OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
klart bedre hastighed - ja plads til forbedringer for der kan være - sjovt nok enkle tråde, som stadigt kan hænge i 10 sek - men generelt - ikke generende og laaaaangt bedre
Out of curiosity, hvad siger en Google SiteSpeed-måling om gennemsnitlige loadtider?
Vi har slet ikke lavet gennemsnitsmålinger, opgaven som vi har kigget på har primært været at få peak-belastningerne til ikke at lægge systemet ned, og få aflastet så cpu-en ikke hele tiden kører med sømmet i bund.
Der kan klart laves en masse performance tiltag, og der er som nævnt også en del i pipe til 1902. Men det er vigtigt at forstå at Amino projektet efterhånden er så stort at det ikke er realistisk at optimerer det helt i bund. Man har højst sandsynligt betalt hvad der svarer til en pæn sportsvogn uden at være noget halvdelen af vejen.
Jeg tror vi er på en 5 sekunder her i gennemsnit. Jeg synes faktisk nogle gange det er så langsomt at jeg slet ikke gider at besøge Amino. Sådan har det været de sidste mange måneder.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Super godt spottet det er faktisk ikke et af de omtalte udfald, som vi prøver at undgå. Det ligner at den "side" altid er langsom, nok primært pga. hvordan den belaster databasen. Det ville være oplagt at prøve at kigge på den med vores Profiler dotTrace for at se hvor tiden går hen.
Hvis man tænker over, er det selvfølgeligt også en stor opgave at finde alle indlæg på Amino, som en bruger ikke har læst, men det kunne nok optimeres ved at gemme noget ekstra data i databasen.
Egentligt burde New Relic havde gjort os opmærksomme på den før, men den udgør åbenbart ikke en væsentlig mængde af den tid der bruges på serveren, og den viser sig ikke under langsommeste request pga. en fejl der gør at request fra langsomme forbindelse også registreres som langsomme.