Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told, moms, skat.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 268
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

jeg er en ung iværksætter, som er gået ind i tøjbranchen. Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer kloge hoveder, som ved hvad der skal betales af skatter, moms og told. Altså fra varerne produceres i Kina, til jeg har solgt dem. 

Kan man kører det over frikort, så man ikke skal betale skat?

Mvh

Kasper Pedersen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46676
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39

Først og fremmest skal du ha CVR (virksomhed - formentlig personlig) og være importregistreret inden du importerer noget fra Kina med videresalg for øje

IMPORTØRREGISTRERING er et link du kan læse. Du skal betale told og fragt - og det kan jo svinge med produkt og mængde. Derudover skal du føre regnskab og betale personlig skat af dit overskud. Er det under frikortet kommer du ikke af med penge. Tænk først over om du vil stifte virksomhed, og google så videre om skat og moms og alt muligt andet, du kan finde en del under de forskellige måneder i samme blog som linket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 17:49
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:55

Hej Kasper

Du skal kun betale selskabsskat, hvis du registrerer din virksomhed som et anpartsselskab (Aps) eller aktieselskab (A/S). Det mest interessant for dig ville nok være at starte som Enkeltmandsvirksomhed. Her hæfter du personligt for eventuelle tab, men så vidt jeg har forstået det er det enklere at indberette skat. Og en enkeltmandsvirksomhed koster intet at stifte - Aps og A/S koster hhv. 80.000 og 500.000 i stiftelsesomkostninger.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 18:03

Hej Thomas :-)

Super fedt!

Så man kan faktisk køre med frikort indtil det er opbrugt? :-)

Så det eneste man skal betale for, som virksomhed (enkeltmand) er told og fragt? :-)
Koster det noget at blive importørregistreres og få et CVR-nummer?

Mvh

Kasper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46676
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17

Nej det er gratis for enkeltmandsvirksomhed. Læs det tidligere link og dette om at STARTE VIRKSOMHED - Ud over told og fragt skal du jo naturligvis tillægge moms til dine vare og indrapportere moms - læs om MOMSPLIGTER

Du skal føre regnskab så du kan gi det til skat hvis de beder om det og du bruger det til den udvidede selvangivelse, men så længe overskud er under frikortet skal du ikke betale noget. Læs lidt om REGNSKAB

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 19:25

Mange tak for hjælpen!

Mvh

Kasper