Hej Alle, jeg vil prøve lykken som konsulent. jeg er i en branche hvor faste stillinger ikke hænger på træerne, men hvor man via sit netværk bliver ansat på tidsbegrænsede kontrakter. det er jeg ved at være træt af, og vil derfor tilbyde min ekspertise igennem en konsulentvirksomhed jeg har tænkt mig at starte. jeg regner ikke med det vilde overskud i starten og vil derfor bibeholde mine kontraktansættelser indtil virksomheden kan lønne mig fuld ud. er der nogen der har erfaring med noget lignende: jeg frygter selvfølgelig for, at jeg en dag står uden kontrakt før min virksomhed kan løbe ordentligt rundt. hvad tror i ens a-kasse for eksempel vil sige til det? mvh S. Nielsen |
Du vil få problem desværre. Har ud CVR INDEN en evt arbejdsløshed, vil de kræve du lukker dit cvr for at du kan få dagpenge.
Man kan få tilladelse (KAN få) at starte CVR som bibeskæftigelse hvis man ER arbejdsløs på dagpenge, men efter ganske hårde regler. Eksistrende CVR skal man lukke. Du kan læse om SELVSTÆNDIG OG DAGPENGE hvis du vil
vh