Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man blive fritaget for Årsregnskab som ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et ApS vi startede op sidste år. Vi har en omsætning på ca. 119.000 kr. i 2012.

Er der nogen mulighed for at vi kan slippe for at indberette årsregnskab for 2012 - og dermed slippe for en revisor-udgift.

Jeg har tidligere læst noget om at fx. S.M.B.A'er kan blive fritaget for det.

Og har læst nogle forskellige muligheder her:

http://www.kpmg.com/dk/da/nyheder-og-indsigt/nyheder/audit/sider/lempelser-for-revisionspligt-i-regnskabsklasse-b.aspx

Er der nogen der kan fortælle mig om vi kan slippe for det?

Vi er 3 anpartshavere - og ingen medarbejdere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Revisionspligten afhænger af, hvorvidt dette er tilmeldt i forbindelse med stiftelsen. Hvis dette er tilfældet, så kan I aflægge årsregnskabet uden revisor ellers skal der foretages revision for 2012.

I kan derefter fravælge revisionen for det kommende regnskabsår.

Fravalg af revisor kan kun ske fremadrettet.

Derudover skal I under alle omstændigheder aflægge et årsregnskab, uanset om det er et ApS eller et S.m.b.a., forskellen er kun, at for et ApS skal årsregnskabet indsendes og offentliggøres. hvorimod et S.m.b.a. ikke offentliggører sit årsregnskab.

Tonny

OBS! M.h.t. revisorudgiften så kan I "shoppe" lidt rundt og få en god pris for assistancenYes

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 20:42

Hej Tonny

Tak for et hurtigt og forklarende svar.

Jeg tror ikke det er tilmeldt i forbindelse med stiftelsen - så dermed skal vi nok have revideret, indberettet og offentliggjort det for 2012.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:47

Hej Morten

Hvis der ikke er tilknyttet en revisor til selskabet, det kan du checke på cvr.dk ved at hente en selskabsrapport, så er selskabets formentlig fritaget for revisionen, hvilket gør det meget enklere at få udarbejdet det lovpligtige årsregnskab for 2012.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:51

Hej Morten

Jeg har lige trukket selskabsrapporten for det selskab, som er registreret her på Amino.

Der er tilknyttet en statsautoriseret revisor, hvorfor der er revision for årsregnskabet for 2012.

Jeg undrer mig dog over den relative korte regnskabsperiode, men det kan følgelig være helt OK.

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 22:08

Hej Tonny

Tak for dine svar!

Jeg tror den korte regnskabsperiode skyldes at selskabet blev stiftet d. 22/06-2012 - ifgl. skattefri virksomhedsomdannelse fra et I/S

Vi valgte at vores regnskabsår skulle løbe fra januar-december.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13

Morten Bennedsen:

Jeg tror den korte regnskabsperiode skyldes at selskabet blev stiftet d. 22/06-2012 - ifgl. skattefri virksomhedsomdannelse fra et I/S

Det er et ret normalt forløb og I skal lave fuldt regnskab men I kan jo se til, i forbindelse med afslutningen og generalforsamlingen, at fravælge revisor for 2013 og få det korrekt registreret i årsrapport/protokel/ virk.dk - så skal I næste år aflevere regnskab naturligvis, men sparer i forhold til fuld revision

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:30

Morten Bennedsen:

Hej Tonny

Tak for dine svar!

Hej Morten

Ja, det kan jeg se - Man kunne have valgt et længere regnskabsår, eks. 30/6 eller 30/9, således selskabet kunne få en passende lang indkøringsperiode.

Selvfølgelig er der fordelen ved den skattefri virksomhedsomdannelse og fortsættelsen af en igangværende virksomhed.

Nu er I 3 partnere i selskabet, så jeg vil nok overveje endnu en gang, hvorvidt et fravalg af revisionen er optimalt, idet det kræver megen tillid til sine partnere og ledelsen af selskabet m.v., hvor netop revisionen vil kunne give et fuldt overblik over selskabets økonomiske stilling mindst en gang årligt.

Når du nu stiller spørgsmålet omkring revision af selskabets årsregnskab, så vil jeg da også gerne spørge dig om følgende:

"Har I fået udarbejdet en ejeraftale mellem jer som kapitalejere"

"Er der udarbejdet direktørkontrakter"

"Har I kontakt med jeres nuværende revisor og en dialog om den forestående revision af årsregnskabet? Fristen er den 31. maj 2013.

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 10:53

Hej Tonny.

Vi lavede en ejerskabsaftale da vi blev til et ApS.

Direktørkontrakter tror jeg faktisk ikke vi har.

Det er stort set os selv der laver selve regnskabet, således at det kun var revisionen vi skulle have lavet. Vi fik afmeldt revisionspligten hos revisoren samtidig med indgivelse af vores årsrapport 2012.

Findes der nogle standardkontrakter for direktører?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:32

Morten Bennedsen:

Hej Tonny.

Vi lavede en ejerskabsaftale da vi blev til et ApS.

Direktørkontrakter tror jeg faktisk ikke vi har.

Det er stort set os selv der laver selve regnskabet, således at det kun var revisionen vi skulle have lavet. Vi fik afmeldt revisionspligten hos revisoren samtidig med indgivelse af vores årsrapport 2012.

Findes der nogle standardkontrakter for direktører?

Hej Morten

Der findes en skabelon til en direktørkontrakt her

http://startvaekst.dk/ansaettelseskontrakter

Tonny

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)