Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner til Hvideskjorter.dk søges

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Jeg burde nok ikke have svaret på tråden, men det er simpelthen for absurd at læse.

Jeg er super glad for at du skriver i tråden, det var uforståligt for mig hvorfor du gav 1 stjerne til oprindelige indlæg.

Lars Thomsen:
At forvente et afkast på 5-10.000kr månedligt pr. Mand (2 - ligeligt fordelt), når det 'eneste' den ene part laver er design, det er simpelthen for absurd.

Det er ikke fordi jeg tror at der 5K-10K dumpende i overskud bare fordi man åbner en webshop, men det er klart min personlige ambition med projektet at nå dertil. For mig skal det kunne kører samtidigt med jeg har CloudSprout fuldstids plus.

Men det skal dog siges at det ikke bare er designet jeg har tænkt mig at stille med men hele webshoppen, så alt teknisk og alt design bliver klaret af mig.

Som jeg ser projektet, vil jeg starte så lean som muligt, og så se om det kan holde eller ej. I min verden er det et koncept som enten holder eller ej, og det er det jeg vil afprøve. I forhold til det i mine øjne enorme økonomiske potentiale der er i CloudSprout, så selv hvis hvideskjorter bliver det kun til håndøre.

Men Lars, super du skrev, hvis du har noget med konkret til hvorfor du ikke tror på der kan 5-10K på projektet, vil jeg meget gerne høre det.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Men Lars, super du skrev, hvis du har noget med konkret til hvorfor du ikke tror på der kan 5-10K på projektet, vil jeg meget gerne høre det.

Hej Lundsby,

Jeg var som sådan ikke kritisk mht. ideen i selve konceptet eller indtjeningsmulighederne for et sådant koncept (det var hvert fald ikke hensigten), for jeg kan godt lide idéen.

Men at du forventer/kræver 60.000-120.000 kr. ÅRLIGT (og man må jo forvente det stiger med tiden) for at vedligeholde en webshop (design+teknisk support/w_e), er i mine øjne, ja helt ude i skoven.

Nu nævner du selv CloudSprout, som du leger med. Hvis du mener, dine kompetencer indenfor design og opbygning af en webshop er så meget værd (60.000-120.000kr. årligt), så forstår jeg simpelthen ikke: a) Hvorfor du har startet CloudSprout til de priser, du har, b) hvorfor CloudSprout ikke er mere udbredt og kendt, end det er (for det er da vanvittig god valuta for pengene i så fald), og c) hvorfor du har eksterne designere/programmøre til at stå for dine CloudSprout skabeloner (har jeg vist nok læst mig til i tidligere tråde herinde).

Jeg tror egentlig bare pointen med mit indlæg var, at få en forklaring fra dig på, hvorfor du mener, du er 50% værd i en sådan forretning?

Jeg ville personligt aldrig hoppe på sådan en deal, med en sådan fordeling af overskuddet, som du forventer/kræver. Så ville jeg hellere betale 50.000 kr. up front for en forbandet lækker webshop, og spare de årlige 'udgifter' til dig på 60.000-120.000 kr. (+).

Jeg tænker, når du nu mener, du er så meget værd for en sådan forretning, hvorfor så ikke fremvise noget af dit tidligere arbejde? Nogle designs du har lavet, konverteringsoptimering du har lavet eller w_e. For det må der vel være en god slat af, når du vurderer dit design til at have en sådan værdi?

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt en besked til dig Lundsby ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Men at du forventer/kræver 60.000-120.000 kr. ÅRLIGT (og man må jo forvente det stiger med tiden) for at vedligeholde en webshop (design+teknisk support/w_e), er i mine øjne, ja helt ude i skoven.

Vi har jo en del webshop kunder, hvor vi står for det tekniske og mange dem må af med væsentligt mere end 60.000 - 120.000 kr. Så det mener jeg bestemt er indenfor skoven.

Lars Thomsen:
Nu nævner du selv CloudSprout, som du leger med. Hvis du mener, dine kompetencer indenfor design og opbygning af en webshop er så meget værd (60.000-120.000kr. årligt), så forstår jeg simpelthen ikke: a) Hvorfor du har startet CloudSprout til de priser, du har

Grunden til at CloudSprout brugeren Freemium model, er først og fremmest at konceptet er utroligt skalerbart, det koster os stortset ingenting at hoste en ekstra kunde, derudover er tilstanden af markedet, at gratis er det nye sort. Vi har fået utroligt mange signups til konceptet, så vi er ikke i tvivl om at kunderne er ellevilde med modellen.

Lars Thomsen:
b) hvorfor CloudSprout ikke er mere udbredt og kendt, end det er (for det er da vanvittig god valuta for pengene i så fald),

Hovedfunktionen i CloudSprout er at sætte almindelig mennesker i stand til at bygge websites og webshops af høj kvalitet. Grunden til at vi ikke har mere succes endnu, er at vi ikke har kan leverer det endnu. Vi har set over 100 sites/shops bygget af folk, vi selv har givet kurser og support, men kun 1 shop bygget af en vi aldrig havde snakket med, og det endda ud af 500-700 tilmeldte.
Vi optimerer konstant på CloudSprout, ligenu laver vi blandt andet en serie Kom-igang-Sites (som nok var tråden du læste), det er tydeligt at vi kommer tættere og tættere på, hver dag, når vi er der så skal CloudSprout nok blive meget meget udbredt meget meget hurtigt.

Lars Thomsen:
c) hvorfor du har eksterne designere/programmøre til at stå for dine CloudSprout skabeloner (har jeg vist nok læst mig til i tidligere tråde herinde).

Ideen er at få så mange eksterne designere til at bruge CloudSprout, af den simple grund at de gerne vil kunne løse hele webopgaver uden at skulle involverer programmører, og at jo flere opgaver de løser, jo flere bruger CloudSprout.

