Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have to fakturasystemer? Prestashop og det gamle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opsætte en Prestashop. Indtil nu har jeg udskrevet fakturas manuelt, det kan være for ordrer i min nuværende shop, og det kan være for timearbejde for webudvikling.

Hvis man bruger Prestashop fakturering, er det jo nemt. Jeg har hørt at man ikke må have to fakturasystemer - to nummersystemer.

Men har kan jeg ikke skrive fakturas ud for andet end Prestashoppens salg. Og jeg må jo kunne skrive fakturas ud for andet arbejde.

Det med economic tilkobling er ikke lige noget for mig, da det er en ekstraudgift på det månedlige budget. Jeg bruger Sigma regnskabsprogrammet offline, og det er gratis og har være godt indtil videre.

Hvad gør man?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 08:39

Er der nogen Smile

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:18

Altså på et tidspunkt havde jeg "to firmaer" i ét cvr-nummer.
Dvs. jeg leverede to helt forskellige slags service og kunne ikke have logoet fra hovedfirmaet stående på brevhovedet, når jeg leverede den anden ydelse (som var oversættelse).

Da havde jeg to mapper med to fakturaforløb. Altså to mapper med hver sin serie. - Men det er selvfølgelig ikke nogen garanti for, at det var lovligt, det jeg gjorde. :-)

Håber, der kommer nogen på banen?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:46

Ideen med faktureringsnumre er at det for skat er muligt at se at alle fakturaer er med i dit regnskab. Du skriver et kort notat til din bilagsmappe, at du bruger 2 forskellige faktureringssystemer og de starter med numrene xx og xx, så burde der ikke være mere i det. Og sikrer du dig, at dine fakturaer fra de 2 systemer er fortløbende så er det fint nok.

PS Jeg kan godt lide at have et sådan notat primært af hensyn til revisor - og så kan skat også se, at det er sådan du kører.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 13:27

Tak indtil videre. Det lyder også rimeligt at man kan køre en Prestashop og fortsætte med fakturering. Man må nok lige tjekke med skat og min bogholder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)