Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google returnerer kun forside (ikke produktsider)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror jeg må læse op på canonical. Det er Magento der styrer alt der har med canonical at gøre lige nu, og så vidt jeg kunne læse mig til har Magento tidligere været rigtig slem til duplikate Content, men dette burde være løst men de indstillinger jeg kører nu...

Er jeg troede kun det havde noget med produkt niveau at gøre (da kategorierne vel altid er unikke). Som sagt, her er nok noget jeg bliver nødt til at læse mere op på.

Men tusind tak for hjælpen, begge to! Som i nok kan fornemme er det ret afgørende for mig, så jeres input betyder virkelig meget!!!
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:49

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Mener du at han skal indsætte en canonical på et produkt som så henviser til hovedkategorien for det produkt?

Nemlig

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:58

Martin Elneff:
Jeg tror jeg må læse op på canonical. Det er Magento der styrer alt der har med canonical at gøre lige nu, og så vidt jeg kunne læse mig til har Magento tidligere været rigtig slem til duplikate Content, men dette burde være løst men de indstillinger jeg kører nu...

Er jeg troede kun det havde noget med produkt niveau at gøre (da kategorierne vel altid er unikke). Som sagt, her er nok noget jeg bliver nødt til at læse mere op på.

Men tusind tak for hjælpen, begge to! Som i nok kan fornemme er det ret afgørende for mig, så jeres input betyder virkelig meget!!!

Ja du skal helt sikkert læse op på det, men efter min mening bruger du nu canonical korrekt, du skal bare have noget indhold AKA tekst og produkter i alle kategorierne. og lade de kategorier som ikke har det, være inaktive så de ikke kan tilgås... altså lave enten canonical til den kategori som er over eller 301 redirecte til kategorien som er over.

Der er efter min mening alt for mange kategorier, og de tager alt for meget fokus.

Men endnu bedre vil være hvis du læser disse:

http://www.ktj-media.dk/blog/robots-txt-udbredt-misforstaaelse/.

http://www.ktj-media.dk/blog/noindex-via-htaccess/.

http://www.ktj-media.dk/faq/fagord/hvad-er-duplicate-content/.

Typisk laver man canonical til at pege på den originale side, ikke som Jonas fortæller. Så du har gjort det rigtigt. Dette er fordi hvis en side afviger væsentlig fra originalen, kan den jo umuligt være den samme side, og dermed skal den jo også have sin egen canonical. Canonical bruger man til at vise hvilken side der er den originale og dermed hvilken side værdi skal ryge til... det kan fx være hvis man har sortering, queries mm. som gør at det reelt er den samme side der vises, bare på en anden måde.

Altså fx hvis man har side A, og man rent faktisk også kan se side A ved at se på side A.B, så skal der jo være en canonical på side A.B som peger på A.

Gjorde man det på den måde som jonas siger, vil man ende ud i at folk søger på noget, men lander på en forkert side hvor de så skal til at klikke sig ind under kategorier for at komme frem til det de reelt søgte, hvilket kan tabe brugere.

Hvis jeg har misforstået noget som jonas har skrevet må han endelige sige til :) det kan jo ske.

Held og lykke med kampen ;)

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:04

Jonas Jørgensen:

Mener du at han skal indsætte en canonical på et produkt som så henviser til hovedkategorien for det produkt?

Nemlig

ok, det giver ikke mening at gøre det. så vil produktet (produktsiden) jo slet ikke komme frem ved søgninger på google. så vil det til hver en tid være kategorien der kommer frem, og så skal brugeren til at søge efter det produkt som de reelt ledte efter fra starten af. Søger jeg på tenorsax så ja, jeg skal ryge ind på kategorien for den. Men søger jeg efter "Yamaha tenorsax yts-280" skal jeg jo helst ikke lande i tenorsax kategorien, men helst direkte på produktet.

Fortæl lige hvorfor du ville gøre det du anbefaler. For jeg kan ikke se meningen med det.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:15

Canonical er jo som udgangspunkt ikke "opfundet" for at blive brugt til at undgå duplicate content på den enkelte side, det er bare noget os kloge åger har fundet på med tiden.

Mange bruger canonical helt som du skriver Kim, men det er ikke det oprindelige formål med link tagget.

Formålet er at redirecte alle ens sider til en enkelt unik - så der i det mindste vises én af dem i Google -og man selv kan bestemme hvilken det så bliver.

Google forklarer det egentlig meget fint her

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:44

Jonas Jørgensen:
Mange bruger canonical helt som du skriver Kim, men det er ikke det oprindelige formål med link tagget.
Kan ikke se forskellen på det jeg skriver og det google skriver, eller det du skriver nedenfor for den sags skyld. Men jeg kan dog se en stor forskel i det du skriver tidligere og det google og jeg skriver. Nemlig at du anbefaler at han skal sætte canonical på sine produkter, som peger på kategorien for det produkt. det giver på ingen måde mening, da det så igen gør at du fortæller google at kategorien er originalen, og produktet er en kopi. hvilket på ingen måde er formålet med hverken hjemmesiden, synligheden eller canonical link tagget.

Jonas Jørgensen:
Formålet er at redirecte alle ens sider til en enkelt unik - så der i det mindste vises én af dem i Google -og man selv kan bestemme hvilken det så bliver.
Og hvad skrev jeg da, siden du kan sige at det afviger fra det du har skrevet?

Du skriver ikke rigtig et svar på hvorfor du anbefaler han skal gøre som du anbefalede tidligere, den skøjter du let hen over for i stedet at skrive noget generelt som alle jo ved, men som afviger fra det du anbefaler.

Jonas Jørgensen:

Nemlig

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:05

Jeg forstod ikke helt, hvad du fiskede efter. 

Løsningen er anvendelig, hvis man ikke ser mulighed for at få hovedprodukterne unikke.

Når der er 95% duplicate content over hele linjen, kan det sagens give mening at det ikke kun er produktvariationer der sammenlægges på hovedproduktets side, men at man går et niveau op og sætter alle produkterne indenfor en bestemt kategori til kategori siden.

På den måde er udfordringen i første omgang knap så voldsom. Senere kan der ses på hvert produkt og efterfølgende på varianter.

Men der er da ingen tvivl om at den grundlæggende mening med canonical er, at produktvariationer skal sammenlægges.

Linket var nu til trådstarter, er godt klar over du har styr på canonical.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)