Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sundhedsråd på hjemmeside med bannerreklame til et sted hvor man kan købe kosttilskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og en jeg kender overvejer at starte en hjemmeside om sundhed, hvor vi skriver om hvad man kan gøre for at behandle og forebygge forskellige sygdomme, og på hjemmesiden vil vi gerne have en bannerreklame med et link til et sted hvor man kan købe kosttilskud. Er der nogen der ved, om det kan skabe juridiske problemer? Hvis vi i nogle artikler på hjemmesiden skriver, at forskellige kosttilskud mindsker risikoen for forskellige sygdomme, men at vi ikke skriver hvor man kan købe produkterne, men i stedet nøjes med en bannerreklame til en hjemmeside, hvor man kan købe alle mulige forskellige tilskud, skulle der så være et problem? 

Eksempel: Vi skriver en artikel om depression, og i artiklen står der, at D vitamin kan være effektivt til behandling af den sygdom, og der bliver lavet fodnoter, hvor der i slutningen af artiklen er links til videnskabelige studier, som underbygger påstanden. I toppen af hjemmesiden(eller midt i artiklen) er der en bannerreklame med et link til fx iherb aller en anden forhandler af kosttilskud, men når folk trykker på bannerreklamen skal de selv søge efter det pågældende tilskud. Der vil ikke være et direkte link til et bestemt produkt. Er dette lovligt? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke så meget om det juridiske i forhold til jeres opbygning af hjemmeside. Dog ved jeg, at kosttilskud generelt ikke må anprise med at det kan forebygger/behandle sygdomme. Hvis man anpriser med dette, er man over i naturlægemiddel og lægemiddel. Kosttilskud kontrolleres af FVST og det andet af Sundhedsstyrelsen. Så om I kan blive fanget i noget vildledning mv, er jo spørgsmålet.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Markedsføring-af-kostilskud.aspx

Held og lykke med jeres projekt.

Mvh Kristina

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)