Hej Kasper,
Jeg synes det er fint du spørger herinde, desværre er det sådan nogengange at man får hug, fordi alt kan jo søges på google, men hvis det var sådan ville vi jo efterhånden undergrave Amino, så lad os gå mere i detaljer.
Jeg bruger selv afiliate til at sælge maling og tapet via mit hovedsite Promaling.dk.
Det foregår sådan at du tilmelder dig via f.eks partnerads.dk Det er gratis og meget simpelt. Derinde kan du så ansøge hos de forskellige annoncører om et samarbejde. Når du er blevet godkendt "som partner" så får du adgang til forskellige bannere udarbejdet af annoncøren.
Hvis du f.eks havde lavet en blog eller lignende om istandsættelse og du har lavet et indlæg om maling eller tapet. Så kan du henvise til f.eks promaling.dk og hvis dem du henviser indenfor en periode så handler via Promaling.dk så får du provision af salget.
Der er flere måder at tjene penge på, jeg udbetaler en høj provision af salget, andre betaler penge blot for et klik og det varriere meget, jeg synes personligt at partnerads er meget nemt og overskueligt.
håber det gav dig en smule mere praktisk indsigt :-)