Hej, Jeg skal have oprettet et firma da jeg i fritiden har lidt løst arbejde indenfor IT verdenen. Udvikling og opsætning af IT udstyr. Tænkte først bare "Syska IT" da mit efternavn er "Syska" ... så folk vil i hvert fald kunne huske det. Så er der jo Bilka ... "Hvem ka, Bilka" ... tidligere har jeg brugt "Hvem ka, Syska" ... mest for sjov men en relation folk i hvert fald vil kunne huske :-) Dette kan jo i fremtiden blive vigtigt hvis det bliver til mere end bare en hobby virksomhed. Noget feedback omkring valg af det navn? Enten: "Syska IT" eller "Hvem ka', Syska" Ejer allerede "syska.dk" ... så adressen ville jo så blive "hvemka.syska.dk". Hoved domainet bliver ikke rigtig brugt til noget seriøst, så det kunne også være det primære til firmaet og så kunne jeg flytte det personlige ind under et sub domain ... Kan også se at mange registrere deres firma navn med "v/ Mikael Syska" så mit ville blive enten: "Syska IT /v Mikael Syska" eller "Hvem ka', Syska /v Mikael Syska", men det virker bare som en masse unødvendig information i navnet og synes ikke helt jeg kan finde ud af om det er godt eller skift at have det med. Da jeg ikke antager folk bare lige vælger "Syska" som en del af navnet er jeg ikke så bange for at folk tager det, så man ville kunne forveksle firma navnene. Hvem andre end folk der hedder "syska" ville vælge det navn :-) Glæder mig til at høre nogens feedback ... |
Hvis du gerne vil signalere at virksomheden er provinciel og lidt plat skal du bruge hvem ka'
Jeg mener det er total no go hvis du vil tages alvorligt!!
Syska It er et udemærket navn.
Teddy