Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Om os" - hvor vigtig er den enlig??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er,

Jeg har at meget interessant (synes jeg i hvert fald selv) spørgsmål.

Siden "om os/hvem er vi/lidt om os" eller hvad de nu alt kan hedde, hvor vigtige er de enlig.
Vi har selvfølgelig en tilknyttet vores webshop, som lidt kort fortæller hvornår firmaet startede og vores målsætning. Og det er enlig det.

Der er ikke gjort det vilde ud af siden. Men nu står vi og er igang med at få hele vores side optimeret, incl. nyt design. Derfor faldt jeg lidt over vores "om os", og blev nysgerrig om hvor vigtig den enlig er. Kan det betale sig for mig at få en dygtig tekstfortætter til at skrive den for os? Hvis ja.. hvad er så vigtigt der er med i den. Er det bare de tørre firma informationer, som vi jo lidt har i dag, eller skal man mere lægge vægt på personerne bag firmaet. Hvad går kunder op i?
Og så er vi lidt tilbage til det første spørgsmål igen. Læser kunderne i det hele taget siden "om os" ???

Jeg synes at det kunne være meget interessant at høre jeres meninger, da jeg samtidig også tro at der må være andre der ude, som godt kunne bruge svar på det samme.

Jeg håber på en masse gode råd.

Mvh.
Danny 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:52

Jeg er stort set altid omkring "Om os", når jeg skal handle med nogen via en hjemmeside eller - endnu mere - hvis jeg vil briefes op på en fysisk butik, før jeg kører der hen.

Hvis der ikke er billeder af de vigtigste nøglepersoner, kan det i visse tilfælde få mig til at bakke ud af hjemmesiden. Det sidste kommer dog an på, hvad sagen drejer sig om. Men hvis det er vigtigt med personlig service, vil jeg også have et billede.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:53

Tjah - det jo en væsentlig faktor hos mange potentielle kunder at de ved hvem de handler hos.

Forestil dig at du køber varer hos en med hætte på, som du ikke ved hvem er.. Har du lyst til det?

De fleste vil gerne se hvem man handler hos eller have et indtryk af hvem, hvad og hvor produkterne kommer fra.

Personlighed i en virksomhed kan vinde kunder.. længere er den ikke..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 14:12

Jeg kigger også altid efter "om os" - hvis ikke det er der, går jeg simpelthen videre. 

Jeg vil gerne vide, hvem der står bag og evt. lidt om firmaets historie - men vigtigst for mig er lidt om nøglepersonerne/personen bag. 

For mig er en "om os"-beskrivelse med til at få firmaet/webshoppen til at fremstå mere troværdigt. 

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 14:19

Sjovt.. Har selv lige kæmpet med at få lavet en "Om os" på www.elux.dk Smile

Jeg har så vidt som muligt undgået, at lave en "standard" side, ved at undlade ting omkring vores mål og værdier (kunden er vel ligeglad)
Har forsøgt at gøre siden personlig med billeder af medarbejdere og delt den op i nogen punkt former.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

"Om os" er ekstremt vigtig for mig, og jeg kan ikke udstå når folk laver en "Om os", og så slet ikke skriver om dem selv eller firmaet, men i stedet at skrive en masse ævl, for at undgå at skrive man kun er en eller to personer.  Det svarer til at man ikke skriver telefontid på, fordi man arbejder deltid, det er bare ikke smart, så ringer kunderne igen og igen forgæves, og ved ikke at det aldrig er til at få fat på virksomheden, på bestemte tidspunkter.

Jeg foretrækker at der, i hvert fald for mindre firmaer, står hvem der ejer firmaet, hvem der er daglig leder, lidt om firmaets kerneværdier og lidt om firmaets historie. Og navn+efternavn. Hvis du laver et ordentligt stykke arbejde skal du ikke være bange for at lægge navn til.

Der er mange "om os" som tydeligvis er en ærlig gang ævl, og man kan vinde meget ved at lave en ærlig, ligetil beskrivelse, men det er der mange der ikke forstår.

Det er f.eks. ikke negativt at man kun sidder to personer, hvis de to er virkelig gode til det de laver. Fokuser´ på alt det positive ved den konstellation, i stedet for at skjule eksempelvis hvor mange personer der er ansat.

Ærlighed præsenteret på en pæn måde er vejen frem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:34
Jeg er helt på linje med de andre. Jeg er også en af dem, der tjekker denne side. Ikke på kendte sider som Elgiganten og Føtex etc. men på de fleste andre sider gør jeg.

"Om os" siden er ikke nødvendigvis den vigtigste, men den skal være der, og der skal være noget fornuftig info.

Og ikke kun tørre tal om, hvornår virksomheden startede, og hvor den ligger, men gerne noget om de personer der står bag - og gerne lidt personligt eller humoristisk skrevet.

Derudover tjekker jeg også "Kontakt os" siden og hvis den udelukkende består af en kontaktformular, så bliver jeg irriteret og en smule skeptisk.

Der bør som minimum stå, at du er velkommen til at skrive... Eller: Hvis du har spørgsmål... - men mange sider har bare klasket en formular på, og det virker vildt upersonligt.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:48

Som potentiel kunde søger/læser jeg altid "Om os" siden.

Der behøver ikke være billeder af ejer eller medarbejdere på - men der SKAL være oplysninger om ejer og medarbejdere, og gerne historien om hvornår, hvorfor hvordan....

Jeg ser også gerne at de basale oplysninger, CVR, bank, kontantadr. mail osv. er oplyst dér.

(kan jeg ikke finde dé basale oplysninger, er jeg IKKE kunde i den biks)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal Om os-siden være i top.
Den er væsentlig i hjemmesidens troværdighedsskabende elementer.

Desuden er det jo en god chance for at få formidlet sine faglige kæpheste - og sine vigtigste søgeord.

Om os-siden skal være ærlig, og det er en god idé hvis den har fokus på, hvordan I skiller jer ud fra konkurrenterne på markedet - ikke ved at nævne konkurrenterne, men ved at præsentere jeres egne fokusområder og positive værdier.

For snart tre år side mente jeg sådan her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2010/06/02/om-os-hvad-skal-vi-skrive.aspx

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:33

Jeg er enig med flere af de andre. "Om Os" er en meget vigtig menu, idet det er en oplagt mulighed for at få sagt noget personligt og vedkommende om netop jeres virksomhed. Desværre minder mange "Om Os"-tekster allermest om nogle ord, der er mere eller mindre kopierede fra nogle konkurrenters sider.

Og det er jo egentlig lidt spøjst, når de fleste rent verbalt har travlt med at fortælle deres omverden om, hvor unikke de selv er. Wink

Få sat nogle gennnemtænkte, velformulerede og intelligente ord på jeres virksomhed. Men lad for Guds skyld være med at overdrive. Jeg havde en programmør, der i den grad røvrendte mig. Hvis jeg havde nærlæst hans overdrevne "Om Os"-menu og ikke mindst "Om Os"-teksten i vedkommendes signatur i hans mails, så ville jeg have vidst, at han var det, man kalder en "Buldretønde", dvs. en, der forsøger at sælge sig selv på en overdreven og komisk selvpromoverende vis.

Så det er en hårfin grænse mellem salg og seriøsitet at skrive en "Om Os"-tekst.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)