Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino hastighedsoptimering - er vi ved at være i mål?

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Stadig ingen der oplever, at Amino dykker helt ned under gulvbrædderne og bliver utilgængelig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Modtaget. I så fald ser det ud til, I er i mål. 

Out of curiosity, hvad siger en Google SiteSpeed-måling om gennemsnitlige loadtider?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Når man besvarer indlæg, så går der typisk 5-8 sekunder, hvilket dog er en forbedring.

Derudover oplever jeg generelt væsentlig bedre loadtider i forhold til den seneste uges tid.

Tonny

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51

Jeg har ikke bemærket noget i dag. Det er klart blevet hurtigere. Det kunne godt blive hurtigere - men det er på ingen måde til gene :-D.

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 19:14

Jeg oplever en forbedret hastighed på sitet, dog er der stadig plads til forbedringer.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26

klart bedre hastighed - ja plads til forbedringer for der kan være - sjovt nok enkle tråde, som stadigt kan hænge i 10 sek - men generelt - ikke generende og laaaaangt bedre

vh

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:44

Kasper Bergholt:
Out of curiosity, hvad siger en Google SiteSpeed-måling om gennemsnitlige loadtider?

Vi har slet ikke lavet gennemsnitsmålinger, opgaven som vi har kigget på har primært været at få peak-belastningerne til ikke at lægge systemet ned, og få aflastet så cpu-en ikke hele tiden kører med sømmet i bund.

Der kan klart laves en masse performance tiltag, og der er som nævnt også en del i pipe til 1902. Men det er vigtigt at forstå at Amino projektet efterhånden er så stort at det ikke er realistisk at optimerer det helt i bund. Man har højst sandsynligt betalt hvad der svarer til en pæn sportsvogn uden at være noget halvdelen af vejen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:46

Jeg tror vi er på en 5 sekunder her i gennemsnit. Jeg synes faktisk nogle gange det er så langsomt at jeg slet ikke gider at besøge Amino. Sådan har det været de sidste mange måneder.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:55

John Nielsen:

Jeg oplever stadig udfald:

ved navigation mellem sider.

Ovenstående var til denne side:

http://www.amino.dk/forums/TopicsNotRead.aspx?ForumID=-1

Super godt spottet det er faktisk ikke et af de omtalte udfald, som vi prøver at undgå. Det ligner at den "side" altid er langsom, nok primært pga. hvordan den belaster databasen. Det ville være oplagt at prøve at kigge på den med vores Profiler dotTrace for at se hvor tiden går hen.

Hvis man tænker over, er det selvfølgeligt også en stor opgave at finde alle indlæg på Amino, som en bruger ikke har læst, men det kunne nok optimeres ved at gemme noget ekstra data i databasen.

Egentligt burde New Relic havde gjort os opmærksomme på den før, men den udgør åbenbart ikke en væsentlig mængde af den tid der bruges på serveren, og den viser sig ikke under langsommeste request pga. en fejl der gør at request fra langsomme forbindelse også registreres som langsomme.

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)