I CloudSprout vil vi helst kun stå for platformen, mens vi håber at der er rigtigt mange andre der tjener rigtigt mange penge på at leverer løsninger baseret på CloudSprout.

Lars Thomsen:
Jeg tænker, når du nu mener, du er så meget værd for en sådan forretning, hvorfor så ikke fremvise noget af dit tidligere arbejde? Nogle designs du har lavet, konverteringsoptimering du har lavet eller w_e. For det må der vel være en god slat af, når du vurderer dit design til at have en sådan værdi?

God ide, af uddannelse er jeg Civilingeniør, jeg har primært arbejdet på tekniksiden og fungeret som freelance konsulent for større kunder, jeg har haft teknisk ansvar på cph.dk, bankinvest.dk og BRF.dk. Derudover har jeg hjulpet med en masse interne projekter, unitlink til pka, gibbs gold certificering til finansvirksomhed etc. Som freelancer tjente jeg typisk imellem 100-150K pr. måned. Og kostede omkring en 700-800 kr i timen, hvis man købte min. 3 måneder. På 5 år, havde jeg omkring 3 uger, hvor jeg ikke var lejet ud. Derudover har jeg været ind over stortset alle shop-referencer på CloudSprout sitet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jess

Jess Vinsteen:
Har sendt en besked til dig Lundsby ;)

Den er kommet frem, jeg har fået en del igår og en par idag, så jeg venter lige til imorgen med at afgøre hvad næste skridt skal være.

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hey - der er sgu da altid brok herinde når det er nogen der har ideen og søger programmøren mod en del af forretningen.. Til sammenligning med dem er det da et meget godt tilbud, Lundsby kommer med her, og lur mig om ikke der kommer et partnerskab ud af denne forumtråd. Held & lykke herfra ihvertfald Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke selv skulle kunne gøre dette, uanset domain navn og webshop. Jeg syntes det lyder helt i skoven at nogen kunne overveje dette, men det kan tænkes at der sidder et par unge gutter hvor lige netop dette set-up kan være en blød og tryg start. Dog vil jeg råde jer til et finansielt split på både startkapital, vedligeholdelse og indtægter. En partners værdi er mindst ligeså værdifuld som det du kommer med, måske endnu mere med det udbud af løsninger der findes idag. 

God vind til alle.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
God ide, af uddannelse er jeg Civilingeniør, jeg har primært arbejdet på tekniksiden og fungeret som freelance konsulent for større kunder, jeg har haft teknisk ansvar på cph.dk, bankinvest.dk og BRF.dk. Derudover har jeg hjulpet med en masse interne projekter, unitlink til pka, gibbs gold certificering til finansvirksomhed etc. Som freelancer tjente jeg typisk imellem 100-150K pr. måned. Og kostede omkring en 700-800 kr i timen, hvis man købte min. 3 måneder. På 5 år, havde jeg omkring 3 uger, hvor jeg ikke var lejet ud. Derudover har jeg været ind over stortset alle shop-referencer på CloudSprout sitet.

Bevares, du er med garanti en forbandet dygtig ingeniør og super skarp til det tekniske. Og det er da imponerende tal du skriver om - absolut. Der er dog, som jeg forstår, stor forskel på teknik og dét at kunne designe og lave en webshop, der kan konvertere. Jeg kunne også stadig godt tænke mig at se dine referencer (altså ***webshops***) :)

Det er helt fair, du selv sætter dig til den pris, men jeg kan bare ikke se værdien i det i forhold til de uendeligt mange alternativer.

Hvem kommer i øvrigt til at stå for SEO? Gør du det, og er du god til det, ja så begynder det jo at ligne noget :)

Misforstå mig ikke, det er ikke for at hakke ned på dig eller dit 'tilbud' - men bare for at få en afklaring på, hvad der i mit hoved lød hovedløst (hæhæ, ah den var sgu billig).

God søndag :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

acandersen:
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke selv skulle kunne gøre dette, uanset domain navn og webshop

Jeg tror bestemt også at både jeg selv og en masse andre ville kunne løse opgaven alene, ideen her at havde det som et side projekt, og der har jeg i hvert fald for travl en hverdag til at kunne give projektet, den tid det behøver.

acandersen:
Jeg syntes det lyder helt i skoven at nogen kunne overveje dette, men det kan tænkes at der sidder et par unge gutter hvor lige netop dette set-up kan være en blød og tryg start.

Der er ikke desto mindre en række særdeles attraktive partnere der har skrevet pm'er, og er interesserede. Det bliver spændende hvem der for ret.
Mener i øvrigt også at Sortesokker.dk startede som et hobby projekt imellem 3 venner, og de har så vidt jeg ved god succes i dag.

acandersen:
Dog vil jeg råde jer til et finansielt split på både startkapital, vedligeholdelse og indtægter.

Det var også det jeg havde tænkt mig.

acandersen:
En partners værdi er mindst ligeså værdifuld som det du kommer med, måske endnu mere med det udbud af løsninger der findes idag. 

Det var godt nok en skarp observation, jeg har ikke engang fundet en partner, der er ikke fastdefineret hvad vedkommende skal komme med, oh jeg er heller ikke sikker på du har forstået hvad jeg kommer med, men alligevel kan du sige hvad de forskellige personers arbejde er værd. Det ville jeg aldrig selv turde, af frygt for at folk skulle mene jeg var useriøs. 

 

 

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby, det er da godt du kan holde hovedet koldt og ikke lader dig bliv provokeret af folks kommentar!

Forresten vil du også søge for seo optimering og seo vedligholdelse af shoppen.(Måske mulighed efter som du driver en it afdeling)

 

Jeg håber du snart finder en god partner :)

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)