Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg vaske mine skalpeller hver gang jeg har opereret?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 18 person

?

Jeg har længe ville være læge, og har købt et stort sæt skalpeller og en briks, så den del har jeg styr på.

Jeg har øvet mig på levende grise indtil nu, de er godt nok alle døde, men er det mon fordi jeg gør noget forkert?

Skal jeg vaske skalpellerne hver gang jeg har brugt dem, laver jeg mon snittende forkert?

?

Blot lidt sjov... Men synes her de sidste måneder at spørgsmål/indlæg herinde minder mere og mere om disse hjernedøde

ting, om folk som ønsker at starte noget men ikke gider sætte sig ind i det, så spørger vi på Arto Amino..

Spørgsmål som man kunne finde svar på ved 10 minutters søgning på google, husk at Amino er ikke google, der kommer de vist til kort,

og 99 procent herinde ved ikke noget om det I vil have at vide...

Ved godt jeg bare kan blive væk, men efter at have været herinde i snart 1 år og siddet og lurket og fundet mange gode indlæg, så er

tendensen åbenbart blevet, at det er kommet til at ligne en børnehave, hvis I virkeligt vil noget og brænder for det, så undersøg det først,

er der ting man ikke kan finde ud af ved research på google og andre forums, så fair nok, spørg, men det andet er sgu latterligt...

Uha, det sure opstød var nu lidt godt...

Hilsen Klaus

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:59

Meget morsomt. Jeg er helt enig! Smile

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:04

Hahaha Big Smile

Desværre synes jeg også du har ret.

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Dejligt at se jeg ikke er den eneste, og det kommer endda fra en som rent faktisk rigtigt godt kan lide amino ideen :(

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

åhh de første 5 linjer! Tak!

Men ja jeg giver dig ret.

Både at mange ting kan egentligt søges relativt hurtigt på google, men syntes også Amino er et meget 'support' forum, især når det kommer til webhoteller, tror ikke der er mange der faktisk spørger deres udbyder om hjælp først.

Wordpress folk kan ofte søge på wordpress forums, presta folk på prestas forums - nogle gode steder at starte!

webhosting kunne være webhostingtalk.com ;)

Mange muligheder, men Amino ses nok som den 'nemmeste' løsning når nu vi alligevel er her. Men igen, jeg giver dig ret

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 21:31

Godt indlæg.

Jeg er helt enig. Jeg tænker på 3 indlæg på en Amino, som jeg ikke gider nævne navnet på. Disse indlæg fra den pågældende Amino, synes jeg er irriterende.

Ja, jeg kunne forlade Amino, men hvorfor skulle jeg det? Jeg er rigtig glad for at være her og jeg hjælper en masse iværksættere og jeg får en masse hjælp.

Så lad Amino forblive et iværksætter forum og Arto forblive et "ligegyldigt forum side/social medie." Smut på Arto eller google hvis i vil have hjælp til sådan noget.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Dead on! Dit indlæg rammer lige præcis hovedet på sømmet.

Det er blevet blevet "oppe i tiden" at man slår hjernen helt fra og bare spørger helt ud i den blå luft så man ikke skal bruge sin egen hjerne.
Jeg syntes også at jeg ser flere og flere af denne slags - men det er altså ikke kun her på Amino.

Så sent som i mandags fik jeg en mail fra en ung fyr, som så godtnok skrev han havde fundet mig via Amino. Han skrev direkte at han godt ville starte en virksomhed op som vores. Men han vidste ikke hvordan han skulle gøre, så om jeg ikke lige kunne gøre ham den tjeneste at skrive en liste punkt for punkt om hvad han skulle gøre for at lave en virksomhed magen til min.

Jeg svarede ikke, men blev så ringet op af fyren tirsdag ved frokosttid, som først mente det var meget arrogant at jeg ikke havde svaret ham endnu.
Og så får jeg direkte besked på at jeg lige skal tage at lave den liste. Jeg svarer så pænt, at jeg ikke har tænkt mig at gøre det, da jeg syntes det var noget underligt noget han bad om - og, hvis jeg lavede sådan en liste, så ville han ikke kunne bruge den alligevel.

Han spørger så i stedet om han så ikke bare kan komme forbi og være hos os en dags tid og se hvad vi brugte af udstyr og software og så selv lave en liste. Og om vi så ved samme lejlighed ikke lige kan vise ham hvordan man brugte maskinerne "for så svært er det vel heller ikke?!".

De fleste herinde kan nok gætte sig til hvilken afslutning samtalen fik - og nej han fik ikke nogen rundvisning.

>> Og til dig som ovenstående handler om (for du læser det jo nok) >> Jeg håber at du nu efterfølgende kan se på ovenstående, at din henvendelse var noget unormal og hvorfor jeg svarede som jeg gjorde. Og så bryder jeg mig forresten ikke om at blive kaldt for et arrogant kapatalistsvin. Med den opførelse får du meget svært ved at få success som iværksætter. Men det finder du nok ud af før eller siden...

/Jesper  

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men svaret er: Ja. Eller du skal i hvert fald helst lige tørre dam af inden de skal bruges igen.

Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 23:47

Man må sige, at dit indlæg er "spot on", og jeg er 100% enig!

Lidt i den samme boldgade.. Så synes jeg, der er begyndt at komme flere og flere af de der indlæg: "Mangler idé", "Har du en idé til mig?" osv.

Jeg synes det er virkelig godt, at der bliver sat mere og mere fokus på iværksætteri, især på forskellige uddannelser, og at flere mennesker får øjnene op for det.

Men det er som om, at folk er stoppet med at tænke selv. Folk prøver at gå den nemme vej, og direkte spørge folk, om de har en idé de må få, da de selv er på bar bund. De fleste af de folk har jo bare sat sig ned i 5-10 min. for derefter at komme frem til: "Jeg kan ikke komme på noget. Nå men.. Det kan da være, at der er nogle brugere på Amino, som har lyst til at give mig en af deres idéer."

Det samme gør sig gældende for det Jesper Norbøll var ude for. Altså, lidt konkurrence på markedet har aldrig været af vejen. Men fra at gå med tanken om at starte en konkurrerende virksomhed, til decideret at kontakte en virksomhed, for at høre omkring hele deres setup og arbejdsproces, fordi man ikke selv gider sætte sig ind i sagerne, finder jeg yderst forkasteligt. 

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:47

Jesper Norbøll:
... men blev så ringet op af fyren tirsdag ved frokosttid, som først mente det var meget arrogant at jeg ikke havde svaret ham endnu. Og så får jeg direkte besked på at jeg lige skal tage at lave den liste. ...

LOL. Og han mente, at du var arrogant?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)