Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket OpenSource CMS er bedst til SEO?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg leder efter et godt og gratis CMS, i php, som er let at gøre søgemaskinevenligt. Ligesom i wordpress' theme editor, skal der være fuld kontrol over hvad der skal stå i header, hvordan overskrifter skal formateres, man skal kunne sætte alt tags på billeder og title tagslinks mv.
Koden skal være nogenlunde pæn og ren (og selvsagt uden frames)

Samtidigt skal det være populært nok til at der er en masse gode gratis templates at vælge i mellem.

Typo3, Joomla og Postnuke er vel de store?

Hvad er bedst at vælge for en wordpress fan?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:12

jeg kan kun anbefale Joomla... det er stort, kendt og har masser af templates og ekstra komponenter hvor du kan komme til at gøre alt med...

Der findes masser af SEO plugins hvor du kan få lov til at skrive title og andre meta koder... og du kan lave dine egne css skabeloner...

Der kommer snart en udgave 1.5, som gør det hele meget bedre.. men den er stadig i beta.. jeg har haft den installeret, men der er stadig nogle småfejl, så jeg afinstallerede igen... 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:09

Jeg plejer at bruge Postnuke, men den kræver lidt indsigt i php for at få det til at køre optimalt. Der er masser af gode moduler og med distributionen OpenStar er det hele på plads fra starten af - den så godt nok at man selv  indlæser tabeller i databasen, så det er ikke for begyndere.

Jeg ved ikke om Joomla er lettere at bruge, men de to produkter ligner hinanden meget. At det ene produkt har været år om at nå version 1 (og ikke er der endnu) er godt eller skidt, det er lidt svært at afgøre. Det er først nu at Joomla har en backend med mulighed for sprogskift på trods af at de allerede kalder det en version 1.5 (tror jeg nok).

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:18

Nu har jeg ikke arbejdet med wordpress, men kan også kun anbefale Joomla! evt. drupal hvis du ikke kan lide Joomla! men jeg syns ikke så godt om drupals backend, men kommer nok meget an på hvad man er vant til..

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 21:02

Jeg vil klart anbefale dig at kigge på Joomla! Især joomla 1.5 er rigtig god (dog stadig RC1 og dermed ikke så mange moduler, componenter osv endnu). Jeg bruger selv joomla til mange kunder og har brugt det i snart fire år.

Jeg er lige begyndt at arbejde i 1.5 som virkelig er fantastisk, se min nye side jeg er i gang med i den nye version på www.ungt.dk

Joomla er også godt fordi vi har et rigtig stort dejligt dansk forum, besøg os her: http://forum.joomla.org/index.php/board,16.0.html

Håber at se dig på Joomla forummet!  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:34

Jeg må vist hellere starte med Joomla så.

Hvor starter jeg? Et godt sted at downloade, at finde install vejledning og at finde temaer?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:40

Når I nu anbefaler Joomla, er det så fordi det lige er det i selv har tjeck på?

Hvordan adskiller fx. Joomla og Typo3 sig fra hinanden? 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:04

Start på joomla.dk eller joomla.org under help. Derudover finder du det danske brugerforum her: http://forum.joomla.org/index.php/board,16.0.html

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Business:

Når I nu anbefaler Joomla, er det så fordi det lige er det i selv har tjeck på?

Hvordan adskiller fx. Joomla og Typo3 sig fra hinanden? 

Jeg har arbejdet med Joomla i mange år, og har meget styr på det!

Joomla og Typo3 adskiller sig på mange punkter, Typo3 er et utroligt stort system hvor Joomla er mere simpelt.

Typo3 er til den meget avanceret bruger hvorimod joomla er mere let at gå til.  

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:10

Jeg tror næsten der ligger lidt religion i om man vælger Joomla! eller Typo3. Begge systemer er store, og kan vidst opfylde hans krav. Jeg synes personligt Joomla! er klart mest brugervenligt af de to, men har nok noget at gøre med at jeg er vant til at bruge joomla, og ikke synes så godt om typo3's backend.

Men derudover har jeg indtryk af at det er Joomla! der har det største community, og flest frit tilgængelige udvidelser, hvor det måske er nemmere at finde/få lavet store kommercielle udvidelser til typo3

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)