Jeg håber der er en venlig sjæl der vil rådgive lidt om følgende: 1. Jeg er studerende og har, ved siden af noget studiearbejde. Arbejdet kan variere pr. måned både i timer og i arbejdssted. Jeg ved med sikkerhed at jeg det næste stykke tid ikke kommer op over 50.000 i omsætning/løn. Tanken er at jeg vil oprette en virksomhed der kan skrive fakturaer til dem der booker mig, men SKAL man have et CVR nummer og lade sig registrere eller kan man nøjes med at bruge sit CPR nummer på fakturaen? 2. Har den virksomhed jeg bliver booket af momsfradrag for min ydelse. (kok/tjener) kan en virksomhed overhovedet trække noget fra hvis jeg vælger at gøre det på denne måde. 3. Lad os antage at told/skat tropper op på en arbejdsplads jeg er booket ind til. Jeg er jo ikke ansat mere freelance, så skal jeg jo bevise at jeg på en måde har i sinde at betale b-skat af min ydelse. Er det her nok med et cpr nummer eller skal de bruge et CVR nummer. Jeg har ikke i sinde at blive taget for sort arbejde, da det vil påvirke min uddannelse og samtidig er ulovligt. Hvis disse svar er stillet og besvaret andetsteds undskylder jeg |
woosh:Jeg ved med sikkerhed at jeg det næste stykke tid ikke kommer op over 50.000 i omsætning/løn.
Tanken er at jeg vil oprette en virksomhed der kan skrive fakturaer til dem der booker mig, men SKAL man have et CVR nummer og lade sig registrere eller kan man nøjes med at bruge sit CPR nummer på fakturaen?