Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket OpenSource CMS er bedst til SEO?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AndersSaugstrup:

Hvor starter jeg? Et godt sted at downloade, at finde install vejledning og at finde temaer?

Et godt sted at starte kunne jo være Absolute Beginners Guide to Joomla! , som indeholder en masse vejledninger, lige fra det grundlæggende til det mere avancerede.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:19

Ja ok......når man kigger på fx. BNP, så det det ud som om, at Typo3 har et suverænt community....

http://www.bnp.dk/225.0.html

Så ville jeg forvente at man hurtigt kunne finde mange add-ons m.m.

Nå, men jeg er jo så nysgerrig. Hvori består forskellen i backenden, siden at du synes godt om Joomla og ikke om Typo3? 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 16:31

Du kan på opensourcecms.com se en demo install af en masse CMS systemer. Du kan der også få lov at logge ind backend på den demo side, og se hvordan det ser ud.. Jeg foretrækker Joomla! fremfor Typo3, da jeg ikke lige kan overskue hvor de ting jeg vil rette ligger i typo3.. (men det er vel ligesåvel som nogle foretrækker word 2007s menustruktur fremfor den i word 2003, og andre foretrækker det modsatte..)

Mht. add-ons, så er der knap 2000 udvidelser på http://extensions.joomla.org/ og et forum med over 125.000 brugere, og knap 1 million indlæg tror jeg ikke andre CMS kan overgå.. Men definitionen af bedst behøves jo ikke være lig med størst..

Jeg synes bare Joomla! virker meget lettere tilgængeligt.. Jeg har derfor ikke de store erfaringer med Typo3, men jeg tror som Niklas også at Typo3 hovedsagligt appelerer til mere avancerede brugere..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:02

Ok....så blev jeg lidt klogere....

Var lige inde at kigge på en side der hedder  www.cmsmatrix.org -  det var ret interessant at se nogle af forskellene. Det bekræfter din teori om kompleksiteten. Til gengæld er der også nogle mangler i Joomla, som jeg blev lidt overrasket over......

Nå, men tak for info ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 18:28

Jeg kan godt se at Typo3 har en del flere features iflg. cmsmatrix, men vil dog lige forsvare Joomla! med at den version de sammenligner med er et år ældre en den Typo3 de har derinde, og flere af funktionerne ved jeg der siden er kommet i form af extensions, og Joomla 1.5 vil også fjerne nogle punkter fra "mangellisten"

Hvor stor udvikling Typo3 har gennemgået af udvikling i mellemtiden kan jeg dog ikke svare på, men ja, jeg tror også Typo3 kan være et  bedre valg i nogle situationer.. men Joomla! kan bruges til det meste.

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:46

Hej Anders

Typo3 version 4.x er meget brugervenlig og kan slet ikke sammenlignes med joomla. Side og indholdsstrukturen er meget logisk opbygget. Typo3 er desuden perfekt til SEO med meget brugervenlige urls, titletags og alt tag kontrol. Typo3s template engine "Templavoila" gør det muligt at koble typo3 på næsten enhver html/css template. Typo3 er i en klasse for sig selv!

MVH

Jesper

Fra Helsinge
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:14

Jeg må sige at jeg har sgu næsten nok prøvet alt hvad der hedder CMS systemer, og til virksomheder vil jeg klart anbefale TYPO3, da det er mest firma rettet om man vil.

Joomla er mere community rettet syntes jeg personeligt.

Hilsen Frederik
STEREO:TYPE Light & Sound 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 23:12

Anders Saugstrup:
Jeg leder efter et godt og gratis CMS, i php, som er let at gøre søgemaskinevenligt. Ligesom i wordpress' theme editor, skal der være fuld kontrol over hvad der skal stå i header, hvordan overskrifter skal formateres, man skal kunne sætte alt tags på billeder og title tags på links mv.
Koden skal være nogenlunde pæn og ren (og selvsagt uden frames)

For mig lyder det helt sikkert som MODx det er 100% søgemaskinevenligt og næsten lige så brugervenligt som WordPress. Hvis du normalt er WordPress bruger er svaret bestemt ikke Joomla eller Typo3 men MODx.

Du skal være velkommen til at rige eller smide mig en mail hvis der er noget du er i tvivl om.

:)

Morten

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se nu lige på trådens dato inden i svare;)

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 08:57

Wauw den er er vist out of date .... men svaret er stadig rigtigt

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)