Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering til studerende uden CVR

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan betaler jeg for arbejde udført af min dygtige praktikant som ikke har CVR nr. og UDEN at skulle registrere hende som medarbejder?

På forhånd tak!

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 15:55

Betaler hende et honorar :)

Mvh.

Jesper

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 15:58

Hvis jeg forstår det rigtigt, så har hun lavet noget som du skal betale for? Hvis det er således, så kan du gøre følgende.

Få hende til at skrive en regning til dig, hun skal bare lade være med at påføre moms. Hun skal bare indberette indtægten til skat. Hendes navn og personnummer skal bare fremgå på fakturaen, samt det stykke arbejde som hun skal have penge for.

Jeg har flere gange, fået yngre personer til at hjælpe mig og de har sendt en regning på ovenstående måde. Man må jo tjene op til 50.000 kr. uden at moms registrere sig osv.

Håber det hjalp og ret mig endelig hvis jeg er helt gal på den.

- Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peter Liisberg:
Hvordan betaler jeg for arbejde udført af min dygtige praktikant som ikke har CVR nr. og UDEN at skulle registrere hende som medarbejder?

Uanset hvad så slipper du ikke for en eller anden form for indberetning til SKAT når den pågældende ikke har et momsnummer. Så gør det rigtigt  - hvis der er tale om en praktikant så er der tale om en medarbejder og du skal indeholde skat og indberette til SKAT.

Alternativt bliver du ramt af skattekontrollovens § 7A - hvor indberetningspligten omfatter:

"...Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse. Tilsvarende gælder, når modtageren ikke er skattepligtig her til landet og vederlaget ikke er erhvervet ved selvstændig erhvervsvirksomhed."

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Martin Jensen:

Se svar ovenfor. Du er indberetningspligtig.....

/Henrik

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 16:30

Henrik Koudahl:

Martin Jensen:

Se svar ovenfor. Du er indberetningspligtig.....

/Henrik

Tak Henrik.

Det vil jeg huske.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

Ja enten er det A-indkomst - og det er en praktikant afgjort normalt = medarbejder - a-skatte træk og feriepenge - det er som ikke spor kompliceret - mindst i bluegarden - meget lidt i danløn og heller ikke slet i e.indkomst under skat

eller - det KAN være honorarlignende og du er pligtig til at indberette som bidragspligtig b indkomst gruppe 05

Normalt vil en praktikant ganske afgjort være alm ansat og med feriepenge som automatisk beregnes. Du kan bare sætte lønnen ca 12,5% ned inden feriepenge så rammer du ca samme tal (ca fordi jeg ikke har regnemaskine her og det jo er 12,5% op som udgør feriepenge, men så kan der være lidt ATP)

Uanset hvad skal alle der har arbejdet for dit firma indberettes a eller bidragspligtig b skat

Får du gennemgang af regnskabet og de ser betaling til private medarbejdere/freelancere/ - men som i visse fald også CVR folk som egentlig var som ansatte, og du ikke har indberettet korrekt, får du en bod OG hvis den "ansattte" ikke selv betaler sin skat, som jo så checkes, så hænger du på den også - hvis du har valgt ikke at indberette- eller har valgt B indkomst for en ansat der skulle være A indkomst som alle andre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 16:43

Man kan udbetale på til 50.000,- til en konsulent som så skal opgive det som B indkomst. Hvis konsulenten kun arbejder for dig, betragter Skat det ikke som en konsulentydelse og du hæftet for den manglende skat. Derfor er det nemmeste måde at undgå problemer nok at udbetale beløbet som løn og indberette det til skat.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)