Er faldet over en dansk it-webshop, der skriver dette i deres betingelser: "Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, sender vi dit tilgodebevis." Bemærk at man ikke kan få sine penge retur, kun tilgodebevis. Indtil for ganske nylig havde de endvidere dette stående: BEMÆRK: "FIRMANAVN" REFUNDRE IKKE PENGE EFTER FORTRYDELSE, VI UDSTEDER TILGODEBEVIS. Jeg har skrevet til dem og spurgt om de virkelig mener, at man ikke kan få sine penge retur på varer, man har købt i deres webshop, men de har ikke svaret mig. På hardwareonline.dk er der en længere tråd om virksomheden, og der er i hvert fald en, der føler sig snydt... Ville gerne advare mod at bruge webshoppen herinde, men jeg har forstået det som at jeg ikke må "hænge dem ud" med navn? |
Reglerne er ganske klare.
Der er tale om fjernsalg, og derfor er der ALTID 14 dages fuld returret...med pengene tilbage.
Fortryder du, hænger du dog selv på forsendelsesomkostningerne ved tilbagelevering, og det er dit ansvar at varen leveres tilbage i hel stand