Modtager pt. SU, men mine indtægter fra SU, studiejob og overkud fra virksomhed kommer ikke i nærheden af topskat - ligeledes udgør mit studiejob + virksomhedsoverskud ingen trussel for mit fribeløb for SU.
Ud fra det du skriver, vil Skat da også betragte det som rettidig betaling indenfor året, hvis overskuddet først bliver offentliggjort, når årsopgørelsen skal gøres op - i starten af et nyt regnskabsår?
Jeg bliver nødt til at høre dig ad, om jeg har forstået det følgende korrekt: Skatten på de 25 % er kun gældende så længe, at pengene bliver i virksomheden. Vælger man senere hen at forlade VSO og hive pengene ud af virksomheden, vil man blive beskattet de 37 % + AM bidrag - det vil dog i denne scenarie være muligt at få godtgjort de 25 %, der allerede er betalt. Er det sådan det hænger sammen? Uden tvivl, at jeg skal have hyret noget assistance, hvis dette bliver aktuelt - værdsætter dog de råd, jeg får herinde!
I forlængelse af dette, når der tales om, at det er muligt at "gemme penge" i VSO til senere beskatning - er dette kun aktuelt, hvis ens personlige indkomst (ved siden af ens virksomhed) ligger oppe i nærheden af satsen for topskat, og at det i sådan en situation kan være fordelagtigt at indeholde penge i sin virksomhed fremfor at lade dem udbetale og dermed krydse topskats-satsen i det gældende år?
Vh.
Danny