Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed med tab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg står og har solgt et værksted i 2012 da det i flere år har givet underskud og jeg har valgt at satse på noget andet.

Der er selvfølgelig afleveret moms regnskab i 2012 og jeg har netop afleveret selvangivelse med underskud for 2012 og en avance opgørelse på det underskud der har været på på værkstedsbygninger fra jeg købte dem til salget i 2012.

Jeg har styr på moms og "almindelig" selvangivelse af under/overskud i dette tilfælde underskud MEN denne avnace opgørelse driller lidt og her håber jeg en af jer kan bidrage med info.

Hvis jeg laver et eksempel.

2005 køb af værksted inkl. bygninger 1.400.000

2011 istandsættelse, EL. forbedringer 100.000

2012 værksted sælges inkl bygninger. 1.100.000

Samlet tab inkl. forbedringer er 400.000

Dette tab på 400.000 er påført rubrik 84 på selvangivelsen og jeg har haft indtryk af at dette avance underskud vill jeg kunne trække fra i min personlige skat efterfølgende.

spm 1. Kan jeg på nogen måde få udnytte af dette underskud eller trække det fra ?

spm 2. På min årsopgørelse står følgende men hvad betyder det på almindeligt dansk ? - "Samlet fradragsberettiget tab vedrørende indkomstårene 2002-2012 til fremførsel til senere indkomstår, vedrørende afståelse af fast ejendom er 411.235 kr."

på forhånd tak

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan at tab på ejendomme kun kan modregnes i gevinst af samme art.

/Karsten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)