Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på valg af firma navn ...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal have oprettet et firma da jeg i fritiden har lidt løst arbejde indenfor IT verdenen. Udvikling og opsætning af IT udstyr.

Tænkte først bare "Syska IT" da mit efternavn er "Syska" ... så folk vil i hvert fald kunne huske det.

Så er der jo Bilka ... "Hvem ka, Bilka" ... tidligere har jeg brugt "Hvem ka, Syska" ... mest for sjov men en relation folk i hvert fald vil kunne huske :-) Dette kan jo i fremtiden blive vigtigt hvis det bliver til mere end bare en hobby virksomhed.

Noget feedback omkring valg af det navn?

Enten:

"Syska IT"

eller

"Hvem ka', Syska"

Ejer allerede "syska.dk" ... så adressen ville jo så blive "hvemka.syska.dk". Hoved domainet bliver ikke rigtig brugt til noget seriøst, så det kunne også være det primære til firmaet og så kunne jeg flytte det personlige ind under et sub domain ... 

Kan også se at mange registrere deres firma navn med "v/ Mikael Syska" så mit ville blive enten:

"Syska IT /v Mikael Syska" eller "Hvem ka', Syska /v Mikael Syska", men det virker bare som en masse unødvendig information i navnet og synes ikke helt jeg kan finde ud af om det er godt eller skift at have det med. Da jeg ikke antager folk bare lige vælger "Syska" som en del af navnet er jeg ikke så bange for at folk tager det, så man ville kunne forveksle firma navnene. Hvem andre end folk der hedder "syska" ville vælge det navn :-)

Glæder mig til at høre nogens feedback ... 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du gerne vil signalere at virksomheden er provinciel og lidt plat skal du bruge hvem ka'

Jeg mener det er total no go hvis du vil tages alvorligt!!

Syska It er et udemærket navn. 

Teddy 

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:03

Jeg er helt enig med Teddy.

"Hvem ka', Syska" er en halvplat playoff på Bilkas slogan, og vil nok ikke blive taget så seriøst :)

Tilgengæld er Syska IT enkelt og kort, og man vil stadig kunne huske det pga. det specielle navn.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 11:04

Teddy Carlsen:
Hvis du gerne vil signalere at virksomheden er provinciel og lidt plat skal du bruge hvem ka'

Enig ... men det er bedre at man får andres input med, så man er sikker på at man ikke fortryder det senere.

Teddy Carlsen:
Jeg mener det er total no go hvis du vil tages alvorligt!!

Vil bare tjene lidt ekstra penge "on the side" ... og så fordi det er sjovt. Jeg er i udviklings branchen i dag, men savner dog lidt at rode direkte med hardware og opsætning af systemer.

Teddy Carlsen:
Syska It er et udemærket navn. 

Det er i hvert fald rimelig unikt og folk plejer at kunne huske mit efternavn :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 11:09

Brian Larsen:
Jeg er helt enig med Teddy.

:-)

Brian Larsen:
"Hvem ka', Syska" er en halvplat playoff på Bilkas slogan, og vil nok ikke blive taget så seriøst :)

Det er der ingen tvivl om :-)

Men ... "Syska IT" "Sys ka it" ... Der kan også laves mange platte drejninger på det.

Måske man også bare kunne tage "Syska IT" og måske lave "Hvem ka' Syska IT" til slogan senere ... "Syska IT" udlukker jo ikke alle de mærkelige spinoffs man kan lave på navnet.

Brian Larsen:
Tilgengæld er Syska IT enkelt og kort, og man vil stadig kunne huske det pga. det specielle navn.

Enig ... jeg er nu rimelig sikker på det bliver "Syska IT".

Men hvad med delen omkring "Syska IT /v Mikael Syska" ... smider folk kun det sidste på hvis de den første del bliver brugt af andre firmaer? F.eks læste jeg noget med at flere bagere hed "Kringlen" ... og derfor kom mange "/v fornavn efternavn" på firma navnet.

Jeg synes at have læst man ikke bagefter kan ændre navn, så vil helst have det rigtige navn ind i systemet fra start.

Men da "Syska IT" vil blive MEGET unikt ... så er jeg ikke så mange for at andre firmaer kommer til at hedde det samme ... noget input på dette område?

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:35

Så vidt jeg ved kommer "v/ Mikael Syska" på automatisk hvis det er en enkeltmandsvirksomhed du registrerer. Du skal i hvert fald ikke selv skrive eller indtaste det nogle steder.

Jeg er nu ret sikker på man kan ændre et firmas navn.

Mht. om det bliver taget/brugt af andre, så ville jeg ikke være nervøs for dette. Du har domænet syska.dk - og derudover synes jeg du skal bestille domænerne syskait.dk og syska-it.dk (hvis det er Syska IT du vælger som firmanavn). Så er der i hvert fald intet at bekymre sig om - hvad skal man bruge et firmanavn uden tilhørende domæne til? :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)