Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps vs. I/S

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, bare rolig, pengen forsvinder ikke, og staten får dem ikke.

Et ApS lever sit eget liv og når det ikke længere har nogen funktion kan det lukkes (likvideres) eller sælges.

Indskudskapitalen i et ApS sættes typisk ind på en bankkonto og pengene kan derfra bruges til køb af "grej" som skal bruges i virksomheden eller til løn og andre omkostninger. Noget af det eneste man ikke må gøre med pengene er at låne dem ud til ejerne. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:52

Bemærk dog at der altid skal være værdier i virksomheden der modsvarer anpartskapitalen. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:52

Jeg skulle måske lige tilføje, at et ApS i selv ikke er lukrativt, det er bare en måde at organisere sig på, som primært p.g.a. hæftelsesreglerne kan være hensigtsmæssig.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:26

Hej Simon

Du skriver intet om hvad I ønsker at arbejde med i denne virksomhed, og det er efter min mening ikke helt uden betydning. Jeg vil som udgangspunkt også anbefale jer at starte et ApS selskab fremfor et I/S, men omvendt vil jeg ikke udelukke muligheden for at I starter som I/S for måske at afprøve ideen. Hvis I er i tvivl om forretningskonceptet holder og at ideen forøvrigt ikke omfatter nogen særlig kapitalbinding eller risiko i det hele taget, vil det ikke skade at forsøge med et I/S i starten. Hvis I så finder ud af, at I vil gå mere seriøst ind i projeketet kan I jo vælge at starte et ApS.

De 125.000 kr. er blot en sikkerhed I skal stille i virksomheden, det er den minimumskapital der skal være i et ApS selskab. Pengene kan I naturligvis råde over til indkøb af forskellige materialer mm.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:15

Jeg er enig i dine betragtninger bortset fra at der - hvis der er tale om en mindre virksomhed uden de store risici - kan være god ide i at vælge interessentskabet til at starte med, som du også er inde på: Fordi det umiddelbart er lettere at tilpasse indkomsten der skal til beskatning som personlig indkomst i virksomhedsordningen, end i et ApS. Det har særligt interesse i forhold til SU beregningen.

Men bemærk lige at der er tale om en tråd som er mere end år gammel så mon ikke de er kommet videre.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:39

- - - SÅ IKKE TRÅDENS DATO - - -

Hej Simon,

De 125.000 forsvinder ikke bare, de ligger i firmaet som egenkapital på firmaets bankkonto og kan bruges til investering i aktiver, fx. udstyr. Når jeres regnsabsår er omme skal en revisor udarbejde en årsrapport. Den skulle helst vise, at vi har for minimum 125.000 værdi i virksomheden ellers vil der stå i jeres årsrapport, at jeres virksomhed ikke opretholder dens egenkapital.

Kreditorer og kunder vil i den ideelle verden være interessede i vide, at jeres virksomhed har en vis værdi og skattevæsenet vil efter nogle perioder med negativ egenkapital også begynde at interesse sig for jeres virksomhed.

Det betyder også, at I ikke kan fyre al den indskydte egenkapital af til grej og løn, uden at der kommer indtægter i samme størrelse eller (helst) mere.

Husk også, at der kommer en årlig revisorregning.

Bedste hilsener
Aleksander

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:39

Jeg er helt enig. Dog vil en negativ egenkapital i et selskab umiddelbart ikke være noget som i sig selv påkalder sig skattevæsenets interesse. Det er mere Erhvervs- og Selskabsstyrelsen der kommer på banen her. Hvis ikke jeg gør det er der sikkert også et par bestemte personer her som vil nævne at det ikke er et krav at der medvirker revisor, eller foretages revision af selskabet hvis det er under grænserne.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)