Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate for dummies

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at kaste mig ud i affiliate, uden nogen forudsætninger overhovedet, så jeg regner ikke med at sige mit job op og flytte syd på lige med det samme. 

Selvom jeg har forsøgt at søge rundt omkring er der stadigvæk nogen spørgsmål der melder sig.

Synes jeg læser mange steder at man skal finde et emne som interesserer dig - og så skrive om det. Men man skal vil først finde nogen Affiliate partner hvis produkter der har relevans for det man skriver?

Så det er vel vigtigere at finde nogen affilate partner man synes der er interessante før, man vælger emne - Oder was?

Er der andre hjemmesider end Partnerprogrammer.dk (den virker ikke helt op to date) der har en oversigt over hvilke partner der er?

Ser frem til jeres guldkorn!

Med venlig hilsen

Rasmus 

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg er selv relativt nystartet med affiliate og har pt et par sider. Min tanke da jeg startede med det var da at siden skulle bare lave flest mulige penge så var det ligemeget om jeg interesserede mig for det eller ej.

Jeg er dog blevet klogere siden syntes jeg, jeg har lige nu følgende sider:

1: En side om noget jeg interesserer mig for

2: En side med stort potentiale til at være en "pengemaskine" er jeg sikker på, men et emne jeg ikke interesserer mig for

3: En halvtam side med noget jeg ikke interesserer mig fpr

Og jeg kan bare konkludere at jeg arbejder langt mest (og hurtigst) på side 1 og har det med at "glemme" de andre lidt

Håber du kan bruge det til noget :-)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sige at det afhænger af begge to. 
Man laver selvfølgelig en smule research, før man går i gang med en affiliate side. I research-fasen finder man:

- Et emne man interessere sig for
- Potentielle affiliateprogrammer hos forskellige affiliate netværks (Partner-ads, Tradedoubler, Adservice osv.)
- Konkurrence og søgninger på eventuelle nøgleord og phraser

Til mine affiliatesider bruger jeg Partner-ads og Tradedoubler. De tilbyder de programmer, jeg har brug for :)

Håber det hjalp lidt 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 15:24

Hej Rasmus

For at bygge lidt videre på det Henrik og Kevin skriver, så er det en god idé at brainstorme og lave en liste med 3-5 interessante emner.

For hvis det viser sig at der ikke er annoncører indenfor emnet, så har du alternativer. Der er dog næsten altid annoncører indenfor de fleste emner.

Det at du interesserer dig for et emne giver dig motivation til yde noget og det at du researcher godt betyder at du kan komme godt igang og får følelsen af at det du laver virker.

Mvh. Ken

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 15:50

Hvis du ikke kan komme på nogle idéer, så har Parter-ads lavet en lange liste med affiliate nicher her :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:55

Rasmus B.:
Ser frem til jeres guldkorn!

Mikael Rieck har skrevet en god, og gratis, lille bog om emnet, den tager dig, helt konkret, i hånden hele vejen igennem processen.

http://www.antphilosophy.com/ øverst til højre finder du den.

/Brian

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:18

Tak for svarene.

Jeg har skam allerede haft haft i Mikael´s bog.

Jeg tror bare jeg kaster mig ud i det, så må det briste eller bære Skype-Wink

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 11:45

jeg har også et spørgsmål der hører ind under dummies kategorien, så håber det ok jeg kommer med det her :-)

Jeg har overvejet at lave noget affiliate omkring dyr, helt bestemt hunde. Men ud over hos Partner-ads, har jeg ikke kunnse se de andre steder, om de har noget der er interessant for mig. Er det muligt at finde ud af det på en måde, inden jeg går i gang med det helt store projekt?
-Kan man bare oprette sig derinde, uden hjemmeside eller noget, så kigge rundt, om der er noget for mig, eller hvordan virker det?

DBH

Tim 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Rejse-Guides.dk Skrevet kl. 14:49

Hej Henrik

Er selv ved at oprette nogle sites.

Hvad har din succes været med det?

Fx din side med Kamera, hvad er trafikken på den ?

Hvad giver det af indkomst for dig?

Mvh Daniel

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 15:31

DWinther:

Hej Henrik

Er selv ved at oprette nogle sites.

Hvad har din succes været med det?

Fx din side med Kamera, hvad er trafikken på den ?

Hvad giver det af indkomst for dig?

Mvh Daniel

Lige netop den side er helt ny så den er der ikke så meget gang i endnu, men det kommer forhåbentlig, jeg har stadig nogle idéer til den så siden bliver forhåbentlig meget bedre snart :-)

Men jeg er stadig nystartet med affiliate og det er bestemt ikke noget jeg bliver rig af, den største indtægt er kommet fra at sælge en af mine sider :-)

Jeg kan dog sige at de første to sider jeg lavede lærte jeg rigtig meget af (det blev nogle virkelig dårlige sider og jeg har skoddet dem i dag, men lærte en masse af det). Blandt andet lærte jeg vigtigheden af at undersøge interessen for et emne inden man bare kaster sig ud i det og laver en side (læs jeg lavede en færdig fancy side i wordpress og fandt bagefter ud af der slet ikke var nogen der søgte på det den handlede om :-))

Min anden side fik jeg så undersøgt at det var noget folk søgte på, desværre blev det alt for kompliceret at lave indhold på den da jeg stort set ikke vidste noget om emnet, og det tog alt for lang tid at begynde at sætte sig ind i det for at kunne lave en ordentlig side, så den er også droppet :-)

Med kamera siden er jeg mere på hjemmebane så den skal jeg nok få op at stå :-) Jeg har dog også en side (som skrevet tidligere) med stort potentiale (den har besøgende hver dag uden at jeg har lavet noget SEO (den ligger på side 10 i google på keywordet), trafikken kommer vist fra at folk taster hjemmesiden direkte ind gætter jeg på, så den er jeg blevet enig med mig selv om jeg skal til at igang med selvom det ikke interesserer mig så meget, bliver nødt til at se hvilket potentiale den har :-)

Det var egentlig bare en lang tekst om at jeg har tjent omkring 300 kroner den sidste måned tilsammen på alle min sites (3 stk.), derudover kommer så at jeg har solgt den ene side for nylig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)