Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny ide, FarmFitness

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Jeg har fået en ny ide, som jeg faktisk selv synes er ret spændende, så jeg vil gerne høre jeres bud på det.

Ideen går ud på, at jeg vil købe en landejendom, (hvor jeg i øvrigt selv skal bo) Og denne ejendom skal have nogle store udbygninger og nogle hektar jord til. Og så er min ide at jeg vil etablere et fitnesscenter i noget af bygingerne, og et stort legeland i en anden del af bygningerne. Og så er hovedkonceptet at forældre kan dyrke fitness imens deres børn hygger sig i et stort legeland. Og for at have nogle ekstra magneter, så vil jeg lave en udendørs parkourbane og andre spændende ting som f.eks. fodboldgolf osv. og en generlet stor legeplads med forskellige redskaber, som f.eks. en udendørs skakbane og nogle andre udendørs legeredskaber. Og så vil jeg bruge nogle hektar jord alt efter efterspørgslen på denne ydelse, hvor jeg vil leje f.eks. 10 kvadratmeter jord ud til børnene for et lille beløb om måneden, ca omkring 35 kr pr 10 kvadratmeter, hvor de så kan dyrke deres egne grøntsager, og så bliver der stillet en gartner til rådighed for vejledning, og dette har jeg regnet på, og der er god økonomi i den ide, hvis der er efterspørgsel på den. Og så vil jeg have nogle få dyr, som består af geder og kaniner, som børnene kan klappe. Og så vil jeg, hvis det kan finansieres, også etablere en indendørs minisvømmehal, kun til motionsbrug, så uden alt muligt ekstra som f.eks. vandrutschebaner osv. Og så igen, hvis der er efterspørgsel på det, så vil jeg etablere en lille restaurant, hvor der kun bliver produceret en ret hver dag, så der kan produceres mange af dem, til billige penge. Det skal dog være en sund og slankende mad, som passer ind i sundhedsbilledet af resten af gården. Dette er kort sagt min ide. Og jeg har kigget på flere landejendomme, som ligger rigtig godt, mellem mange store byer i Midtjylland, og som også er til at komme til for penge. Indkøb af fitnessmaskiner og legelandsredskaber osv, dem vil jeg lease, så jeg ikke skal op med flere millioner på en gang, på lige den konto, da der er masser af udgifter til ombygning osv.

Filosofien bag ideen, det er, at de voksne kan dyrke fitness samtidig med, at deres børn oplever en masse forskellige ting, som f.eks. legeland, jorddyrkning, dyr, og en masse andre ting. Og samtidig med, så for at kompensere for den tid, som man jo skal bruge på at køre derhen (ca ½ time fra de store byer) så vil jeg tilbyde sund mad, så man får en rigtig kvalitetsdag med sine børn, uden at skulle stresse over madlavning osv derhjemme. Mit indtryk er, at de fleste børnefamilie-forældre, går i fitness ca. 2 gange om ugen, så i stedet for at bruge det på et kedeligt sted, hvor der kun er nogle fitnessmaskiner, så skal det være en helhedsoplevelse for både børn og voksne, og et hyggeligt afbræk i den travle hverdag.

Hvad synes i om ideen?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 18:42

Idéen er som sådan ikke dårlig.

Problemet er bare at fitness er noget man (teoretisk) skal gøre fast 2-3 gange om ugen, og så skal det være nemt og hurtigt at komme der til, og det bliver det ikke hvis det er ude på landet, samtidig så vil en stor grund med alle de ting du nævner også koste en del, både løbende til staten, men også i indkøb, hvilket muligvis kan gøre det urentabelt, men det hvis du har regnet på det, og det kan køre o.s.v. så go for it:D

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 18:52

Tak for dit svar :-)

Det med selve ejendomsprisen, det har jeg undersøgt meget nøje, og dem jeg har fundet med rette udbygninger og god beliggenhed og rimelig stor grund, de koster ca omkring en million lige ud. En rigtig god en, jeg har fundet, den koster 950.000 og der er 3 hektar jord til, og resten kan man forpagte, og har undersøgt forpagtningspriser, som ca er på omkring 10.000 kr i området.

