Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undvære Nets-aftale?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu har jeg søgt lidt på tidligere tråde og er meget forvirret. Spørgsmålet, jeg ønsker at få afklaret, er følgende:

Kan man tage imod VISA/Dankort med en indløsningsaftale for internationale kort (inkl. VISA) online? 

På Tellers hjemmeside står følgende: 

Visa/Dankort er et Dankort - ansøg om aftale hos Teller
De fleste danske Visa-kort er Visa/Dankort, der som hovedregel fungerer som Dankort i danske forretninger, der modtager Dankort. For at modtage Visa/Dankort skal du have en betalingskortaftale for Dankort og eDankort. Nets håndterer indløsning af Dankort, men du kan søge om en aftale hos Teller.

Da jeg i sin tid købte en betalingsterminal og en indløsningsaftale for internationale kort fysisk salg, kunne jeg ikke tage imod VISA/Dankort - kun udenlandske VISA-kort.

Men når jeg læser trådene på Amino, så snakker alle webshopejere som om, at man bør undlade aftalen med Nets, da meget få bruger rene Dankort, og at indløsningsaftale derfor "bare" koster 3500,-

Kan nogen skabe noget klarhed for mig her? Jeg skal bruge en indløsningsaftale til en international side, hvor jeg bare vil kunne tage udenlandske kort, men naturligvis også VISA/Dankort. Dog er jeg ligeglad med rene Dankort. Kommer jeg uden om en aftale med Nets og således under 5000,-? Ewire og Paypal er ikke en mulighed.

Mvh Lasse :-)

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:01

Hej Lasse,

Nogle gateways kan godt tage imod VISA/Dankort uden at du har en aftale med nets, mens andre ikke kan.

For noget tid siden (tror det er mere end et år) der kunne Quickpay og Euroline IKKE tage VISA/Dankort, men kun rene VISA kort. Hvis du derimod benyttede epay, kunne du godt.

Hvordan det er i dag, ved jeg ikke 100% - tror vidst nok Quickpay også kan tage imod VISA/Dankort med en aftale med f.eks. Euroline (eller andre end nets).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Du kan godt nøjes med at lave en indløsningsaftale med Teller, Swedbank, Handelsbanken eller Euroline.

Jeg er forhandler af ePay betalingsløsningen og har lavet en side med en oversigt over den samlede pris på nogle af mulighederne: http://www.soenderupmedia.dk/betalingsløsning

Du skal bruge følgende:

ePay Pro: http://www.epay.dk/epay-payment-solutions/oversigt-betalingsloesninger.asp

Indløsningsaftale: http://www.epay.dk/indloser-internettet/oversigt.asp

-

Med Euroline skal du ikke betale noget for indløsningsaftalen, men husk at sammenligne gebyrerne.

Den billigste oprettelses-/abonnementpris er ePay Pro + Euroline: 599 + 2985 inkl. moms.

Tilføjelse: Priserne på ePay's hjemmeside er ekskl. moms.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 12:32

Tak for jeres svar.

@Karsten

Så du siger, at jeg kan tage VISA/Dankort med en aftale for internationale kort? Men der står jo det modsatte på Tellers hjemmeside.

Jeg kan iøvrigt se nu, at når der er tale om abonnementsbetalinger, skal jeg bruge en Businesspakke med ePay, som koster 1000 kr. i oprettelse og 3500 kr. om året eksl. moms. Av. 

De indløsningsaftaler med Euroline, Swedbank, Handelsbanken osv., er de nemme at få? Husker at have læst om et krav på 100.000 kr. i omsætning.

Igen, tak :-)

Mvh Lasse 

Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Lasse Schriver Nielsen:
Så du siger, at jeg kan tage VISA/Dankort med en aftale for internationale kort? Men der står jo det modsatte på Tellers hjemmeside.

Sorry, Teller skulle ikke ha' været med.

Lasse Schriver Nielsen:
Jeg kan iøvrigt se nu, at når der er tale om abonnementsbetalinger, skal jeg bruge en Businesspakke med ePay, som koster 1000 kr. i oprettelse og 3500 kr. om året eksl. moms. Av. 

