Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google returnerer kun forside (ikke produktsider)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
For et års tid siden redesignede jeg min webshop (www.marno.dk) og efter dette faldt besøgstallet drastisk, uden at det er blevet bedre med tiden.

Så vidt jeg kan se er det største problem at vores produktsider ikke vises i Googles søgeresultater (selvom de er i Googles index). I stedet vises kun link til forsiden.

Er der nogen der kan se hvad jeg har gjort galt? Er der nogen der kan anbefale en ekspert som jeg bør tale med eller som kan hjælpe?

Jeg bør sige, at Webmaster Tools ikke indikerer nogen fejl eller problemer med hjemmesiden, og at vores resultater på Bing er ok (eller, på Bing returnerer den i hvert fald siderne). Siden er bygget i Magento 1.6. En søgning på 'site:marno.dk' viser at siderne bør være der...
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:48

kan du komme med nogle eksempler på søgninger du laver for at det sker?

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:55

Det største problem på dit website er duplicate content - ens indhold.

Dine undersider ligger på 95%, hvilket Google nok tolker som værende uinteressant at vise.

Der ska mere tekst på alle undersiderne, ganske enkelt - eller du skal benytte dig af canonical.

Læs lidt om det her

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 2. Jun 08
Skrevet kl. 23:02

Jeps!

Hvis jeg tager et af mine produkter som eksempel. Det hedder:

Selmer altsax SERIE III, Guld-lakeret med gravering (GG)
http://www.marno.dk/henri-selmer-altsax-serie-iii-ag.html

Hvis jeg laver en Google søgning på den specifikke tekst (altså produktnavnet), får jeg to søgeresultater, og ingen af dem er mine.

Hvis jeg søger på en kortere version af produktnavnet (Selmer altsax SERIE III, Guld-lakeret med gravering), kommer min side først som sidste resultat på side #1. MEN: det er ikke produktsiden... Det er min forside!!!

Hvis jeg går til side #5 i søgeresultaterne, begynder jeg at se min virksomhed igen - men stadig ikke produktsiden... Det er links til vores Facebook der rangerer bedre end en produktside med den præcise titel som jeg har søgt på. Jeg når til side #7 (den sidste hvis jeg ser bord fra udeladte resultater), og det ser ikke ud til at produktsiden er det.

Hvis jeg i øvrigt laver samme søgning, men afgrænset til site:marno.dk, så kommer produktsiden frem som første resultat, så den er i index.

Fra København
Tilmeldt 2. Jun 08
Skrevet kl. 23:12

Tak, Jonas!

Canonical settings bruger jeg allerede - så med mindre jeg har lavet en brøler bør alt være sat korrekt op i Magento.

Tidligere har en stor del af indholdet været kopieret fra leverandørers hjemmesider, men dette er vi ved at rode bod på. Og det nævnte eksempel er i hvert fald ikke duplicate:
http://www.marno.dk/henri-selmer-altsax-serie-iii-ag.html

Men hvis jeg laver en specifik Google søgning på denne sides tittel, får jeg i bedste tilfælde kun min forside som resultat... Besynderligt.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kiggede lige lidt videre på din hjemmeside, og du har store mængder dobbelt indhold. et enkelt eksempel viser at Google kun vil vise 5 ud af 45 sider når jeg laver en søgning på teksten der findes på fx denne side http://www.marno.dk/yamaha-sopran-blokflojte-barok-greb-yrs-24b.html.

det samme gør sig gældende hvis man laver en sitesøgning som den du har lavet, så fortæller google at der er 8160 sider indekseret, men går man til sidste side, fortæller google at de kun vil vise 415 da de resterende ligner dem alt for meget. AKA dobbelt indhold. Det skal du gøre alt for at fjerne.

Du bruger canonical som jeg kan se i kildekoden (Jonas se lige i kildekodenWink), men det ses kun som en indikator ikke som noget google absolut vil følge. Så derfor skal du igang med at lave dine filtreringer om så de i stedet for queries bliver lavet med hash tag. og så skal du 301 redirecte de gamle filtreringssider til den nye måde.

Ud over det et lille spørgsmål. Huskede du at redirecte gamle urls til nye da du lavede redesignet? eller er det de samme urls du kørte med før også?

Og yderligere, har du tænkt over hvordan du smider rundt med din interne links? altså jeg mener du har jo ret mange kategorier, og ikke nok med det, rigtig mange kategorier hvor der ingen produkter er. ca 70. man skal kun have kategorier aktive hvis der er nogle produkter at vise. og en anbefaling herfra, skær ned på antallet af kategorier, da du kaster mest power til dine kategorisider og selvfølgelig forside. mens det jo helst er dine produkter du skal kaste power til. Det havde været noget andet hvis du havde skrevet en god unik tekst på hver kategoriside, men sådan er det jo ikke.

sprog... du blander sprog på hjemmesiden, nogen tekster er på engelsk, andre er på dansk... dine tekster skal IKKE være på engelsk, uanset om det er nemmest for dig eller ikke. i denne forbindelse så jeg så også at du har kopieret tekster fra producentens hjemmeside, det er et overordentligt dårligt træk, da det spæder endnu mere til din dobbelt indhold situation.

Det var lige hvad jeg havde tid til at se på.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 2. Jun 08
Skrevet kl. 23:30

For pokker Kim,

Det ser ud til at blive en lang nat for mit vedkommende, men din feed-back kan virkelig bruges. Men TAK... Tusinde TAK. Det bliver manuelt arbejde herfra, lader det til. Du siger bare til når du vil i gang med at spille saxofon, ikke?

Venlig hilsen,
Martin

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:38

Martin Elneff:

For pokker Kim,

Det ser ud til at blive en lang nat for mit vedkommende, men din feed-back kan virkelig bruges. Men TAK... Tusinde TAK. Det bliver manuelt arbejde herfra, lader det til. Du siger bare til når du vil i gang med at spille saxofon, ikke?

har længe gerne ville spille sax... men når jeg i forvejen skal finde tid til at behandle mine andre musikalske evner, og yderligere virksomhed og familie, tror jeg ikke det bliver i den nærmeste fremtid :) men har sq altid godt kunne tænke mig at lære det... det er nok ikke helt så svært alligevel.

Men det var så lidt.

Og ja det bliver en lang nat, men havde du lavet det rigtigt fra start ville du ikke være endt der. Tænkt typisk sådan, det er bedre at investere tiden i at gøre det rigtigt første gang, frem for måske at fejle, og så prøve at rette til. Du taber langt mere på den sidste løsning :) Så er der noget du ikke helt ved hvordan og hvorledes, så kan det typisk bedre betale sig at betale nogen som ved noget om det. man kan jo ikke alt :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:04

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
u bruger canonical som jeg kan se i kildekoden (Jonas se lige i kildekodenWink),

Det var ikke det jeg mente - han benytter canonical linket til at henvise til samme side, ikke til hovedkategorien for produktet.

Den var der jeg ville hen - enten mere tekst eller benytte canonical til hovedkategorien på alle undersider. (også så lige fikse hovedkategorierne med mere tekst naturligvis)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:12

Jonas Jørgensen:
Det var ikke det jeg mente - han benytter canonical linket til at henvise til samme side, ikke til hovedkategorien for produktet.
Den er ikke helt til at forstå...

Mener du at han skal indsætte en canonical på et produkt som så henviser til hovedkategorien for det produkt?

Eller mener du at han skal indsætte canonical på alle underkategorisider som peger på hovedkategorien?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)