Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

op køb inden start

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej  alle i behjælpelige sjæle,

jeg sidder her og er ved at starte en net shop. alle mine var skal købes i andre lande i eu

hvordan er det så med moms indberetning. skal man så bare skrive 0 ved indgående moms.

og her kommer så mit STORE spørgsmål.  kan der opstå et problem ved at jeg sidder allerede nu og opkøber vare lager inden jeg går i luften og lader mig registrere, 

fordi jeg vil lige se hvordan det går inden jeg bliver moms reg. 

for hvis jeg ikke kan markedsføre mig ordenlige, og ikke får nogle besøg, så er der ikke anden for at jeg har par palle vare jeg skal ud på markederne med om søndagen.

det skal lige siges at de produkter jeg vil sælge er der stor efterspørgsel på, efter en grundig markeds analyse.

takker mange gange på forhånd for svarende. 

mvh

Tilmeldt 15. Jun 11
Skrevet kl. 22:00

beklager stave fejl, var lige lidt for hurtig op tasterne Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

Ja hvis du på 12 mdr kommer over 50.000 kr i omsætning så vil du ha et problem med moms også af den del du ikke var momsregistreret for.

Du skal intet gøre ved moms hvis du ikke starter virksomhed, for så køber du som privat. Starter du virksomhed og ALT køb sker inden for EU, så kan du trække momsen fra forudsat du ikke har solgt noget af det uden moms allerede - men så skal du registrere dig omgående og du kan her læse om IMPORTMOMS men der er jo meget andet du skal sætte dig ind i hvis du vil drive virksomhed - dansk salgsmoms og regnskab og skat osv - så jeg synes du skal sætte dig ind i alt og SÅ starte

vh

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:15

Bare en sidebemærkning: hvis der er stor efterspørgsel er der som regel også stor konkurrence. 

Mvh Jens

Tilmeldt 15. Jun 11
Skrevet kl. 22:31

mange tak for svaret, jeg er sådan nogen lunde inde i det, 

jeg var bare lidt usikker på hvordan det var hvis jeg allerede havde købt vare uden for regnskabet, og sælger for 5000 kr på en mdr. og så lod mig reg på den 2 mdr. fordi jeg kunne se at det nok skulle gå, 

jeg stiller lige et senarie op

1 jeg køber vare i tyskland for 10000 kr. som privat og betaler 19 % i moms, og kan jo som er en ulempe, kunne jo handle moms frit hvis jeg havde moms nr.

2 jeg starter min webshop, uden cvr nummer, for at teste min ide,

3 jeg har 3 salg på 6 mdr. 

4 jeg lukker og slukker og brænder inde med mine var. og har købt julegaver til familien de nedste 10år

6 alt går godt, jeg har haft 10-15 salg med en fortjenste på 5000kr på 6mdr.

7 jeg lader mig reg, og jeg har et cvr nr. og jeg er blevet prof.

8 hvordan ser regnskabet ud med de vare jeg har købt for 6 mdr. siden privat. der skal selvfølgelig  salgs moms på , og betales skat af fortjenseten. 

men der mangler jo vare ifølge mine kvitteringer af indkøb fra tyskland, tyrkiet osv. 

Tilmeldt 15. Jun 11
Skrevet kl. 22:34

ps tak for link det hjælper lidt på det (:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47205
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

Hvis du køber varer og sælger dem uden at være registreret, så køber du og betaler moms i det land du køber og sælger uden moms herhjemme

Så har du ikke salg nok men julegaver - korrekt eller - du synes at det som i pt 6 går så godt at du registrerer dig

Det er ikke fortjeneste men omsætning som afgør om du skulle ha været momsregistreret. Så længe du ikke på 12 mdr i træk omsætter for over 50.000 kr både før du registrerede og efter, så sker der ikke noget. Sælger du for f.eks. 25.000 de første 6 mdr og så registrerer dig og sælger for 40.000 de næste 6 mdr, så har du solgt for 65.000 = over 50.000 på 12 mdr og nu skal du af med moms af de første 25.000 kr +  bod på samme beløb og ikke momsfradrag på købet, så du må ikke overstige 50.000 på 12 mdr

Du fører regnskab og gemme alle bilag og betaler skat - enten som ren privat person af fortjenesten eller som virksomhed når du er registreret. Skat af fortjenestem

Du må INTET købe fra uden for EU ex Tyrkiet uden at være registreret inkl. moms og importregistrering hvis det er for videresalg

vh

Tilmeldt 15. Jun 11
Skrevet kl. 22:59

jeg siger man tak for svare, 

så har jeg lidt mindre at spekulere over når jeg går i seng Smile

du må ha en forsat god aften.

men jeg har bestilt var i tyskland for 5000kr som kommer med fragt manden  om et par uger,

tro jeg vil lade min personligt ejet virksomhed reg. med det sammen da jeg skal handle med andre varehuse i tyskland inden hylderne er fyldt op . ellers så kommer jeg jo bare til at betal ekstra hvis jeg forsætter med at handle ind privat. med henblik på cvr nr- inden for ikke ret lang tid. 

ps. jeg tror virklig på ideen. så må vi se om google er på min side når de skal finde frem til mig    

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)