Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program bruger du til opgavehåndtering?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bruger mit unge friske hoved koblet sammen med min kalender på Iphone/Ipad/Macbook :)

Mange hilsner

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale Podio.com. Det er gratis for de første 5 brugere i virksomhede (såvidt jeg huske), og super nemt at tilpasse til ens eget behov. Det kombineret med Evernote.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger trello samt min kalender til at holde styr på det hele :)
Trello giver et dejligt nemt overblik, især ved at kunne markere med farver! 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

På hjemmekontoret bruger jeg et slags simpelt post-it system, en kollonne med "TODO" opgaver, en med "IN PROGRESS" og en med "DONE". Holder opgaverne nede på en størrelse af maks et par timer pr stk. Så sætter jeg mig et mål for de næste par timer (f.eks. at lave 3 opgaver) og holder en lille velfortjent pause når de er overstået, planlægger så de næste par timer, osv.

Det er super simpelt, men det virker for mig. Til opgaver længere ude i fremtiden og private gøremål bruger jeg kalenderen i min android telefon som synkroniserer med min gmail.

Find a good Nexus 7 dock either official ASUS produced or cheaper 3rd party ones.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Basecamp, og så supplerer jeg med min væg - som jeg vist er den eneste der forstår Smile

Fra København
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Abdul

Mit råd til dig ville være at tænke dig godt om før du kaster dig over en app. Jeg har selv brugt meget tid på at teste apps, og det er ikke altid givet godt ud. Lav hellere noget grundig research før du begynder at bruge app'en.

Før du kaster dig over en specifikt app, skal du måske overvejer nærmere, hvad du gerne vil have ud af den app du vælger.

Der findes mellem 300-400 apps, der kan det du efterspørger. Nogle af dem er gode som huskelister andre er decideret projektstyringsværktøjer. Derfor er det vigtigt, at være ret skarp på, hvad man søger. Man kommer hurtigt til at bruge alt sin tid på at teste apps, og det er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt.

Her er nogle af de punkter som jeg ville overvejer som kriterie for at vælge en app:

1. Formål: Er det simpel opgavestyring eller projekter som app'en skal håndtere?

2. Anvendelighed: Skal du kunne dele opgaver med andre. Er der andre funktioner som app'en skal have f.eks. mulighed for at printe etc. ?

3. Adgang: Skal du have adgang via mobil/PC/OX og IOS /Linux?

4. Platform: Hvilken styresystem er relevant for dig IOS/Androide/web/off-line?

5. Kompatibilitet: Skal du kunne synkronisere med andre apps herunder e-mail/kalender?

6. Design:Det er vigtigt at vælge et design man synes om, da det kan få dig til at bruge app'en mere

7. Sikkerhed: Hvor bliver dine informationer opbevaret og er det en sikker løsning

8. Langtidsholdbar: Hvis du vælger en etableret producent, er der større sandsynlighed for at app'en også bliver vedligeholdt i det lange løb

9. Pris: gratis/engangsbetaling/månedlig ydelse - hvad er du mest til og hvad er dit budget?

For mig ville alle ovenstående punkter være lige vigtige, og skal ikke ses som en prioriteret rækkefølge.

Her er nogle Apps som jeg kan anbefale:

til opgavelister

- Asana

- Omnifocus (den bruger jeg selv)

- Wunderlist

- Nozbe

- Opgaveliste i Gmail (skal tilpasses)

- Opgaveliste i Outlook (skal tilpasses)

til projektstyring

- Basecamp

- Insigtly

- Podio

Det er også vigtigt, at du er opmærksom på, at en app ikke kan stå alene. Hvis du ikke for styr på hvordan du tænker dvs. dine mentale modeler, og hvis du ikke opbygger de rette rutiner, så vil din app ikke være nok. Dit arbejdssystem vil ganske enkelt sande til uden de rette mentale modeler og rutiner, hvilket meget ofte er, når du rammer en spidsbelastningsperiode.

Outlook kan være et rigtigt godt sted at starte sin opgaveliste, hvis man har adgang til Outllook. Den kan det som de fleste har brug for, med mindre man har specielle ønsker. Det kræver dog, at du tilpasser Outlook lidt ellers er den ikke optimal at bruge som opgaveliste.

Jeg har udviklet en guide til, hvordan du kan tilpasse opgavelisten i Outlook. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis det er noget du kan bruge, så sender jeg dig den gerne.

Jeg håber, at du finder den rette app for dig.

Mvh

Mark

mm@personligworkflow.com

www.personligworkflow.com

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)