Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i en uheldig situation

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er noget rod du sidder i. For det første er jeg næsten 100 på at du ikke er forpligtet til at fortælle om din situation, det rager ikke arbejdsgiver om du har en kronisk sygdom, sådan er det hvertfald med diabetes, det er der en dom for. Hvis du selv mener at kunne klare et job, er du ikke forpligtet til at fortælle om din sygdom. Ellers handler det jo meget om hvordan man ser på tilværelsen når man møder modgang, alt kan synes som modstand og op ad bakke, og når man så måske år efter ser tilbage i et noget mere klart lys, finder man ud af hvor stærk man så har været trods alt. Så brug din sygdom konstruktivt, og som en partner til at opnå de ting du gerne vil opnå. Håber du kan bruge det.
Mvh Jesper

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kender du loven.
MEN da din sygdom ikke er i udbrud så glem alt om den og kom igang med at finde noget job.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:
§ 6. En lønmodtager skal inden ansættelsen af egen drift eller på spørgsmål derom fra arbejdsgiveren oplyse, om lønmodtageren er bekendt med at lide af en sygdom eller har symptomer på en sygdom, som vil have væsentlig betydning for lønmodtagerens arbejdsdygtighed ved det pågældende arbejde
ja det er vi enige om, det vi ikke her ved synes je,g er når kommunens læge ikke vil beskrive det som en kronisk sygdom, og hvis trådstarter selv mener at kunne klare deltidsarbejde f.eks. OG kun har haft det der ene anfald - det næste kan komme aldrig eller om 3 år OG selv er indstillet på at sige op hvis det går galt, så ville jeg nok vove at tage chancen.

Det der kan ske, er vel at hvis man fortier noget, så kan arbejdsgiveren komme af med en hurtigt hvis han kan bevise det, men ellers er der mig bekendt ingen sanktion, og nogen gang må nød lære nøgen kvinde at spinde - under disse omstændigheder = tror selv på deltid vil fungere og måske kommer der ikke flere længerevarende angreb og indstilling om at ikke ligge arbejdsgiveren til last hvis det går galt + beskriver sig som pålidelig og stabil. Så vel jeg mene man kan vove at den ikke vil ha VÆSENTLIG BETYDNING for arbejdsdygtigheden. (ja jeg ved godt jeg er lidt på tynd is og det kan vel også lade sig gøre at sige, at man netop vælger deltid eller vikarjob - grundet scelerose - men det kan være meget op ad bakke)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser det ikk som et problem. Synes bare det er mega øv den situation. Kan desværre ikke fuldtid mere. Er da bestemt villig til at go All In :)
Er bare hvad jeg har fået Info om - at jeg er forpligtet til at fortælle en given arb. Giver da jeg ellers kan komme i juridiske problemer. .... Aner det ikk. Kan jo afprøve begge dele smiler

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke du er på dybt vand. Og ser ikke mig selv som syg .... Man er bare fanget i et system desværre.
Jeg kan jo ikk råbe og skrige på kommunen - kan kun igen igen igen bevise mine timer - omvendt skal DE ikke være skyld i at min situation forværres ved at tvinge mig i 37 timer ( som de siger jeg skal ) for jeg har bevist hvor mange timer jeg kan. Og det er jeg villig til!!!
Er slet ikke ude på omsorg m m eller klap på skuldrene - ville blot høre hvad folks mening var - eller om der er nogen der ef bekendt med sådanne situationer.
Alle svar er da brugbare på hver deres måde og takker da indtil videre for jeres tid :)
Føler mig ikke færdig med at arbejde ( selvom der er gået 2 år nu uden ) men jeg har vel også en mulighed.
Det er bare system mod system i det her - smiler

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)