Udregningen er lavet ud fra en timepris på 750 kroner og 2 timer pr. tekst. Dobbelt op på grund af uretmæssig brug og moms oven i hatten. De har stjålet rigtig mange tekster, så kravene er rundet ned til 50.000 kroner for at kunne køre dem som småsager.
Hvorfor køre den som småsager, hvis der er stjålet mange tekster? Sådanne sager her, er med den rette dokumentation, ret simple og ik særlig tidskrævende for en advokat. Så omkostningerne til denne er relativt begrænset...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
@Morten - Det var ikke meget vi skulle runde ned og småsagerne går typisk hurtigere end en almindelig retsag.
Okay det lød bare som om, at I havde rundet meget ned, for at nå under grænsen...
Troels:
Ok. Så lige en enkelt gang til for prins Knud...
1. I udsender faktura for uretmæssig brug af tekst med fx 8 dages frist.
2. De betaler ikke. I udsender en rykker med rykkergebyr, samt information om at manglende betaling igangsætter småsagsprocessen.
3. De betaler stadig ikke, og I går herefter rettens vej.
Korrekt forstået?
Vi gør følgende.
Sender krænker en mail/et opkald, og vedkommende har 24 timer til at fjerne teksten. Ved store krænkelser ryger sagen direkte videre til advokaten... Alt det der med at sende rykkere mm, det kan blive en ret dyr og tidskrævende proces, og hvorfor skal det være det, når det er andre, som har fucked up?
Hvis ik ryger den direkte videre til advokaten.
Sådanne sager her, er med den rette dokumentation, ret simple og ik særlig tidskrævende for en advokat. Så omkostningerne til denne er relativt begrænset
Uha - 50.000 kr. og en advokat! Bliver der overhovedet nogle penge tilbage???
Det kan godt være, at det er mig, som er lidt langsom, men jeg forstår ik lige sammenhængen mellem min citerede tekst, og det du skriver?