Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have et nyt TV - Hvor bliver jeg klogere?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal have et nyt tv til min stue og det skal være omkring de 50 tommer (plus/minus).

Lige nu er jeg dog slet ikke klar til at købe, da jeg i flere år slet ikke har fulgt med i tv branchen og derfor er der en masse udtryk og andet, som jeg ikke aner noget som helst om. Jeg kunne derfor godt tænke mig at blive lidt klogere på denne tv verden, i stedet for bare at gå ned i den nærmeste butik og lytte til en sælger (selvom dette sikkert i nogle tilfælde kan være ganske udmærket).

Jeg har ikke som sådan et budget, det hele afhænger af hvad jeg tilsvarende får mere ved at gå op i en højere pris.

Så er der nogle af jer, der kan anbefale et sted, hvor man kan blive klogere? 

Jeg synes det er en meget rodet verden, hvor det er svært at finde hoved og hale i det hele. 

/På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør du ved at læse testanmeldser af TV inde hos Flatpanels.dk

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den side kender jeg godt og den er helt sikkert også anbefalesværdig, men kunne jo godt være at der også var andre spændende alternativer?

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 268
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig til Samsung eller Phillips. Det er de mest kendte mærker inde for tv-verdenen. Du får også her et produkt, som altid er godt. 
Jeg har selv et 42 tommer samsung fjernsyn. Og jeg er virkelig tilfreds. Synes simpelthen samsung overgår sig selv, gang på gang.  
Men ellers gå ind og læs anmeldelser på nettet, om de forskellige fjernsyn. 

Mvh
Kasper 

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det er selvfølgelig altid en god idé at kigge på anmeldelser og dette har jeg selvfølgelig også tænkt mig at gøre - tak for svaret :-)

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt er jeg så gået over til LG (har ellers købt Samsung de sidste 6-7 år) men pga et par uheldige oplevelser med at have fået defekte Samsung produkter (eller bare dårligt byggede måske) har jeg skiftet mærke, syntes så også at LG er rigtig fine produkter, og lige en smule billigere end Samsung mht mængden af features på de enkelte modeller.

Dog er jeg ikke helt oppe i 50", da jeg kun har et 42" som jeg kunne få til samme pris, som et tilsvarende LCD fra Samsung kun kunne købes i 32" til den pris.

Har så også købt Blu-ray afspiller fra LG, da den var på bud til 333kr i ElGiganten for et par måneder siden, og fjernsynet havde de til 2800kr for et par uger siden (som det så stadig er)

Har så aldrig været specielt krævende ang TV og hifi, for mig er det en luksus, og jeg skal kun se på det 4-5 timer om ugen, så for mig behøver det ikke være toppen af poppen med billedkvalitet heller.

Har så dog også en Samsung plasma skærm hængende i stuen, da den blev købt sidste år, og skiftede først til LG i år.

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

"Har så aldrig været specielt krævende ang TV og hifi, for mig er det en luksus, og jeg skal kun se på det 4-5 timer om ugen, så for mig behøver det ikke være toppen af poppen med billedkvalitet heller."

- Har det på samme måde, jeg gider slet heller ikke bruge så lang tid foran tv'et.

Men fredag aften, kan det eksempelvis være dejligt at sætte en god film på og se denne. Så heller ikke fordi jeg er interesseret i det vilde hi-fi med smart tv osv., der vil jeg nu hellere bruge en computer  :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kan godt være, at du ikke synes at du har de store krav til et tv, men det er altså et stort marked og der er masser at vælge imellem og stor forskel på kvalitet, kunnen og så videre.

Du gør dig selv en bjørnetjeneste ved ikke at gå ned til en forhandler og lade ham afdække dit behov og foreslå dig de bedste løsninger til lige netop DIG!

Jeg ved ikke, hvorfor så mange altid insisterer på at gøre alting selv og tro, at de får de bedste løsninger.

Hr Thorborg solgte vist også fornyligt et meget billigt køleskab, fordi han fejlagtigt havde bestilt et integrerbart skab istedet for en fritstående variant. Havde han taget sig tiden til at lade en sælger finde en løsning, så havde han jo heller aldrig fået et forkert skab hjem.

Så kør nu ned og få noget vejledning og bliv endnu gladere for den endelige løsning.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så anbefale det samme fjernsyn som jeg har købt

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/42CS460T/lg-42-full-hd-lcd-tv-42cs460t

Det er ret billigt, og har næsten alle features.

Kan afspille film via USB (AVI, xvid og divx), er hurtig til opstart (hvorimod mange billige bruger 1-2 minutter på at boote, og smart tv fra samsung bruger op til 5 minutter på at starte op)
Vejer kun 13 kg, så stort set alle vægbeslag kan bære det (bruger selv et drejebeslag fra Bilka til 250kr der godt nok står kun er godkendt op til 32", men mit hænger uden problemer, og kunne hænges op på beslaget ene mand)
er Boxer HD T2 godkendt

Det er så godt nok ikke så "energivenligt" idet det er energiklasse C, men forskellen på et C og et A er ca 120kr i strøm om året, ved 4 timers tv om dagen og 20 timers standby (Det er de officielle tal de bruger til at udregne strømforbrug)

De vil så ikke prutte om prisen på det i ElGiganten desværre, men man kan jo forsøge at prutte om ekstra tilbehør (fik selv boxer modulet til ½ pris, selvom jeg allerede havde boxer abonnement)

Mht. til at blive vejledt af en sælger, så skal du ihvertfald IKKE gå i elgiganten, da de er provisionslønnede, og selvfølgelig vil sælge dig et dyrt produkt, hvor de har stor avance på (de prøve bla. at sælge mig et 32" til 2500 der normalt kostede 3500, afdelingslederen kom bare til at afsløre at det var fordi de havde fået et billigt parti af dem hjem, så de tjente stort på dem, selv til 2500)
I det tilfælde, skal du gå ind i en "rigtig" tv butik, hvor priserne så selvfølgelig er noget højere end i bla elgiganten og bilka.

Min løsning har dog altid været, at gå ud og se på fjernsynene, og så få dem til at sætte noget DR1 på, eller anden kanal der ikke er HD eller blu-ray som de ofte afspiller i butikkerne. Så får man selv en fornemmelse for billedkvaliteten på de fjernsyn man kigger på, samt om man kan lide det look fjernsynet har

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

@Tejohn: Du har helt sikkert en pointe i. Kan du anbefale nogle specielle butikker, hvor personalet er fagligt dygtige på det omtalte område? Forstiller mig at der er niveau forskel fra sted til sted.

@silversand: Godt råd med at få dem til at vise nogle af de normale kanaler, det skal man selvfølgelig tænke over i og med at det selvfølgelig ikke er tilfældet hvilke kanaler forhandlerne viser som standard.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)