|
Hejsa, min kone er på SU, hun arbejder som freelancer og hun skal til at starte en webbutik op. Jeg vil gerne høre, om der er nogen der har et forslag til hvordan hun bedst mulig håndterer skat, moms, fradrag og det der? Det jeg forestiller mig er at hendes freelance indkomst registreret som personlig indkomst. Det der hedder "indkomst fra privat dagpleje mv." på forskudsopgørelsen. Så betaler hun de 10 girokort om året fra skat. Hendes indkomst som freelancer er tilpas lav at hendes SU ikke er i fare. Webbutik: Webbutikken forestiller jeg mig at hun kører som en selvstændig virksomhed med CVR og separat bankkonti. Denne indtjening og eventuel overskud skal helst ikke påvirke hendes SU. Hun er indforstået med, at hun ikke kan trække et eventuelt overskud ud af virksomheden før hun er færdig med at studere. -> Er en virksomhed den rette løsning for hende? -> Kan hun eventuelt drage fordel af virksomhedsordningen? På forhånd tak for jeres hjælp:) |
Jeg vil stadig sætte stor pris på, hvis er er en der har viden på området og kan guide os til hvad der er bedst at gøre.
Bliv gratis medlem