Hej, Nu har jeg søgt lidt på tidligere tråde og er meget forvirret. Spørgsmålet, jeg ønsker at få afklaret, er følgende: Kan man tage imod VISA/Dankort med en indløsningsaftale for internationale kort (inkl. VISA) online? På Tellers hjemmeside står følgende:
Da jeg i sin tid købte en betalingsterminal og en indløsningsaftale for internationale kort fysisk salg, kunne jeg ikke tage imod VISA/Dankort - kun udenlandske VISA-kort. Men når jeg læser trådene på Amino, så snakker alle webshopejere som om, at man bør undlade aftalen med Nets, da meget få bruger rene Dankort, og at indløsningsaftale derfor "bare" koster 3500,- Kan nogen skabe noget klarhed for mig her? Jeg skal bruge en indløsningsaftale til en international side, hvor jeg bare vil kunne tage udenlandske kort, men naturligvis også VISA/Dankort. Dog er jeg ligeglad med rene Dankort. Kommer jeg uden om en aftale med Nets og således under 5000,-? Ewire og Paypal er ikke en mulighed. Mvh Lasse :-) |
Hej Lasse,
Nogle gateways kan godt tage imod VISA/Dankort uden at du har en aftale med nets, mens andre ikke kan.
For noget tid siden (tror det er mere end et år) der kunne Quickpay og Euroline IKKE tage VISA/Dankort, men kun rene VISA kort. Hvis du derimod benyttede epay, kunne du godt.
Hvordan det er i dag, ved jeg ikke 100% - tror vidst nok Quickpay også kan tage imod VISA/Dankort med en aftale med f.eks. Euroline (eller andre end nets).