Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed uden CVR. nr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg drømmer om at starte en handymanvirksomhed i min fritid, da jeg har faglig baggrund som tømrer og generelt godt kan lide at arbejde med byggeri og forefaldent arbejde.

NÅ, men nok om det :-) Jeg har en masse spørgsmål der vælter rundt i øjeblikket.

Da min virksomhed kun er på "fritidsniveau", altså udenfor mit faste job påregner jeg ikke at tjene over 50.000 det første år. Derfor har jeg valgt ikke at lade mig CVR registrere til en begyndelse. Hertil kommer spørgsmålene. Må jeg reklamere med et firmanavn når jeg ikke er registreret? Jeg påtænker selvfølgelig at registrere navnet hvis min omsætning nærmer sig 50.000.

Hvad angår faktura til kunderne, så er jeg klar over at moms ikke må stå på fakturaen. Men hvis jeg nu har en erhvervskunde der gerne vil trække momsen fra mit arbejde, kan han så det hvis det ikke fremgår af fakturaen? 

Håber det hele giver lidt mening :-)

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 19:39

Du må gerne reklamere for dit projekt.

Din erhvervskunde kan naturligvis ikke trække noget fra han ikke betaler. Altså du må ikke fakturere med moms, og så er der selvfølgeligt heller ikke noget moms at trække fra.

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59

Jan Andersen:
Da min virksomhed kun er på "fritidsniveau", altså udenfor mit faste job påregner jeg ikke at tjene over 50.000 det første år. Derfor har jeg valgt ikke at lade mig CVR registrere til en begyndelse. Hertil kommer spørgsmålene. Må jeg reklamere med et firmanavn når jeg ikke er registreret? Jeg påtænker selvfølgelig at registrere navnet hvis min omsætning nærmer sig 50.000.

Pas på - for kommer du over 50.000 kr på 12 lbd måneder så falder hammeren hårdt. omsætter du f.eks, for 45.000 kr på 8 mdr og så tænker nu registrerer jeg mig, og kommer så op på ialt 55.000 kr efter 12 mdr (inkl. de første 45.000) så skal du af med moms + bod på samme beløb af de første 45.000 kr. De 50 t er ikke en bundgrænse - læs om TIDSPUNKT FOR MOMSREGISTRERING så forstår du

Jan Andersen:
Hvad angår faktura til kunderne, så er jeg klar over at moms ikke må stå på fakturaen. Men hvis jeg nu har en erhvervskunde der gerne vil trække momsen fra mit arbejde, kan han så det hvis det ikke fremgår af fakturaen

Nej det må han ikke, men du er jo også uden moms, så han slipper jo også for momsen. Hvis du normalt kostede 125 kr med moms, ja så koster du jo nu kun 100 kr - så nej man må ikke trække moms fra når det er fra en privat og der ikke er lovlig moms på fakturaen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)