Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af serverhosting firma - hvordan?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres servere er nu helt fine til Minecraft servere - Desktop hardware eller ej, de kører fint en minecraft server :-)

Har selv haft 3 servere hos dem med 64gb ram til minecraft hosting - Kørte uden problemer :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 21:42

Casper:

Deres servere er nu helt fine til Minecraft servere - Desktop hardware eller ej, de kører fint en minecraft server :-)

Har selv haft 3 servere hos dem med 64gb ram til minecraft hosting - Kørte uden problemer :-)

Man kan også sagtens få tingene til at køre med desktop hardware. Der hvor man ser forskellen er dog på hvor stabilt udstyret er. Servere er bergenet til at stå tændt 24/7, mens desktop hardware typisk bliver brugt indenfor en tidsramme på x antal timer, bliver slukket, og tændt igen.

Til privae formål er Hetzner sikkert fint, men hvis man skal drive game server firm vil det være et probem hvis der er for meget nedetid pga. noget hardware der er beregnet til andet formål.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:19

Hej Lasse

Du kunne også tage et kig på Windows Azure. Det er Microsoft Cloud. Her kan du få så mange maskiner som du har lyst og råd til.

Priserne falder hele tiden, i onsdag var en god dag for der sætter de deres maskine priser ned med 21-33% og for nogle måneder siden var det prisen på lager der faldt 20%.

En fed ting ved en rigtig Cloud, er at du kan leje resourcer på time basis, på den måde kan du slippe for at betale for servere som du ikke tjener penge på, samtidigt med at du hele tiden er klar til det store kunde ryk ind.

De fleste it-analytiker og også jeg selv personligt, tror på de store Clouds i løbet af de næste 3-5 år vil rende med stort set hele hosting markedet, fordi stordrift fordelene ved ekstremt store hosting centre er så markante, at de mindre udbydere bare ikke kan være med.
Det selvfølgeligt svært at spå, specielt om fremtiden, men hvis de forsætter det tempo de kører nu så er vi nok alligevel alle en Cloud inden så længe :-)

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kasper Braun:
Man kan også sagtens få tingene til at køre med desktop hardware. Der hvor man ser forskellen er dog på hvor stabilt udstyret er. Servere er bergenet til at stå tændt 24/7, mens desktop hardware typisk bliver brugt indenfor en tidsramme på x antal timer, bliver slukket, og tændt igen.

Igen, de servere jeg har haft, har kørt fint.

Har en gammel stationær stående her hjemme, den har pt kørt knap 2 et halvt år uden at være nede :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:13
Casper:

Lej evt en dedikeret server hos hetzner :-)

De koster ikke mange basse øre

Har tidligere hjulpet et firma der have 40 servere hos dem og de oplevet ingen problemer med oppetid eller support, kan ikke huske om de have købt udvidet support, men de var ret hurtige på tasterne når man tænker på prisen.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Vi har et par servere stående hos Hetzner til ting som backup og overvågning, hvis jeg skulle lave discounthosting som f.eks. minecraft ville jeg uden at tøve benytte dem. Jeg vil til enhver tid anbefale Hetzner, som er et af DE's største hostingselskaber, over en 16 årig med én lejet server i USA ... men det kan godt være jeg er sippet :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 08:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Braun:
Til gengæld er det desktop hardware der bliver brugt. Og deres support er ikke ret hurtige til at svare. Jeg ville ikke vælge det firma - bl.a. også fordi der har været nogle sager, hvor de har været ret langsomme til at skifte diske, eller pure nægtede det selvom kunden kunne bevise at han havde haft nogle S.M.A.R.T errors, som skyldtes disken. Men nej, de skal åbenbart dø helt først, så det kræver mere nedetid p et potientelt ubelejigt tidspunkt.

Vås, for at sige det lige ud. Jeg har adskillige servere hos Hetzner og har nogle gange efterhånden haft døde harddiske. Jeg besidder evnen til at dokumentere, at mine diske har været gået i stykker og jeg har aldrig haft et eneste problem med at få Hetzner til: 

- Udskifte disken i et af mig bestemt tidsrum samme dag
 - Acceptere hardwarefejl

Hvis ens verden brager sammen fordi en disk dør, så har man ikke opsat sit system ordentligt. Diske er det hardware der dør aller mest, at køre uden spejling er direkte dumt.

Kasper Braun:

Til privae formål er Hetzner sikkert fint, men hvis man skal drive game server firm vil det være et probem hvis der er for meget nedetid pga. noget hardware der er beregnet til andet formål.

Problemet med desktop hardware er meget sjældent CPU. Naturligvis er der nogle arkitekturforskelle, men til Minecrafthosting så er det ret ligegyldigt. Der er ikke ECC på RAM - men er det et problem, når man skal lave minecraft hosting? Nej. Hvis man har f.eks. 2 fysiske maskiner til Minecraft hosting, så kan man lige synkronisere konfigurationen til Minecraft serverne eksempelvis hvert kvarter og så kan man virkelig hurtigt få det op at støde igen på en anden maskine.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 22:21

Mikkel Mikjær Christensen:

Vi har et par servere stående hos Hetzner til ting som backup og overvågning, hvis jeg skulle lave discounthosting som f.eks. minecraft ville jeg uden at tøve benytte dem. Jeg vil til enhver tid anbefale Hetzner, som er et af DE's største hostingselskaber, over en 16 årig med én lejet server i USA ... men det kan godt være jeg er sippet :-)

Nu vil jeg ikke mene at hverken alder eller om ens maskine(r) er leased eller bliver colocated eller man ejer datacentret betyder noget i denne sammenhæng.

Man kan sagtens tilbyde en service der er lige så god - eller nogle gange endda bedre - også som 16-årig - og også selvom man ikke ejer datacentre rundt om i Tyskland.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 22:22

Frands:

Kasper Braun:
Til gengæld er det desktop hardware der bliver brugt. Og deres support er ikke ret hurtige til at svare. Jeg ville ikke vælge det firma - bl.a. også fordi der har været nogle sager, hvor de har været ret langsomme til at skifte diske, eller pure nægtede det selvom kunden kunne bevise at han havde haft nogle S.M.A.R.T errors, som skyldtes disken. Men nej, de skal åbenbart dø helt først, så det kræver mere nedetid p et potientelt ubelejigt tidspunkt.

Vås, for at sige det lige ud. Jeg har adskillige servere hos Hetzner og har nogle gange efterhånden haft døde harddiske. Jeg besidder evnen til at dokumentere, at mine diske har været gået i stykker og jeg har aldrig haft et eneste problem med at få Hetzner til: 

- Udskifte disken i et af mig bestemt tidsrum samme dag
 - Acceptere hardwarefejl

Hvis ens verden brager sammen fordi en disk dør, så har man ikke opsat sit system ordentligt. Diske er det hardware der dør aller mest, at køre uden spejling er direkte dumt.

Kasper Braun:

Problemet med desktop hardware er meget sjældent CPU. Naturligvis er der nogle arkitekturforskelle, men til Minecrafthosting så er det ret ligegyldigt. Der er ikke ECC på RAM - men er det et problem, når man skal lave minecraft hosting? Nej. Hvis man har f.eks. 2 fysiske maskiner til Minecraft hosting, så kan man lige synkronisere konfigurationen til Minecraft serverne eksempelvis hvert kvarter og så kan man virkelig hurtigt få det op at støde igen på en anden maskine.

Brugeroplevelsen har i det tilfælde så været forskellig kan jeg så forstå.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 23:12

til trådopretter. prøv på webhostingtalk.com

Supply Chain blæksprutte

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)