|
hej hej. Jeg er ved at få mit lille brudefirma op at stå... men... - Jeg ønsker at lave en vintage-afdeling, hvor jeg så opkøber brugte kjoler af private. Jeg er ikke momsregistreret... Må jeg videresælge brugte varer fra private? Hvis jeg må, kan min udgift til indkøb af kjoler så trækkes fra i skat? - og kræver det en slags kvittering fra den private sælger? Og må sælger udstede en kvittering som privatperson? og er der nogle særlige krav til sådan en? (altså udover dato, navn, pris og mit cvr nummer og navn) - skal vedkommende f.eks. skrive sit personnummer eller lignende på en håndskreven kvittering) Mvh. Sanja Hvolbæk |
Ja hele vejen også til kvitteringer og fradrag for købet og alt. Eneste du skal være opmærksom på er, at du ikke må sælge for/omsætte for mere end 50.000 kr 12 mdr i træk, for så får du moms på alt det som lå inde du evt momsregistrerer dig, så læs evt her om GRÆNSE FOR MOMS
Du skal føre regnskab og gemme bilag i 5 år og opgive fortjenesten til skat - bed f.eks. om udvidet selvangivelse og brug rubrik 111
venligst
Bliv gratis medlem