Hvad er der er krav når man køber fra alibaba.com, jeg er nogenlunde indforstået med moms- og importregistrering, hvad skal jeg være opmærksom på mht til moms og told og evt andet?
Sørg for at få dem til at vedlægge en faktura på det rigtige beløb og dit CVR nummer (med DK foran) skal stå på fakturaen. Så undgår du bøvl og forsinkelser med Told og Post Danmark.
du skal som jan skrev, ha dit firmanavn og cvr på, og som importørregistreret ansvarer du jo for korrekt fortoldning så du skal ha varekoden korrekt toldmæssigt
Momsmæssigt bliver det så ren statistik som skal med på begge sider i salgsmoms som moms på ervhvervelser uden for EU og i købsmoms. Koster ikke noget - giver ikke noget Du kan læse om MOMS VED IMPORT evt - der vil det fremgå hvordan du regnskabsfører det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu kan Du jo som sådan ikke købe noget på Alibaba.com
Alibaba. com er er en website hvor hovedsaligt Kinesiske firmaer viser deres produkter og hvis Du ønsker, at købe noget sker det igennem det firma Du vælger.
Et godt råd er aldrig køb første gang hvis Du ikke kan betale med Escrow.
Den mest brugte måde, at betale med hos de fleste af disse firmaer er Paypal og bank overførsel ved større køb.
Ved at vælge Escrow sikre Du dig, at Du modtager varen og kan tjekke den inden betalingen bliver gennemført.
Du har modtaget gode svar, men syntes du skal vide at Alibaba.com ikke er kontakt med fabrikken selv om de elsker at udgive sig som dem.
Jeg kender ikke volumen paa din ordre, dog skal den ikke vaere ret stor foor et soursing firma kan skaffe dig din vare billigere og uden skuffelser.
Alibaba.com er mellemhandlere der meget tit bruger fotos fra et andet og bedre produkt, en mulighed er lige at tjekke tradesparency.com for at se om der ligger nogle vuderinger af din Alibaba kontakt.
Du har modtaget gode svar, men syntes du skal vide at Alibaba.com ikke er kontakt med fabrikken selv om de elsker at udgive sig som dem.
Jeg kender ikke volumen paa din ordre, dog skal den ikke vaere ret stor foor et soursing firma kan skaffe dig din vare billigere og uden skuffelser.
Alibaba.com er mellemhandlere der meget tit bruger fotos fra et andet og bedre produkt, en mulighed er lige at tjekke tradesparency.com for at se om der ligger nogle vuderinger af din Alibaba kontakt.
Det er måske lidt gældende for nogle, men jeg kender adskillige fabrikker der selv sælger deres produkter (dog på Aliexpress). Det koster adskillige tusinde dollars og er derfor kun mere seriøse fabrikker etc. der befinder sig derinde.
Selvfølgelig skal man passe på hvem man køber fra, men ofte er dem der sælger på aliexpress en handelsdel af en fabrik. Det er min erfaring..
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.
Ja det er rigtigt men Aliexpress er for dyr hvis Du tænker på at videresælge varen.
Der er ingen risiko med handel hos de kinesiske fabrikanter-leverandører hvis de tilbyder, at Du kan betale med Escrow.
Escrow er lidt ligesom Paypal men med den udvidede service, at De holder på dine penge indtil du har modtaget det bestilte og tjekket, at alt er der, først der får leverandøren sine penge.
Jeg handler selv med Kinesiske firmaer flere gange månedlig og da jeg startede ud brugte jeg også Escrow men har nu fine kontakter, som jeg kan stole på levere kvalitet.
Igen rimelig generealiserende. Nogen ting er for dyre derinde - andre producenter sælger til gode priser. Priserne derinde er jo også listed priser, hvis man laver et samarbejde med en af leverandørerne derinde kan man altid forhandle når man begynder at få samarbejdet igang.
Min point er, at netop fordi de ikke har mere end 10.000kr til webshop, indkøb m.m, så er aliexpress et godt sted at starte, da der netop ofte tilbydes escow, lave priser ift til lavt minimum m.m.
Selvfølgelig findes der firmaer hvor du har ret, men der findes bestemt også nogle dygtige der er præcis hvad de søger.
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.
Alibaba er ikke mellemforhandler de sælger plads på deres hjemmeside for firmaer der promovere deres produkter. de billeder af produkter du finder på Alibaba.com er nogle fabrikanter-leverandører selv ligger op