Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte op på dagpenge..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino..

Jeg er pt på dagpenge og må indrømme at jeg nødigt ønske at vende tilbage til "lønslave" verdenen...

Vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med at blive registreret som selvstændig mens man er på dagpenge... Mine tanker går på forskellige ting..

1. Kan man registrere sig som selvstændig mens man er på dagpenge uden det rammer en økonomisk.

2. Kan man få supplerende dagpenge hvis man fx kun har 10 timer om ugen i egen virksomhed.

Jeg har pt eget værksted og roder meget i biler, derfor tænkte jeg på at registrere mig og forhåbentlig udvide virksomheden med tiden. Men på dagpenge skal man passe meget på man ikke træder forkert i disse dage, for straffen er hård og kontant..

Mvh

Dennis
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 10:14

Hej Dennis,

Vi undersøgte det, da jeg startede op og her fik jeg af vide, at det kunne jeg kun, hvis jeg kunne garantere at mine timer lå efter en almindelig arbejdsdag. Altså i aftenstimer. De sammenlignede det med at være bi avler eller lignende.
Godt nok har jeg hørt at andre A-Kasser har hjulpet og sagt godt for det. Vi måtte ikke have cvr.nr. ved siden af at være på dagpenge. Det var et stort nej.
Prøv at undersøg det hos din a-kasse.

MVH Kristina

Tilmeldt 30. Dec 06
Skrevet kl. 10:33
Okay, men så er det på hobby plan ikk? Altså under de 50.000 om året..?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42

I kan læse om det meste her om STARTE CVR PÅ DAGPENGE - både som fuldt, og som bibeskæftigelse - som ikke i sig selv taler om hobby eller ikke hobby

Der får I i alle fald hovedlinjerne som er, at bibeskæftigelse er absolut mulig men ren A-kasse afgørelse - forsætte eksisterende CVR og være på a-kasse dagpenge - generelt umuligt - men læs gerne linket i første linje

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Dec 06
Skrevet kl. 10:46
Tak John, det vil jeg kigge nærmere på. :-)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)