Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til virksomhedsnavn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg skal til og oprette en virksomhed, og er i tvivl om det navn jeg har valgt er "lovligt". Er det ok at hedde tre bogstaver der er initialer for en person der ikke formelt ejer virksomheden, forfulgt af en bindestreg og så "Business"? Jeg skal importere og derefter sælge tøj, og det skal måske udvides til andre ting senere.

Med venlig hilsen

Alexander

Fra Ryomgård
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  KBA Mobil Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det tror jeg helt sikkert du gerne må. De 3 bogstaver kan jo i princippet stå for hvad som helst.
Og ellers kan thansen nævnes som eksempel.
Ejeren er Bent Jensen. Navnet stammer fra hans ekskone :-)

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 268
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 15:18

Inde på rettigheder.dk kan du se ophavsrettigheder af nyt navn til virksomhed :-)
Du kan evt. kontakte de advokater osv. der er til rådighed derinde, og få hjælp til det du skal :-)

Mvh

Kasper Pedersen 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:16

Men nu hedder kæden også Thansen :-) Hvis nu kæden hed noget helt andet, ville det så være i orden med virksomhedsnavnet "Thansen"?

Med venlig hilsen

Alexander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18

Hej Alexander

Det ord du taler hedder teknisk et akronym.

Hvis akronymet kan forveksles med navnet på en anden bestående virksomhed, skal du indhente samtykke fra den person et del firma/selskab, der ejer rettighederne til det pågældende navn.

I modsat fald vil der kunne forligge en overtrædelse af såvel markedsføringslov som navnelov.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)