Hej alle sammen. Jeg har fået en ny ide, som jeg faktisk selv synes er ret spændende, så jeg vil gerne høre jeres bud på det. Ideen går ud på, at jeg vil købe en landejendom, (hvor jeg i øvrigt selv skal bo) Og denne ejendom skal have nogle store udbygninger og nogle hektar jord til. Og så er min ide at jeg vil etablere et fitnesscenter i noget af bygingerne, og et stort legeland i en anden del af bygningerne. Og så er hovedkonceptet at forældre kan dyrke fitness imens deres børn hygger sig i et stort legeland. Og for at have nogle ekstra magneter, så vil jeg lave en udendørs parkourbane og andre spændende ting som f.eks. fodboldgolf osv. og en generlet stor legeplads med forskellige redskaber, som f.eks. en udendørs skakbane og nogle andre udendørs legeredskaber. Og så vil jeg bruge nogle hektar jord alt efter efterspørgslen på denne ydelse, hvor jeg vil leje f.eks. 10 kvadratmeter jord ud til børnene for et lille beløb om måneden, ca omkring 35 kr pr 10 kvadratmeter, hvor de så kan dyrke deres egne grøntsager, og så bliver der stillet en gartner til rådighed for vejledning, og dette har jeg regnet på, og der er god økonomi i den ide, hvis der er efterspørgsel på den. Og så vil jeg have nogle få dyr, som består af geder og kaniner, som børnene kan klappe. Og så vil jeg, hvis det kan finansieres, også etablere en indendørs minisvømmehal, kun til motionsbrug, så uden alt muligt ekstra som f.eks. vandrutschebaner osv. Og så igen, hvis der er efterspørgsel på det, så vil jeg etablere en lille restaurant, hvor der kun bliver produceret en ret hver dag, så der kan produceres mange af dem, til billige penge. Det skal dog være en sund og slankende mad, som passer ind i sundhedsbilledet af resten af gården. Dette er kort sagt min ide. Og jeg har kigget på flere landejendomme, som ligger rigtig godt, mellem mange store byer i Midtjylland, og som også er til at komme til for penge. Indkøb af fitnessmaskiner og legelandsredskaber osv, dem vil jeg lease, så jeg ikke skal op med flere millioner på en gang, på lige den konto, da der er masser af udgifter til ombygning osv. Filosofien bag ideen, det er, at de voksne kan dyrke fitness samtidig med, at deres børn oplever en masse forskellige ting, som f.eks. legeland, jorddyrkning, dyr, og en masse andre ting. Og samtidig med, så for at kompensere for den tid, som man jo skal bruge på at køre derhen (ca ½ time fra de store byer) så vil jeg tilbyde sund mad, så man får en rigtig kvalitetsdag med sine børn, uden at skulle stresse over madlavning osv derhjemme. Mit indtryk er, at de fleste børnefamilie-forældre, går i fitness ca. 2 gange om ugen, så i stedet for at bruge det på et kedeligt sted, hvor der kun er nogle fitnessmaskiner, så skal det være en helhedsoplevelse for både børn og voksne, og et hyggeligt afbræk i den travle hverdag. Hvad synes i om ideen? |
Idéen er som sådan ikke dårlig.
Problemet er bare at fitness er noget man (teoretisk) skal gøre fast 2-3 gange om ugen, og så skal det være nemt og hurtigt at komme der til, og det bliver det ikke hvis det er ude på landet, samtidig så vil en stor grund med alle de ting du nævner også koste en del, både løbende til staten, men også i indkøb, hvilket muligvis kan gøre det urentabelt, men det hvis du har regnet på det, og det kan køre o.s.v. så go for it:D