering er en løbende proces, ikke et produkt, en hyldevare, hvor man får så meget til den og den pris. Så i stedet for at se hjælpen som en udgift, bør man se på det på den måde, at man mister indtægter hvis man IKKE får hjælp, BÅDE på den korte og den lange bane. Der SKAL være overskud hos min kunde med en pay back på under 2 måneder fra mine aktiviteter for at jeg synes at det er sjovt.... og det er der stort set altid. Af samme årsag vil jeg helst gå ind i projekter, som har kørt et stykke tid og hvor min kunde ikke selv kan gøre mere. Så er det nemlig meget nemt at bevise, at det forøgede overskud skyldes min indsats Venlig hilsen, Christian |
Nu ved jeg godt at vi ikke sælger tøj, og vi har nu heller ikke lavet noget som helst optimering med hensyn til konvertering endnu.
Jeg startede ud med at budgettere med 0,5% man skal jo som regel være pessimistisk, men den har faktisk været god at køre efter, for vores absolut miniums konvertering på en uge har været 0,5% men vi endnu max har været på 1,1% på en uge. Så kunne vi komme op på 3% så ville det da være helt vildt!
Og næsten alle vores besøgende er af god kvalitet, derfor burde vores konverteringsrate også være højere.
Jeg ville fx finde ud af hvad det kostede at få fx 500 besøgende om dage, det burde ikke være svært at lave en udregning på det. Dernæst kan du så måske sjusse dig til hvad en gennemsnitsbestilling vil være ud fra hvilken slags produkter du har osv. og dernæst kan du så regne ud, hvad din konverteringsrate SKAL være for at det løber rundt. kommer du frem til at den skal være højere end 3% så skal du måske have flere besøgende billigere, hæve dine priser end smule (med fare for en lavere konvertering) eller at du evt. skal bruge det første lange stykke tid på at optimere på konverteringen.
Det kan angribes fra mange sider, men det vil kræve en dybere indsigt i din forretning at komme med et godt strategi oplæg.