Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny ide, FarmFitness

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange medlemmer skal du op på, før husleje og etableringsomkostninger (går ud fra, at fitnessmaskineri ikke er helt billigt) er tjent hjem?

Jeg synes som sådan, at idéen er god. Men jeg tror, som andre også er inde på, at det kan blive svært at få medlemmerne indfanget.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:45

Hej.

Jeg synes det lyder som en fin idé. Der er mange, der vil køre langt for at opleve noget alternativt. Men jeg ville ikke køre 25 km for at komme i træningscenter.

Du kan lave en blød opstartsstrategi.

1) Start inden det bliver varmt udenfor, og tilbyd udendørs fitness med en dygtig instruktør i weekenderne - event.

2) ideen med udlejning af jord til dyrkning af grøntsager er super god. På længere sigt overvej drivhus, da vi nu engang bor i Danmark.

3) Sørg for, at du minimerer dine fast omkostninger, indtil du er ret sikker på, at du har kunder nok - en god ting, at du vælger at bo på stedet.

4) Vær indstillet på, at have en god opsparing eller fast/deltidsjob ved siden af.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:56

Kasper Bergholt:
Hvor mange medlemmer skal du op på, før husleje og etableringsomkostninger (går ud fra, at fitnessmaskineri ikke er helt billigt) er tjent hjem?

Jeg synes som sådan, at idéen er god. Men jeg tror, som andre også er inde på, at det kan blive svært at få medlemmerne indfanget.

Jeg har ikke regnet det helt ned i detaljerne endnu, fordi at jeg gerne vil høre folks mening først, men et forsigtgit estimat, det er, at hvis husleje, lån til ombygning osv, og leasing af maskiner, så skal jeg have ca 200 medlemmer. Det er højt sat. Men der er løn til ansatte til gengæld ikke medregnet, som helt klart vil være den største post på budgettet

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 19:58

GrN.dk - Logistik og regneark:

Hej.

Jeg synes det lyder som en fin idé. Der er mange, der vil køre langt for at opleve noget alternativt. Men jeg ville ikke køre 25 km for at komme i træningscenter.

Du kan lave en blød opstartsstrategi.

1) Start inden det bliver varmt uden for, og tilbyd udendørs fitness med en dygtig instruktør i weekenderne - event.

2) ideen med udlejning af jord til dyrkning af grøntsager er super god. På længere sigt overvej drivhus, da vi nu engang bor i Danmark.

3) Sørg for, at du minimerer dine fast omkostninger, indtil du er ret sikker på, at du har kunder nok - en god ting, at du vælger at bo på stedet.

4) Vær indstillet på, at have en god opsparing eller fast/deltidsjob ved siden af.

VH. GrN.dk

Det lyder som nogle meget fornuftige forslag, og det er også ca en del af de overvejelser jeg har gjort mig

Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:03

Hej - som hjælp til at komme videre, kan du kontakte dit lokale landbrugscenter, de har rådgivere der kender støtteordninger mv, fx LAG og landzonelovgivning, den giver nogle begrænsninger i, hvilke erhverv du må udøve på landet.

Men ellers en spændende ide, så god vind

mvh ErikGC

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 20:11

Erik G Christensen:

Hej - som hjælp til at komme videre, kan du kontakte dit lokale landbrugscenter, de har rådgivere der kender støtteordninger mv, fx LAG og landzonelovgivning, den giver nogle begrænsninger i, hvilke erhverv du må udøve på landet.

Men ellers en spændende ide, så god vind

mvh ErikGC

Det lyder som en god ide. Har bl.a. studeret det med LAG-fondene lidt nærmere, og der føler jeg mig rimelig sikker på, at der vil være et pænt stort beløb at hive hjem.

Men har ikke undersøgt landzonelovgivningen meget indgående. Men der er måske erhverv man ikke må udøve i de områder eller?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:24
Ikke for at lave om på din ide :) Men jeg tænker om man kunne lave noget for overvægtige familier, hvor de kan dyrke noget motion, opholde sig/bo på stedet , være med til at dyrke maden - og lave den osv.. Sikkert muligt der findes en del tilskudsmuligheder fra kommunerne udaf den sti. Det kunne også være en kombination af ideerne :)
Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 20:27

Jesper Laugesen:
Ikke for at lave om på din ide :) Men jeg tænker om man kunne lave noget for overvægtige familier, hvor de kan dyrke noget motion, opholde sig/bo på stedet , være med til at dyrke maden - og lave den osv.. Sikkert muligt der findes en del tilskudsmuligheder fra kommunerne udaf den sti. Det kunne også være en kombination af ideerne :)

Det lyder også som en god ide, men der er kundegrundlaget ikke så stort, for der er ikke mange, der både har tid til, og penge til, at tage på sådan et ophold, og jeg tror også, at markedet er mættet for den slags, for der findes jo i forvejen steder som f.eks. Ubberup osv.. Men jeg vil lave nogle specielle tilbud til de overvægtige som f.eks. at de kan have svømmehallen i nogle timer for sig selv hver uge, og få specielle overvægtige hold osv.

