Okay, så lyder det mindre "farligt". Jeg troede jeg skulle opstille et helt nyt regnskab, med resultatopgørelse, balance og noter som var reguleret til at være et skattemæssigt regnskab. Så man stod med to sæt regnskab, 1 driftsregnskab og 1 skatteregnskab. Men det er altså bare et papir ved siden af regnskabet som siger hvor der er "uoverensstemmelser" mellem driftsregnskab og skatteregnskab. Af ren nysgerihed, hvad så når man kommer over de 300.000 i omsætning om året, så skal man vel regulerer egenkapitalen osv. også, da disse jo så også skal indberettes på selvangivelsen? |
Rasmus1984:@Tonny:
Er der en dybere grund til at man ikke afskriver i året man sælger? For mig virkede det lige mest logisk at afskrive op til den måned man sælge?Jeg er jer begge dybt taknemmelig. Jeg vil også rigtig gerne have et møde med en revisor med tiden, pt. vil jeg bare gerne sætte mig så godt som overhovedet ind i tingende, så jeg til et møde med revisor ved jeg kommer det hele omkring til mit behov :D
Det er reelt fordi: Frem og tilbage er lige langt eller sagt på en anden måde: "Afskrivningerne i afståelsesåret ophæves straks ved udligningen af aktivet".
Der forekommer følgelig afskrivninger i afståelsesåret, hvor der eks. rapporteres månedligt for en virksomhed, hvor der også ønskes foretaget månedlige afskrivninger.
I langt de fleste tilfælde foretages afskrivninger kun i forbindelse med årsafslutningen og udarbejdelsen af virksomhedens årsregnskab.
Tonny