Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man give rabat til nogle nationaliteter og ikke andre?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Via et tysk læskedrikfirma kan man få 50% rabat på billetter til Legoland, men tilbuddet gælder kun, hvis man kan fremvise et bevis på at man bor i Tyskland, Belgien, Holland, Østrig, Frankrig eller Polen.

Er det ikke ulovligt at forskelsbehandle EU-borgere?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:43

Hvorfor skulle det være det?

Danskere kan heller ikke købe cykler i England til de fede priser, hvis der findes en importør i Danmark.

Jeg kan ikke se, hvorfor firmaet ikke skulle kunne sortere danskere fra, da du heller ikke er tvunget til at sælge til en tysker (der er bosiddende i Tyskland naturligvis)

Du bør dog altid give nigerianere rabat på mindst 150%, da de altid er så gavmilde og hjælpsomme med at placere store formuer i Vesteuropa, specielt Danmark!

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:48

Tejohn:

Hvorfor skulle det være det?

Danskere kan heller ikke købe cykler i England til de fede priser, hvis der findes en importør i Danmark.

Jeg kan ikke se, hvorfor firmaet ikke skulle kunne sortere danskere fra, da du heller ikke er tvunget til at sælge til en tysker (der er bosiddende i Tyskland naturligvis)

Sagen om Pizza Aage siger jo netop at man ikke må udelukke nogen på grund af nationalitet, men om man må tage forskellige priser alt efter nationalitet er jo en anden sag. Andre der har bud på om Legoland bryder loven?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det hele afhænger vel af, hvordan denne 50% rabat formidles. For sælger firmaet kun i de nævnte lande, så må de godt nægte salg til kunder i andre lande...

Burger King i DE har hvertår gratis børnebilletter til Legoland, hvis man køber en børnemenu, tror jeg det er. Og der er også nogle begrænsninger på disse, men jeg kan ik lige huske, hvordan det er formuleret...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 02:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nationalitet og landegrænser er to forskellige ting.

Jeg mener ikke overskriften hænger sammen med indholdet i teksten. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 05:30

Det er jo et spm om at trække andre nationaliteter til en attraktion.

Derfor er det vigtigt at de kan bevise at de virkelig bor der hvor de siger de bor.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:33

Gita Street:

Nationalitet og landegrænser er to forskellige ting.

Jeg mener ikke overskriften hænger sammen med indholdet i teksten. 

Det kan du have ret i Gita, men der er vel stadig tale om en eller anden form for diskrimination, lidt i stil med at man heller ikke må sælge billigere drinks til piger.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:36

Claus Møller:

Det er jo et spm om at trække andre nationaliteter til en attraktion.

Derfor er det vigtigt at de kan bevise at de virkelig bor der hvor de siger de bor.

Det skulle man tro, men samme regler gælder i Legoland Frankfurt - Ingen rabat hvis man bor i Danmark, men stadig rabat hvis man bor i Tyskland.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:37

Fashion-Seller:
Det hele afhænger vel af, hvordan denne 50% rabat formidles. For sælger firmaet kun i de nævnte lande, så må de godt nægte salg til kunder i andre lande...

Hvis jeg er i Tyskland kan butikken vel ikke nægte mig at købe en læskedrik fordi jeg bor i Danmark?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18

Nicolaj Thomasen:

Fashion-Seller:

Hvis jeg er i Tyskland kan butikken vel ikke nægte mig at købe en læskedrik fordi jeg bor i Danmark?

Enig... Men hvis de f.eks sælger dem online, så kan de godt nægte at sælge til danskere, hvis de ik "leverer" til landet...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)