Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grænser til svindel...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er faldet over en dansk it-webshop, der skriver dette i deres betingelser:

"Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, sender vi dit tilgodebevis."

Bemærk at man ikke kan få sine penge retur, kun tilgodebevis. Indtil for ganske nylig havde de endvidere dette stående:

BEMÆRK: "FIRMANAVN" REFUNDRE IKKE PENGE EFTER FORTRYDELSE, VI UDSTEDER TILGODEBEVIS. 
VAREN KAN OMBYTTES SÅFREMT DEN FREMTRÆDER I ORIGINAL EMBALLAGE OG UBRUGT. 
DISSE REGLER GÆLDER OGSÅ VED ONLINE KØB.

Jeg har skrevet til dem og spurgt om de virkelig mener, at man ikke kan få sine penge retur på varer, man har købt i deres webshop, men de har ikke svaret mig. På hardwareonline.dk er der en længere tråd om virksomheden, og der er i hvert fald en, der føler sig snydt... Ville gerne advare mod at bruge webshoppen herinde, men jeg har forstået det som at jeg ikke må "hænge dem ud" med navn?

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:55

Reglerne er ganske klare.

Der er tale om fjernsalg, og derfor er der ALTID 14 dages fuld returret...med pengene tilbage.

Fortryder du, hænger du dog selv på forsendelsesomkostningerne ved tilbagelevering, og det er dit ansvar at varen leveres tilbage i hel stand

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:57

Yeps, det skrev jeg til dem - med links til forbrug.dk. Men de har ikke svaret :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:12
Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:17

ja, og reparationer, serviceydelser, digitale download produkter

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 10:24

Det drejede sig om en bærbar computer, som var bestilt i deres webshop. De nægtede at give pengene retur og truede med fogedret og jeg skal komme efter dig. Tænk at drive en virksomhed så uprofessionelt.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:34

De har vidst ikke lige fået tænkt sig ordentlig om Embarrassed

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:39

Skriv da til forbrugerombudsmanden.

Nu har jeg læst den pågældende Webshops forretningsbetalingsbetingelser, og der bruger de selv udtrykket "Returret", det dækker over, at man som forbruger har krav til at få pengene retur. Hvis de kun vil udstede tilgodebeviser skal de skrive "Ombytningsret", og da der er tale om en webshop, tror jeg faktisk ikke at begrebet "Ombytningsret" kan bruges.

Skynd dig at tage et screenshot af deres betingelser, hvor der står "Returret", det kan du bruge til senere bevisførelse.

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 10:42

Det er heldigvis ikke mig, der har noget i klemme hos dem, så jeg er sådan set tilfreds, hvis blot de ændrer deres betingelser. Det er lykkedes mig at få hul igennem til dem på Facebook, og nu virker de til at snakke med. Så jeg er spændt på hvad det ender med :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Charly Olsen:

Det drejede sig om en bærbar computer, som var bestilt i deres webshop. De nægtede at give pengene retur og truede med fogedret og jeg skal komme efter dig. Tænk at drive en virksomhed så uprofessionelt.

En ofte overset mulighed:
Hvis du har returneret pc'en og ikke fået dine penge, er du blevet snydt. I denne situation kan du gøre indsigelse mod betalingen med visa/dankort og i visse tilfælde få returneret beløbet ved at henvende dig til din bank.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)