Men det jeg tænker meget på, det er, om det vil være rentabelt, om jeg kan få nok medlemmer, når man tænker på, at jeg vil reklamere og sælge det budskab, som jeg har listet op under min idefilosofi. Altså en større helhedsoplevelser med langt flere muligheder end et almindeligt fitnesscenter. Så tænker jeg på, om folk vil køre de 2-3 gange om ugen, når de får alt det med i deres abonnement.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 19:11

hvad med ejendomsskat og grundskyld :)? Burde ikke være enormt høj med den pris, så til at overkomme

Men jeg tror det kan være virkelig svært at få folk til at blive ved med at køre. Samtidig alle dem som normalt ville cykle der til, dem skal du nok ikke regne med, men hvor langt er der til din målgruppe eller hvad man kan sige? altså i km.

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 19:13

Spændene ide! tror der er mange forældre der kunne finde det interesant. :-) 
Har du husket at medregne løn til pædagoger og  instruktører ? :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

No affence,

Men jeg tror simpelthen ikke på konceptet. Jo hvis det lå i centrum af en stor/middelstor by, med målgruppen tæt på, så det ikke gør dem nogen forskel om de tager i det normale fitness eller om de tager dit. Men ude på landet har jeg svært ved at se det.

Det er ikke for at være lyseslukker, men regner med du helst vil have den ærlige mening, men jeg håber da at jeg tager fejl, og det bliver et brag af en succes :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 19:25

Det lyder som en rigtig spændende ide, men jeg tror desværre med denne ide, at det hurtigt bliver et besøgs sted som forlystelsesparker m.m. Jeg må ærlig indrømme at jeg tvivler på, at det er de fleste der vil komme ud til fitness'et 2-3 gange om ugen. Som der også er blevet skrevet, så skal et fitness være et sted som er nemt at komme til og fra, og det skal ikke tage særlig lang tid, og selvom det "kun" er 30 min væk (i bil går jeg ud fra), så er det nok lidt for langt væk. Men ellers rigtig god ide, men jeg tror du skal undersøge markedet rigtig grundigt, så du ikke brander fingerne. :)

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 19:29

Fra de to store byer Herning og Holstebro, der er der ca 25 km. Og dem lidt længere væk som f.eks. Viborg Skive osv, der er der ca mellem 40--50 Og så er der en masse andre nogenlunde store byer deromkring, og så er der et ret stort opland, som også kan mønstre en del indbyggere

Jeg har læst et sted på nettet, at ca 10% af den voksne befolkning er medlem af et fitnesscenter, og der vil komme mange flere fremover med den udvikling vi har inden for sundhedsmoden. Så der skulle være en del at tage af.

Ejendoms- og grundskyldsskat, den er ikke særlig høj. Det er i hvert fald langt fra det, der har en stor post i budgettet.

Men et mål er også, at få mange af de familier, der normalt ikke dykrer fitness pga børnene, at få dem til også at dyrke fitness på min farm, fordi at deres børn får en stor oplevelse ud af det.

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 19:33

Jeg har kun lavet nogle meget grove skøn over hele konceptet som helhed, men jeg synes at det ser fornuftigt ud rent økonomisk. Men skal selvfølgelig undersøge det nærmere. Men er meget interesseret i at høre, om konceptet er en vinder eller en dødsejler

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 19:37

Helt klart ja, vil gerne have folks ærlige mening :-)

Men det er egentlig også ideen med at det skal være lidt en blanding af fitness for voksne og en oplevelsespark for børn. Så jeg tænkte, hvis man kan kombinere børns underholdning, og voksnes fitnessbehov, så kunne det være en god forretning. Min største bekymring er nemlig også transporttiden, men jeg håber, at hvis der er så mange og spændende tilbud, at de ca 30 minutter i bil, bliver opvejet af de gode tilbud der er. Men helt klart, vil gerne have jeres ærlige mening. Det er nemlig derfor at jeg skriver og spørger :-)

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)