Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning påvirker personfradrag

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja helt klart, at udtræden ofte kræver hjælp og planlægning og jeg kan også se VSO i pensionssammenhæng grundet muligheden for undgå topskat og ha lavere skat når man går på pension grundet lavere indtægt, men har man ikke topskat inden, har jeg lidt svært ved at se fidusen. Skulle det ligge i at man evt ved opsparing i vso slipper for PAL skat, eller hvad var fordelen mon hvis ikke det var topskat man skulle undgå ved pensionen?Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle det ligge i at man evt ved opsparing i vso slipper for PAL skat, eller hvad var fordelen mon hvis ikke det var topskat man skulle undgå ved pensionen?

Bemærkede blot at den pågældende frisør ikke har en indkomst som udløser topskat nu. Det virkede mest som en kombination af den her og nu lave foreløbige beskatning sat op mod omkostninger ved en etableret pension mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, jegkan nok ikke helt følge fidusen som jo kun må kunne ligge i rente indtjenening som giver 25% acontoskat og en pension man selv administrerer i privat depot koster vel ca 0 hvor VSO ofte betyder hjælp behov jeg må sætte mig i tænkeboks og se om jeg kan få øje på fordelen
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtager pt. SU, men mine indtægter fra SU, studiejob og overkud fra virksomhed kommer ikke i nærheden af topskat - ligeledes udgør mit studiejob + virksomhedsoverskud ingen trussel for mit fribeløb for SU.

Ud fra det du skriver, vil Skat da også betragte det som rettidig betaling indenfor året, hvis overskuddet først bliver offentliggjort, når årsopgørelsen skal gøres op - i starten af et nyt regnskabsår?

Jeg bliver nødt til at høre dig ad, om jeg har forstået det følgende korrekt: Skatten på de 25 % er kun gældende så længe, at pengene bliver i virksomheden. Vælger man senere hen at forlade VSO og hive pengene ud af virksomheden, vil man blive beskattet de 37 % + AM bidrag - det vil dog i denne scenarie være muligt at få godtgjort de 25 %, der allerede er betalt. Er det sådan det hænger sammen? Uden tvivl, at jeg skal have hyret noget assistance, hvis dette bliver aktuelt - værdsætter dog de råd, jeg får herinde!

I forlængelse af dette, når der tales om, at det er muligt at "gemme penge" i VSO til senere beskatning - er dette kun aktuelt, hvis ens personlige indkomst (ved siden af ens virksomhed) ligger oppe i nærheden af satsen for topskat, og at det i sådan en situation kan være fordelagtigt at indeholde penge i sin virksomhed fremfor at lade dem udbetale og dermed krydse topskats-satsen i det gældende år?

Vh.

Danny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, skatten skal være betalt i året, ikke når man laver regnskab året efter, så er der strafrente, så man skal forskudregistrere og betale under året. Selskaber betaler aconto i marts og september og venter de til sept er der enda et lille rentetillæg, og venter de til regnskabet efter nytår, igen tillæg. Man må lave lidt budget og senest okt forskudsregistrere hvis man ikke vil ha skattetillæg i personlig virksomhed. Man kan også fordele skatten ved at forskudsregistrere fra starten (skat gør det automatisk når de har set et tidl.år) og man kan ændre forskud lige så tit man vil under året, efterhånden som man er mere sikker på resultatat.

Ja når man hæver fra VSO betales normal skat og am bidrag men de 25% modregnes.
Sparer man meget op risikerer man jo så topskat af det større beløb på et tidspunkt
VSO er mest til at undgå topskat og SU modregning og andet specielt, kræver ofte lidt revisor omk, men i forhold til bundskat sparer man som udgangspunkt ikke noget
VSO er også fint hvis indtægter svinger så man nogle år har topskat og andre 0 indtægt
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok,

Du skal have mange gange tak for din hjælp - det var fornemt!

Vh.

Danny

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny
Jeg har lige skimmet tråden og vil gerne komme med et par generelle bemærkninger til virksomhedsordningen. Groft sagt kan der være 2 betydelige fordele ved virksomhedsordningen.
1: mulighed for at nøjes med at betale 25 % acontoskat af det overskud som forbliver i virksomheden. Det kan være en fordel i skatteoptimering for at undgå topskat men også blot en likviditetsmæssig fordel.
2: renteudgifterne i virksomheden fratrækkes i den personlige indkomst ved brug af virksomhedsordningen. Dette er en betydelig fordel hvis man har renteudgifter i virksomheden, hvilket ofte er tilfældet hvis man har en udlejningsejendom.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RF,

Tak for dit indlæg - har først haft mulighed for at se det nu.  Vil du mene, at måden renteudgifterne fratrækkes på derfor kan være en medvirkende faktor til, at mit personlige fradrag påvirkes?

Vh.

Danny

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker ikke så meget på dit personfradrag men på hvad den samlede skat du skal betale bliver. Den bliver ganske enkelt lavere hvis du vælger virksomhedsordningen end hvis du ikke gør såfremt du har betydelige renteudgifter i virksomheden :-). Til gengæld koster det lidt ekstra hvis du skal have assistance fra en revisor, men er det ejendomsudlejning så kan det som regel godt betale sig.

Mht at skatten som du skal betale af virksomhedsresultatet påvirker dit personfradrag, så er der ikke så meget at gøre ved det. Men du kan jo anvende noget af dit virksomhedsoverskud og overføre dem til dig selv privat idet du privat betaler skat af virksomhedsresultatet.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

"Udlejningsvirksomheden" består af to ejendomme med i alt tre lejemål. Ejendommen med de to lejemål er betalt helt ud, hvor der på det sidste lejemål stadigvæk er et realkreditlån (med afdrag) på omkring 800.000 kr. Det er derfor, jeg er begyndt at betvivle om VSO er det mest optimale valg ift. KAO eller personlig beskatning, da renteudgifterne er begrænsede og indtjeningen ikke nærmer sig topskat. Du skal i hvert fald have tak for dit svar.

Vh. Danny

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)