Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd først - bliv iværksætter bagefter

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er helt enig med din far. 

Jeg har lært så uendeligt meget af at være ansat i virksomheder, at jeg er blevet en bedre iværksætter af det. Men det kræver at man har et åbent og positivt sind, og forsøger at forstå hvorfor en virksomhed og dens ledere tager de beslutninger de tager. Jeg har arbejdet for både virksomheder der er gået fra succes til fiasko, og for virksomheder der er gået fra få til rigtig mange medarbejdere og ekstrem vækst. Jeg har lært enormt meget af begge typer.

Jeg ville nødig have været foruden de erfaringer jeg har fået på arbejdsmarkedet.

Mvh Carsten

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 08:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg vil faktisk give din far ret.

Når du skal arbejde med mennesker, specielt ansatte, er det ekstremt værdifuldt at du forstår og kan sætte dig ind i en ansats situation.
Den evne er kun en du kan erhverve dig ved selv at have prøvet det.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:03

Hej Daniel, 

Som du nok allerede har indset er der delte meninger om det, og som mange andre vil jeg også mene at der kan være fordele og ulemper ved begge ting. 

Jeg er selv startet som webudvikler og satser på inden for 2 år at have et webbureau. Da jeg "kun" er 17 år gammel og stadig er i gang med ungdomsuddannelse er dette et fag der er utrolig svært at komme i arbejde som, så jeg har aldrig arbejdet erhvervsarbejde. Derimod snakker jeg meget med mine venner om deres arbejde diverse stedet, for at få et indblik i det. 

Jeg mener ikke at det er nødvendigt at have fuldtidsjob medmindre du selvfølgelig mangler penge til at starte din virksomhed. Der kan være lige så mange fordele i at komme i gang med det samme, så skal man bare knokle r*ven ud af bukserne hvis man ikke har mange økonomiske midler. 

Men som sagt, jeg er 17 år gammel, det kan godt være at min mening ikke tæller en dyt i forhold til de erfarne i branchen.

Held og lykke med eksamnerne og virksomheden.

God dag,
Vh. Daniel Poulsen 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:12

Ved du hvad du vil starte op, har du en forretningsplan og budget klar - i så fald synes jeg bare du skal komme ud over stepperne..

.. Hvis ikke du står lige ved indgangen til iværksætterporten med et klart produkt/ydelse så synes jeg du skal tage din fars råd.
- nogengange er det de mest ulogiske stedet og mennesker der giver os inspirationen til at vores virksomhed får kant - også uden de selv ved det!

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd er, at du skal lytte til, hvad du selv har lyst til. Det er svært, grænsende til umuligt, at bruge andre menneskers råd om, hvad der er den rigtige vej. Men ja, det er altid godt at samle impulser fra folk. Jeg har selv haft meget glæde af forskellige bøger.

Folks råd er baseret udfra, hvordan de selv fungerer. Hvis du ikke fungerer sådan, kan du ikke bruge rådet til særlig meget. Nogle mennesker hader feks. at arbejde for andre, og så er det ikke bedst med et lønmodtagerjob først. Desuden kan det være, at du alligevel ikke kan få et job med det, som du gerne vil arbejde med, så kan det da være smart bare selv at begynde at arbejde med det. Men ja, det er hårdt arbejde, og for de flestes vedkommende bliver de rigere af at tage et lønmodtagerjob fra Day 1.

Din fars strategi minder meget om budskabet i bogen Rich Dad Poor Dad. Du kan evt. læse den. Den har gode pointer til, hvordan du sagtens kan have et lønmodtagerjob og investere din indkomst fornuftigt.

Mit råd: Bliv iværksætter. Udfra dit spørgsmål i starten tror jeg ikke, at du vil fortryde det.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)