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:58

Hejsa

Som flere har været inde på, så tror jeg heller ikke på ideen om et egnetligt fitnesstilbud i landzone. For de fleste mennesker er fitness noget der skal "overståes" og passes ind i en hverdag. Derfor tvivler jeg på at du kan lokke kunder til og - vigtigts af alt - fastholde dem.

MEN  ...der er måske en anden vej at gå

Hvad nu hvis du i stedet dropper hele fitnessbegrebet i klassisk forstand og i stedet laver nogle aktiviteter, som alle er af fysisk karakter. Dermed mener jeg et "legeland", hvor fysiske udfoldelse så at sige leges ind. Det rummer også muligheden for, at det er en aktivitet man kan gå til SAMMEN som barn og voksen. Altså lidt på samme måde som når man går til fodbold eller badminton.Der er ikke så mange af den slags aktiviteter som man dyrkes i fællesskab mellem børn og forældre og det element tror jeg har nogle muligheder. Jeg vil nu stadig mene at du - uanset hvad du gør - er udfordret af, at det ligger på landet og dermed er lidt mere krævende og besværligt end hvis det f.eks. lå i Kbh, med mange mennesker boende i nærmiljøet.

På den måde kan du også "opfinde" dine egne "maskiner" og gøre det til en udfrodring og en leg fremfor at skulle slide i kønsløse fitnessmaskiner. Det kunne eksempelvis være en børnevenlig udgave af den øvelsesbane, som militæret bruger  ....svævebane, klatrevæk, fire sig i tovværk osv

...blot en tanke

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 13:08

AJ:

Hejsa

Som flere har været inde på, så tror jeg heller ikke på ideen om et egnetligt fitnesstilbud i landzone. For de fleste mennesker er fitness noget der skal "overståes" og passes ind i en hverdag. Derfor tvivler jeg på at du kan lokke kunder til og - vigtigts af alt - fastholde dem.

MEN  ...der er måske en anden vej at gå

Hvad nu hvis du i stedet dropper hele fitnessbegrebet i klassisk forstand og i stedet laver nogle aktiviteter, som alle er af fysisk karakter. Dermed mener jeg et "legeland", hvor fysiske udfoldelse så at sige leges ind. Det rummer også muligheden for, at det er en aktivitet man kan gå til SAMMEN som barn og voksen. Altså lidt på samme måde som når man går til fodbold eller badminton.Der er ikke så mange af den slags aktiviteter som man dyrkes i fællesskab mellem børn og forældre og det element tror jeg har nogle muligheder. Jeg vil nu stadig mene at du - uanset hvad du gør - er udfordret af, at det ligger på landet og dermed er lidt mere krævende og besværligt end hvis det f.eks. lå i Kbh, med mange mennesker boende i nærmiljøet.

På den måde kan du også "opfinde" dine egne "maskiner" og gøre det til en udfrodring og en leg fremfor at skulle slide i kønsløse fitnessmaskiner. Det kunne eksempelvis være en børnevenlig udgave af den øvelsesbane, som militæret bruger  ....svævebane, klatrevæk, fire sig i tovværk osv

...blot en tanke

Det med de fysiske legende udfordringer, det har jeg også tænkt på at implementere i ideen. F.eks. ting som parkourbane, som jeg nævnte før og fodboldgolf og andre af den slags ting. For udover at der skal være et stort indendørs aktivitetstilbud, så skal de udendørs arealer også benyttes fuldt ud. Og så faktisk noget i fjernsynet i går, om nogen der havde brugt en skov til at lave forskellige svævebaner og klatreting i træerne, som også lyder spændende. Så den ide går jeg også med, som en del af det samlede tilbud. Jeg har nemlig også tænkt meget på det med beliggenheden, om det vil tage for lang tid at køre derud i forhold til afstanden, og den daglige tidsramme. Men det er derfor at jeg vil lave så mange forskellige tilbud. Det koster naturligvis en del i etableringsudgifter, men ellers passer meget af det næsten sig selv, lige bortset fra lidt service indimellem. Og det er også det, som jeg håber at alle jer, der har svaret (og tak fordi i er så søde at komme med jeres input alle sammen :-) )om i tager det med i overvejelserne, at det ikke bare er et "almindeligt" fitnesscenter, men noget langt udover det, hvor man kan opleve så mange ting sammen med sine børn, og samtidig også får meget mere for pengene end i et almindeligt fitnesscenter. Og det er der hele kæphesten ligger. Afstanden kontra indholdet af varen

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)