Betalingsløsninger er ikke gratis, men når du skal bruge abonnementsbetaling, kan du med fordel vælge Euroline. De stiller krav til 80.000 kr./år gennem dem. Omvendt koster det ikke noget i oprettelse. Du skal dog være opmærksom på at der i øjeblikket er 10 ugers behandlingstid på ansøgninger. Normalt er det ca. 3 uger.

Swedbank og Euroline koster ikke noget at søge. Swedbank opkræver er gebyr, hvis ansøgningen bliver godkendt og der etableres en indløsningsaftale.

Handelsbanken har jeg ingen erfaringer med.

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 16:39

Hej Lasse. 

må jeg spørger dig om hvorfor du ikke vil bruge Ewire?
Syntes det er supert, bruger det selv på min side: www.Balutten.dk, og jeg betaler kun når kunder køber på min side(og et enkelt opstarts gebyr)  

Mvh. Mathias :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 07:50

Jeg ville nuppe dem:-)

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:22

Du kan evt. også prøve at kigge på Quickpay.dk

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 08:31

Lasse Schriver Nielsen:

Hej,

Nu har jeg søgt lidt på tidligere tråde og er meget forvirret. Spørgsmålet, jeg ønsker at få afklaret, er følgende:

Kan man tage imod VISA/Dankort med en indløsningsaftale for internationale kort (inkl. VISA) online? 

På Tellers hjemmeside står følgende: 

Visa/Dankort er et Dankort - ansøg om aftale hos Teller
De fleste danske Visa-kort er Visa/Dankort, der som hovedregel fungerer som Dankort i danske forretninger, der modtager Dankort. For at modtage Visa/Dankort skal du have en betalingskortaftale for Dankort og eDankort. Nets håndterer indløsning af Dankort, men du kan søge om en aftale hos Teller.

Da jeg i sin tid købte en betalingsterminal og en indløsningsaftale for internationale kort fysisk salg, kunne jeg ikke tage imod VISA/Dankort - kun udenlandske VISA-kort.

Men når jeg læser trådene på Amino, så snakker alle webshopejere som om, at man bør undlade aftalen med Nets, da meget få bruger rene Dankort, og at indløsningsaftale derfor "bare" koster 3500,-

Kan nogen skabe noget klarhed for mig her? Jeg skal bruge en indløsningsaftale til en international side, hvor jeg bare vil kunne tage udenlandske kort, men naturligvis også VISA/Dankort. Dog er jeg ligeglad med rene Dankort. Kommer jeg uden om en aftale med Nets og således under 5000,-? Ewire og Paypal er ikke en mulighed.

Mvh Lasse :-)

Hej Lasse

Om du kan undvære en aftale med NETS omkring rene Dankort uden Visa delen - vil jeg mene afhænger af den målgruppe du mener din webshop henvender sig til.

Min egen erfaring viser at stadig mange benytter rene Dankort - hos Elux.dk er 7% af alle transaktioner rene Dankort.

Spørgsmålet er vel nærmere - har du råd til at undvære det?

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 11:24

Tak for svarene.

@Karsten

Det er sjovt. Nu har jeg lige snakket med Quickpays support. De forsikrer mig om, at jeg kan tage imod VISA/Dankort gennem Quickpay med en aftale med Teller for internationale kort. Men der står på Tellers hjemmeside det direkte modsatte. Og jeg har jo også selv erfaret med min betalingsterminal, at det ikke virkede. Euroline er en mulighed ja. Sidder også og kigger på det. Men hvis jeg kan slippe for Nets og bare have Teller inkl. VISA/Dankort, så bliver det billigere end Euroline tror jeg. Når altså vi får omsætning.

@Mathias

Jeg tænker, at konverteringen vel bliver dårligere af at man skal oprette en bruger? Desuden skal siden også se professionel ud.

@Søren

Siden henvender sig til forretningsmænd, teknikere og slutbrugere af IBM hardware, hvoraf mange ikke er fra Danmark, så i dette tilfælde tror jeg ikke, at det har den store betydning.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)