Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er dumt at stjæle tekster

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det forstår jeg godt. Det ville bare være lækkert at der én gang for alle blev statueret et eksempel i form af en straf der ville afskrække de fleste fra dette tyveri.

Men vi må sætte vores lid til,at det bliver Nicolaj der sørger for det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Johnnys brev til den formastelige lød sådan her (og i modsætning til produktbeskrivelsen er det helt OK, hvis nogen genbruger teksten):

Ang. jeres uretmæssige brug af min produktbeskrivelse.

Jeg har i dag konstateret, at I uretmæssigt anvender én af mine tekster som produktbeskrivelse af (produkt udeladt) på denne side: (link udeladt)

Teksten er direkte kopieret fra min side her: (link udeladt)

Som I kan se af den vedhæftede rapport fra Copyscape.com har I genbrugt 284 ord ordret fra min beskrivelse. I rapporten er de kopierede ord markeret med lyserød overstregning.

Jeg kan dokumentere, at teksten oprindeligt er skrevet den x-dato 2011. Ifølge jeres hjemmeside, har I offentliggjort teksten den y-dato 2012.

Jeg skal gøre opmærksom på, at dette er et brud på Lov om ophavsret, og at I skal fjerne den kopierede tekst omgående.

Læs Lov om ophavsret her:

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=129901%20

Desuden skal I betale for den uretmæssige anvendelse af min tekst. 

Jeg vedlægger en faktura på 5000 kr., for den uretmæssige brug, som skal betales inden 8 dage.

Jeg gør på det kraftigste opmærksom på, at dette beløb udelukkende dækker jeres uretmæssige brug indtil dags dato, og at betaling dermed ikke berettiger jer til fortsat brug af teksten.

Hvis I mod forventning fortsat bruger teksten, vil jeg opkræve 500 kr. pr. dag startende den z-dato.

Jeg gør opmærksom på, at brugen af kopierede tekster skader både min og jeres placering i søgemaskinerne, så det er faktisk heller ikke i jeres interesse bruge tekster, som I kopierer fra andres hjemmesider.

Venlig hilsen

Johnny Nielsen

Indehaver

Toprobot.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:28

Johnny Nielsen:
Så fik jeg endelig ret i at det er dumt og "stjæle tekster" som er skrevet af mig, eller en af mine tekstforfattere.

Hvordan opdagede du dem med fingrene i honning krukken ?

4500 er i øvrigt lavt sat for den slags. Det kan give helt op til 15.000,00

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:11

Jonas Jørgensen:
4500 er i øvrigt lavt sat for den slags. Det kan give helt op til 15.000,00

I Johnnys tilfælde mente jeg, at 5000 kr. var et relevant beløb, fordi det gav en god chance for at indgå et fornuftigt forlig. 
Forseelsen var i øvrigt begrænset til en enkelt produktbeskrivelse. Havde de snuppet flere, var vi helt sikkert gået efter et højere beløb.

Har du konkrete eksempler på, at der er indgået forlig eller afsagt dom på 15.000 kr?
Så vil jeg rigtig gerne kende omstændighederne, så jeg bedre kan rådgive kunder, som havner i en lignende situation en anden gang. 

Venlig hilsen

Hans

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:47

I år 2000 skrev jeg en artikel til en journalist, der benyttede den i et fagblad. (Han ændrede overskriften)

Efterfølgende lagde jeg den online på virksomhedens website -og journalisten kvitterede med et brev fra en advokat med ønske om en erstatning på 20.000 - vedlagt lå der et par tidligere domme, hvor det beløb var blevet tildelt forurettede.

Vi indgik forlig på 16.000

Den journalist var i øvrigt en kæmpe .....

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58

Jonas Jørgensen:
Efterfølgende lagde jeg den online på virksomhedens website -og journalisten kvitterede med et brev fra en advokat med ønske om en erstatning på 20.000 - vedlagt lå der et par tidligere domme, hvor det beløb var blevet tildelt forurettede.

Det lyder fair nok for en hel artikel. 
- men havde du selv skrevet den oprindelige tekst - eller misforstår jeg noget?

Hans 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:29

Ja, desværre.

Det var derfor jeg mente jeg kunne bruge den på mit eget website.

Det vi i sin tid gjorde forkert, var at ligge en kopi fra bladet online og ikke vores egen.

Dengang var jeg ikke så meget inde i ophavsret - men det kom jeg meget hurtigt efter ;-)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:14

Jonas Jørgensen:
Dengang var jeg ikke så meget inde i ophavsret - men det kom jeg meget hurtigt efter ;-)

Dyrt kursus i simple sager - Jeg kunne have været den f****** journalist :-) - i hvert fald er jeg lige så rigid, hvis nogen stjæler mine tekster.

Tak for info.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Fra  pen-mobil, www.pen-mobil.dk Skrevet kl. 12:38

Hej Johnny.

SmileDejligt at høre, jeg har haft en sag hvor en konkurent brugte et registreret varemærke navn, som jeg har eneforhandling på, og det kostede mig 8000,- i Advokat omkostninger, skulle måske have søgt noget hjælp herinde først Sad.

Han brugte billeder og navn på webshop og i Googel annoncer.

Mvh. Per Nielsen

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 12:47

Jonas Jørgensen:
Det var derfor jeg mente jeg kunne bruge den på mit eget website.

Mystisk historie. Var du ghostwriter?

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)