Men vi må sætte vores lid til,at det bliver Nicolaj der sørger for det :o) |
Johnnys brev til den formastelige lød sådan her (og i modsætning til produktbeskrivelsen er det helt OK, hvis nogen genbruger teksten):
Ang. jeres uretmæssige brug af min produktbeskrivelse.
Jeg har i dag konstateret, at I uretmæssigt anvender én af mine tekster som produktbeskrivelse af (produkt udeladt) på denne side: (link udeladt)
Teksten er direkte kopieret fra min side her: (link udeladt)
Som I kan se af den vedhæftede rapport fra Copyscape.com har I genbrugt 284 ord ordret fra min beskrivelse. I rapporten er de kopierede ord markeret med lyserød overstregning.
Jeg kan dokumentere, at teksten oprindeligt er skrevet den x-dato 2011. Ifølge jeres hjemmeside, har I offentliggjort teksten den y-dato 2012.
Jeg skal gøre opmærksom på, at dette er et brud på Lov om ophavsret, og at I skal fjerne den kopierede tekst omgående.
Læs Lov om ophavsret her:
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=129901%20
Desuden skal I betale for den uretmæssige anvendelse af min tekst.
Jeg vedlægger en faktura på 5000 kr., for den uretmæssige brug, som skal betales inden 8 dage.
Jeg gør på det kraftigste opmærksom på, at dette beløb udelukkende dækker jeres uretmæssige brug indtil dags dato, og at betaling dermed ikke berettiger jer til fortsat brug af teksten.
Hvis I mod forventning fortsat bruger teksten, vil jeg opkræve 500 kr. pr. dag startende den z-dato.
Jeg gør opmærksom på, at brugen af kopierede tekster skader både min og jeres placering i søgemaskinerne, så det er faktisk heller ikke i jeres interesse bruge tekster, som I kopierer fra andres hjemmesider.
Venlig hilsen
Johnny Nielsen
Indehaver
Toprobot.dk