Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har mistet min bredbåndsforbindelse!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder lidt mærkeligt at din grossist kan lukke forbindelsen. Men få fat i en IT ekspert imorgen, og spørg ham hvad mulighederne er i dit område.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:37

Michael R. Gertz:

Om internettet kommer igennem en kobber ledning i jorden eller via 3/4G i luften, er jeg ret sikker på din dankort terminal er ligeglad med, så længe den har forbindelse til nettet kører den.

Spg er vel så bare om der er 3/4G dækning i butikken.

Men tag dog en snak med din leverandør af kort terminalen, de bør om nogle kunne give dig et svar på lm det kan køre via 3/4G.

Det forudsætter at der er fuldt hul igennem på alle porte på routeren. Og det er der sjældent på 4G-routerene, i hvert fald ikke den man for ca. 6 måneder siden fik hos Telia.....

Internet er ikke bare internet... Hvis du skal browse er der ingen forskel, men skal du køre udstyr bag ruteren bliver det hele straks lidt mere kompliceret.

Jeg ville undersøge hvad kravene til forbindelsen er for at terminalerne kan køre, og derefter kontakte en 4G udbyder, og høre om de kan levere det... Og få det på skrift!

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 01:02
Du burde sagtens kunne opsætte en løsning hurtigt med 3g / 4g.
Ring til udbydere, de vil helt sikkert gerne hjælpe dig, det er jo der de tjener deres penge.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:41
så vidt jeg husker hade tdc nogle særlige forbindelser der blev brugt til dankort-terminaler.

og når det drejer sig om forbindelser via telenettet så er tdc altid på en eller anden måde involdverede.

Jeg udgår fra at du har talt med TDC vdr din forbindelse?

og grossisten kan sagten lukke forbindelsen, de har direkte kontakt med tdc's systemer
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:52
Har du talt med leverandøren af kasse/dankortssystmet vdr andre løsninger feks mobile.

Det plejer være GPRS når det drejer sig om kortterminaler
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:41

Søren: Af ren nysgerrighed: Hvilken relevans har dit spørgsmål til søgemaskineoptimering, hvor du har postet det? Jeg tillader mig at flytte dit indlæg.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:01
Det som kan være udfordringen med 3G/4G dataforbindelse er at de desværre alle indtil videre kun tilbyder dynamiske ip adresser. Det vil sige at din officielle ipadresse på ydersiden af routeren ikke er den samme hele tiden.

Det er også derfor at man ikke kan sætte mailservere, mailservere og lignende på en mobil dataforbindelse.

Jeg kan godt forestille mig at din løsning kræver en statisk (fast officiel ipadresse) af sikkerhedsmæssige hensyn.

Men ellers er du måske ude i at få en ny kreditkort-terminal som er koblet på via mobilnettet?
jeg vil faktisk anbefale dig i alle tilfælde at få din egen løsning og ikke en som du har overtaget fra den tidligere ejer - især ikke når denne ejer tilsyneladdende har kontrol over løsningen... Lidt paranoid tænkt: Hvis vedmmende kan få lukket forbindelsen, så kan han/hun vel også ændre hvilken konto pengene skal gå ind på? Den historie har jeg nemlig hørt fra en anden iværksætter som mistede en del penge via en dankortterminal på denne måde.

/Jesper
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)